• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwaarder geschut mbt polijstmiddel/pad nodig

Dagobert Duck

Detailing rookie
6 jul 2016
10
2
Op moment in bezit van Veloce, Mezzo, Finale polijstmiddelen en de Yellow, Orange, White en Black pads.
Nu werkt dit zalig op een nette auto. Mijn zwaarste stap is dus Veloce/Geel maar welk polijstmiddel en pad zijn nu geschikt om als 1 stap grover te gaan gebruiken?
Met name bij harde lakken met swirls/lichte krassen. Graag zou ik er 1 stap bij hebben om vervolgens met de huidige Monello collectie fijner af te bouwen.
 
Er zijn inderdaad meerdere opties. Echter zou ik het bij Foam Pads houden om even in die sfeer te blijven.

Een Spiderpad is een pad die harder is als jouw Monello - Raffini Geel en heeft allemaal sneetjes in het oppervlak. Dit combineren met Scholl - S3 is een veelgebruikte combinate voor de hardere lakken.

Als je dan eenmaal gewend bent aan Scholl S3, zul je opmerken dat dit polijstmiddel een stukje mooier finished en hoef je alleen nog na te bewerken met S30.

(Scholl - Hoe groter het getal, hoe fijner het polijstmiddel. S3 is vergelijkbaar met Veloce, S30 met Finale. Er is dus ook geen middenstap meer nodig zoals bij Monello, in de vorm van Mezzo. Vandaar dat CarClean het aanbiedt als 2-step polijstmethode)
 
Misschien heb je hier wat aan.
Polijsttabel Monello.jpg