• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's BMW E39 Sedan en meer

Wat een klootzakken zeg! Hier kan ik echt kwaad op worden. De boel van een ander vernielen. :(
Je verteld dat ze erdoorheen zijn, en polijsten waarschijnlijk niet zal helpen.
Maar we kunnen het natuurlijk wel proberen!
Ik hoef er niks voor te hebben en je weet waar ik woon. ;)
 
Oei wat een kl..tzak zeg grrrr erg balen dit, kan hier ook heel kwaad van worden.
Helaas betrap je dit soort lui heel zelden, hopelijk gaat het toch lukken om met polijsten
(door RoyR ;)) deze krassen redelijk netjes weg te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Dat is echt compleet waardeloos. Polijsten (en eerst schuren) zal het een stuk kunnen verminderen, waarschijnlijk niet helemaal weg maar ik denk dat je heel ver kan komen zonder te spuiten of vullen. En daarna opnieuw coaten helpt ook. Dan is het misschien een mazzeltje dat je nog een nieuwe datum moest prikken...
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Wauw, wàt een topic tot nu toe! Een ware rollercoaster aan emoties tijdens het lezen ervan!

Onwijs jammer van de tegenslagen, maar aan jou ligt het niet! Super mooi geworden na de aanpassingen en de coating had de kers op de taart moeten zijn.

Die krassen kan je misschien wel weg krijgen met schuren en polijsten inderdaad. Hier een filmpje van Apex Detail:


Dan gaat je coating er zeker aan natuurlijk, dus misschien even overleggen met Martijn. Verder heb ik 0,0 ervaring met coatings hoor, maar wil toch graag meedenken. Ik denk ook absoluut niet dat het aan het aan de kunde van Martijn ligt. Misschien is de lak te heet is geworden met polijsten, wat op de een of andere manier een probleem heeft veroorzaakt. Een rotary met zo'n platte wollen pad, ondanks dat het héér-lijk werkt, kan de temperatuur van de lak snel doen oplopen. Ik meen dat deze Peugeot ook harde lak heeft en mogelijk flink gepolijst moest worden.

En dit is misschien ook een interessant filmpje:

Nogmaals, ik heb 0,0 verstand van coatings. Ik denk dat Martijn gewoon goed is in zijn vak, maar dat er deze keer gewoon iets raars fout gegaan is. Ik denk ook graag even hardop mee.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik langsgeweest bij mijn inmiddels vaste schadehersteller. Een van de krassen in de deur lijkt wel nog in het lak te zitten. Rest zijn allemaal doorheen.
Gevraagd naar wat hij zou doen in mijn geval: hij gaf aan dat spuiten van de panelen het mooist wordt, spotrepair begint hij niet aan met dit lak omdat je 100% verschil gaat zien. Zou zonde zijn op een voor de rest goede lak. Hij zei dat hij mij met alle liefde het spuiten wil aanraden maar met een prijskaartje van 800-900 euro is het gezien leeftijd en waarde van de auto een lastige keuze. Kreeg het advies om opvullen en polijsten sws te proberen om te kijken of dat voldoende resultaat oplevert. Zo niet is spuiten altijd mogelijk.

Dit komt ongeveer overeen met wat ik in mijn hoofd had. Opvullen en polijsten wordt dus stap 1!
Voor nu even genieten van het weer en na het weekend wordt het vervolgd!
 
Jemig wat een eikels zeg, daar word je echt boos van. En wat bezielt altijd iemand om dit soort dingen van iemand anders te slopen. Je zou zo'n iemand toch in je handen krijgen. Denk dat hij ook een paar krassen zou oplopen. Hopelijk kan je er nog wat aan doen zonder teveel kosten.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
@Zrobb het probleem met spuiten is dat je bijna verplicht bent om de aangrenzende panelen mee te lakken om geen kleurverschil te krijgen, wat het spuiten erg duur maakt. Ik zou ook eerst schuren/polijsten en eventueel de krasjes wat opvullen, minder opvallen gaat het sowieso. Wel wil ik je adviseren om eerst met een lakdiktemeter te meten, mijn ervaring zegt dat die Peugeot's geen erg dikke lagen lak gebruiken, ik zat soms met mijn metingen maar net boven de 80-90 micron... bij bv. Duitse merken kwam ik vaker metingen van 100-140 tegen (om je een idee te geven).
 
Sodeknetter, wat een rotzakken.
Als mij dit zou overkomen zou ik toch beginnen met een flesje lak in de juiste kleur en een injectienaald om die verf zo precies mogelijk in de kras te brengen. Daarna op dezelfde manier wat blanke lak..
Vervolgens met schuurpapier tot 2000 grit vlakschuren (op een schuurblokje) en polijsten met de DAP.
Het is niet perse de allerbeste manier maar wel een manier om de schade zo veel mogelijk te beperken en ook de portemonnee niet te zwaar te belasten.
 
Toen we de guilietta net hadden nam mijn vriendin hem mee naar het werk. Op de heenweg sprong er een wieldop onder een vrachtwagen wiel op en deze kwam langs de hele zijkant van de auto. Een vieze witte streep. Deze heb ik toentertijd laten behandelen door een detaillen met als resultaat, onzichtbaar.

