• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte aanslag velgen

MCW

Detailing addict
14 jun 2018
71
60
Ik heb inmiddels diverse producten gebruikt:

  • Hoge concentratie van Nanolex profesional prewash;
  • Hoge concentratie van Monello Artico Magico Snow;
  • Monello Non-Ferro
  • Dodo Juice Supernatural Tar & Glue remover

Echter blijven er zwarte plekjes op de velg zichtbaar die ik niet wegkrijg.
De velgen zijn nieuw sinds juli, en zeer regelmatig gepoetst. Echter nu na de winterperiode en de grote schoonmaak weer plaatsvindt, zie ik deze plekjes die ik nagenoeg niet wegkrijg.

Iemand een ultieme tip?
 
Wil ik graag doen, maar de velgen zijn nu überhaupt smerig en vertrek morgen (met de auto) op vakantie. Wilde na de vakantie uitgebreid gaan poetsen en vandaag mijn bestelling afronden zodat ik de benodigde spullen in huis heb als ik terug ben :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... Blijft de Non-Ferro reageren op de zwarte plekjes?

Het klinkt een beetje alsof er ijzerdeeltjes hebben kunnen ''ingraven''.

Nope, reageert helemaal niet meer.

De zwarte plekjes blijven vooral zitten tussen de plekken waar ik heel lastig bij kom (tussen de spaken). Ik voel wel reliëf.

Kan dat inbijten zo snel? Velgen stonden ook nog in de insulator wax.

Overigens ontstaan deze plekjes telkens opnieuw op plekken, en soms krijg ik ze weg en soms niet (en dan heb ik het soms maar over 1 week niet poetsen).
 
Voel je ze nog wel? Als dat niet of nauwelijks is dan zou je een medium polish zoals Monello Mezzo kunnen proberen.
 
Met de nagel wel. Lichtjes!

Zelfde zwarte plekken heb ik overigens ook op de lagere delen van de deuren. Ook daar krijg ik ze met bovenstaande spullen niet weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan lijkt het me meer iets van asfalt o.i.d. maar dan zou de Dodo Tar nog iets moeten doen. Je kunt het in ieder geval proberen met een beetje polijstmiddel en een doekje.
 
Doet wel iets, maar krijg het niet volledig weg.

Kleien een (extra) optie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het wel werkt, dan zal je het vaker moeten herhalen. Een stukje papier doordrenken met het product en op de plekjes leggen, dat zou kunnen helpen.

Ik denk dat het te hard is om te kleien.
 
Proberen kan altijd maar als het echt in een hoekje zit dan komt klei daar vaak lastig bij.
 
Thanks allen!

Nu heb ik alleen geen valide excuus meer om iets te bestellen :D