• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart residu op velgen

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Iemand een idee hoe ik dat van de velgen krijg?
Met Q2M Iron kleuren ze direct paars en zwart, helpt een beetje maar lost niet alles op. Ook met tar remover lijkt et niet te werken.

Ideeën?
 

Bijlagen

  • received_692789707736814.jpeg
    received_692789707736814.jpeg
    139,2 KB · Weergaven: 879
Soms moet je de nonferro meerdere keren achter elkaar gebruiken.
Of misschien eens met klei (en een glijmiddel) proberen?
Ik zou daarna de klei niet meer voor de lak gebruiken.
Groeten Martin.
 
Als een de-ironizer reageert, dan is het roest. ;) Het product werkt dus zeker wel! Echter zal je waarschijnlijk meerdere hits moeten doen.

Zoals al gezegd; Het is wel ijzerstof dat er hoogstwaarschijnlijk al effe zit, dus dit is al goed ingevreten. Persoonlijk zou ik de de-ironizer toch wel enkele keren blijven herhapen en kijken wat er over blijft. Dan een stukkie klei proberen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Scream85
Ik kan hier wel een heel positief verhaal gaan ophangen, maar dat heeft denk weinig zin.

De remstof heeft al zoveel schade aangericht, ik zie dit uit ervaring niet meer goed komen.

Maar je kunt het altijd nog proberen....
 
Ik heb wel eens een velgenset gekocht waarbij het velgbed in eerste instantie zwart toonde, na een (herhaalde) grondige wasbeurt ging het zwart naar lichtbruin, en vervolgens heel veel herhalen van een behandeling met ijzerverwijderaar, en na heel veel inspanning uiteindelijk het complete velgbed zo goed als clean gekregen. Met Q2M Iron heb ik geen ervaring, maar het zal niet heel anders werken dan Non-Ferro of Iron-X. Hierbij is het wel van belang dat je de ijzerverwijderaar na enige tijd inwerken, wel opnieuw activeert.
 
Heb laatst mijn nieuwe velgen ook gedaan...

Eerst met een normale velgenreiniger een sopje t meeste eraf gehaald.

Daarna afgespoten.

Toen Non Ferro erop.

Borstellen

Afgespoten



Ze zijn gewoon weer schoon van binnen
0f5a876836d9da52062add78a171c1e5.jpg
532211d90a08188896255581e652f1c3.jpg
c55b9856d457681d7305aca814eea3b9.jpg
805e90b1ab5d587967b60abb390577fb.jpg
f1713c7bc92a6b686e290b5b5ecf7644.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
ik heb zelf ook een velgenset gehad met aangekoekt remvloeistof. Ik heb destijds 5x hits gedaan met non-ferro, elke keer wel een reactie maar zonder resultaat, het kwam simpelweg niet los.

daarna met een vrij stevige klei soort en 1,5+ uur werk per velg is eigenlijk alles er af gekomen. Dus wel een hele klus, maar ik zou na non-ferro gewoon nog lekker even klei proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Scream85
Een dikke laag remstof is inderdaad killer. ;) IJzerdeeltjes ''leven'' eigenlijk. Dat wil zeggen dat deze steeds verder in het materiaal kunnen trekken en dan wordt het lastiger om het te verwijderen. Een laag die flink heeft kunnen opbouwen, dat is een hoop werk. Non-Ferro maakt de ijzerdeeltjes niet los, maar lost roestende deeltjes op. Wanneer je de paarse reactie blijft zien, zelfs na meerdere applicaties, dan is er simpelweg nog roest aanwezig en waarschijnlijk in de vorm van spikkels.

+1 voor het grotendeels schoonmaken met een velgenreiniger, gevolgd door Non-Ferro, gevolgd door kleien om de spikkels hopelijk te verwijderen i.p.v. deeltje voor deeltje te verwijderen.

Mijn ergste klus was 16 uur op vier velgen! :D
 
Hmm... Remstof dat al bruin is? Ik moet het nog tegenkomen. :p Misschien als die kerel zijn velgen vaker schoonmaakt en op z'n minst een waxje smeert, hoeft hij ook zijn velgen niet te bekrassen. :D
 
Goede tip... ik gebruik meestal schuurpapier of een staalborstel.

:joy: zou geen muntstuk gebruiken idd... Zelf met een bonus kaart gedaan, laat geen krassen achter. Velgen van TS zijn ook gespoten en gelakt zo te zien, zal dus naar alle waarschijnlijkheid (net als op mijn velgen) geen sporen achterlaten. Proberen is er achter komen ;)

Greetz Emiel
 
@TWA Alles wat hard is laat krassen na, je duwt namelijk de vervuiling in de lak. Chemische reiniging (velgenreiniger, non ferro enz.) is de enigste manier van “krasloos” verwijderen van remstof en dergelijke.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en mdlange