• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Zwaar) Verweerde lak herstellen

RRGS

Detailing addict
18 dec 2016
16
60
26
Goedendag iedereen,

Ik zit met de volgende vraag. Ik vraag me af of deze auto met (zwaar) verweerde lak nog te herstellen is d.m.v. polijsten. De auto had een zware aanslag aan alg/mos, dit is weggepoetst en hetgeen wat je op de foto's ziet is achtergebleven. Ik weet dat je met polijsten erg ver kunt komen (ben zelf geen detailer maar ik bewonder regelmatig jullie topics en geweldige jobs). Zoals je ziet is de lak erg dof en zitten er her en der wat krassen (vooral als je goed kijkt zie je behoorlijk wat krassen, is ontstaan door het alg/mos eraf te halen). Om even een duidelijk beeld te geven, de hele zijkant zat dus compleet onder de algen/het mos, er groeide nog net geen boom aan.

Hebben jullie aan de hand van de onderstaande foto's enig idee of dit te herstellen valt (zo ja, hebben jullie dan ook advies voor welke spulletjes hiervoor te gebruiken zijn? :)), of is spuiten hier de enige optie om het weer in goede staat te krijgen?

zijkant portier 1.jpeg


zijkant portier 2.jpeg


zijkant achterscherm 1.jpeg


zijkant achterscherm 2.jpeg


Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt :)

Groetjes,
RRGS
 
Als hij al zover heen is, kan je er weinig aan verpesten

De barstjes zou je met een loep kunnen bekijken of ze diep gaan
Ik denk het wel, want begroeiing leidt tot een zure omgeving en ernstige aantasting
Misschien is wrappen een optie ?
 
Welke stappen heb je al ondernomen? Heb je enkel met shampoo gewassen? Heb je nog andere producten gebruikt? Een ‘traffic film removal product’ oid?

Dit zou eventueel al een deel van deze laag kunnen verwijderen. Daarna kan je proberen met kleien.
 
Gezien de begroeiing ben ik bang dat de lak op deze kapperscabrio óf erg poreus is, óf volop barstjes vertoont. Met al die krassen/strepen lijkt het wel alsof de lak door de kapper is geknipt. Ik sluit niet uit dat je de lak op het oog in redelijke staat krijgt, maar dat ie door de lakschade weer snel vuil oppikt.
 
+1 voor de eerdere reacties. :D

Ik zou beginnen bij het begin: Wassen. ;) Kijken wat er dan overblijft.

Is de auto al gewassen en je hebt niets in huis aan producten, dan zal je dingen moeten gaan proberen. Het kan zijn dat de blanke lak wat is aangetast, maar er hoofdzakelijk troep OP de blanke lak ligt. Maar het kan ook zijn dat de blanke lak flink is aangetast en er weinig aan te behalen valt.
 
Bedankt voor de reacties! Hij is als het goed is al gewassen (is niet mijn auto), echter is dat behoorlijk grof gedaan zoals jullie zien. Ik denk dat hij alleen met shampoo is gewassen. Er zat eerst een behoorlijke laag alg/mos op, zoals ik al zei groeide er nog net geen boom aan.

Ik denk dat het een kwestie van proberen is (met iets als Meguiar's Ultimate Compound?), en als dat niet werkt dan blijft de enige optie toch maar compleet overspuiten (of wrappen).
 
Ik zou niet gaan polijsten (zeker niet compounden) voordat hij schoon is
Dus (warm) wassen met verschillende middelen, leef je uit
Je wilt dat het polijstmiddel schoon blijft om optimaal zijn werk te doen
 
Meteen met een grof polijstmiddel starten is nogal overkill. :) Zelf goed wassen en checken wat er overblijft. De volgende stap zou zijn om te kleien. De stap daarna zou een paint cleaner of een fijn polijstmiddel aanbrengen. (Gaat op dit moment nog om de reinigende werking, niet om het polijsten) ;)