0B2A1F36-44BE-4EA1-8FFB-F9990B966769.jpeg


26D3F225-7CB0-4E12-9B8B-7DEDE4AF1B98.jpeg


zou dus eerst eens polijsten voordat je aan de gang gaat met lakstiften en dergelijke.
 
Gelukkig heb ik een origineel lakstift van Peugeot met clearcoat. Ik zal mijn favoriete detailer ff vragen of ie tijd heeft komende week.

...


@RoyR heb je komende week tijd? :joy:
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Net bij @RoyR geweest om te kijken wat een DAP doet op de plekken. Het resultaat was grotendeels als verwacht. Schade rechts op de deur is wel zo goed als weg. De plekken op motorkap en voorscherm zijn nog duidelijk zichtbaar.
Zometeen de auto wassen en die 2 plekken opvullen.
Als dat onvoldoende werkt dan wordt het hard nadenken om achterklep en voorscherm toch te laten spuiten.

Ondanks alles, bedankt voor je tijd Roy! ;)
 
Inderdaad helaas op diverse stukken er gewoon doorheen. Zijkant is Inderdaad mooi verbeterd. Achterklep en voorkant eerst maar eens zelf met wat lak opvullen. En kijken hoe dat er dan uit gaat zien.
Stel dat je de achterklep en spatbord wel wil gaan spuiten. Zouden we nog kunnen proberen te wetsanden met P3000. Iemand hier die daar meer ervaring mee heeft?
Als het dan mislukt. Wordt het toch spuiten o_O

PXL_20210907_151231075-1.jpg

20210913_123437.jpg


Maar eens kijken wanneer het een beetje lekker weer wordt. Zodat de hele auto "goed" gedaan kan worden. ;)
 
Laatst bewerkt:
@RoyR / @Zrobb - ''Stel dat je de achterklep en spatbord wel wil gaan spuiten. Zouden we nog kunnen proberen te wetsanden met P3000. Iemand hier die daar meer ervaring mee heeft? Als het dan mislukt. Wordt het toch spuiten.''

Heb je foto's van deze twee plekken?

De kras op de achterklep is wat rommelig c.q. de randen van de kras lijken gehavend. Zelf zou ik;

1) Wassen en reinigen.
2) Lakstift in warm water leggen.
3) P3000 wetsanden met blok, diagonaal op de kras. (Randen afvlakken)
4) Klep open zetten totdat 'ie horizontaal staat en je de lak dus in de kras kan leggen zonder afschot.
5) Fine Touch-up Stick erbij. Met letterlijk alleen de uiteindes van de haartjes van de stick wat lak opladen en het diepste deel van de kras raken.
- Lak land en vloeit dan hopelijk niet de gehele kras vol.
- Grote kans dat dit tóch gebeurt, dus dan is er geen ruimte over voor clear coat.
- Beslissen of je dan de gehele kras met wél of géén blanke lak wilt aftoppen. (Bepaalde kleuren/tinten zijn uit de stift flink anders zonder clear, dus...)
6) Na uitharden vlakschuren en polijsten. (Uitharden van blanke lak kan erg lang duren)
 
Gisteren de 207 voor het eerst gewassen sinds de nieuwe coatings.
Het resultaat mocht er zijn al zeg ik het zelf ;)

PXL_20211029_102613616.jpg
PXL_20211029_102621405.jpg


Eerste indruk van de waterafstotende eigenschappen waren zeer positief! Dit had ik met Syncro hiervoor gewoon totaal niet. Motorkap, voorschermen en deuren staan in Gyeon Pure en de rest (dak, spoiler, achterklep en achterschermen? als het zo heet :p ) in Gyeon Cancoat.
Moet zeggen dat ik Cancoat ietsjes mooiere waterafstotendheid vind hebben maar het kan ook tussen de oren zitten.
Op de achterdeuren 2 plekjes die iets minder waren. Die zal ik komende week voorzien van een vers laagje Cancoat om de boel toch iets te boosten. Volgens Gyeon kun je de coatings goed stapelen dus daar wil ik graag gebruik van maken.

Clearvue op de ramen leek het ook nog uitstekend te doen. Ik kwam er laatst achter dat mijn manier van aanbrengen in het verleden misschien niet optimaal is geweest als ik het resultaat zie van Roy zijn applicatie.

Voor nu genoeg getyp, hieronder wat beading foto's (1e tijdens het afspoelen na het wassen, de rest van vandaag op mijn werk in de regen op volgorde: motorkap, dak, spoiler).

PXL_20211029_095939210.jpg

PXL_20211030_085117640.jpg

PXL_20211030_085127351.jpg
PXL_20211030_085136324.jpg
 
Clearvue op de ramen leek het ook nog uitstekend te doen. Ik kwam er laatst achter dat mijn manier van aanbrengen in het verleden misschien niet optimaal is geweest als ik het resultaat zie van Roy zijn applicatie.

RTFM :joy: :p

Read the fucking manual.