• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte delen met lichte vlekken vivaro.

Dennis

Detailing rookie
13 nov 2008
50
0
Ik heb er al verschillende middelen op getest o.a. natural look,
maar niks werkt tot nu toe.
Het zijn geen vlekken van wax ofzo maar puur het kunstof zelf wat zo raar doet.
Wie heeft er eventueel nog een goed idee om dit weer netter te krijgen?

359821556.jpg

359821511.jpg


Alvast bedankt voor de tips.
 
op welke delen zit het? heb je mischien foto's van een groter deel.

Het lijkt mij op de onderste foto dat het vervuiling is rond bv een sticker, de sticker is verwijderd waarna er een lichte plek overblijft.
Ik zou eens proberen met een apc goed schoon te maken.
 
Er hebben geen stickers opgezeten.
De bus is uit 2005 en de rest van de kunstof delen heeft geen lichte verkleuringen.
Alleen de delen rondt de achterlichten behoorlijk hard kunstof.
 
Daar is het kunstof bij het loshalen / monteren licht beschadigd door de druk. Ik denk dat er geen middeltjes voor zijn om dit te maskeren. Of zal de Trim restorer nog wat verbeteren?
 
Vreemde is dat 1 kant er nog nooit af is geweest, en allebei de kanten dezelfde vlekken vertonen.
Het is idd wel hetzelfde als dat je kunstof hebt vervormt.
 
Ik heb ditzelfde bij alle 3 de Vivaro's. Heb er eens 2 laagjes Black Wow op gesmeerd, dit helpt wel, maar krijg niet alles weg.
 
Bedankt voor de reacties.
Dan binnenkort maar black wow bestellen en erop smeren.
Zal waarschijnlijk beter worden dan die nare hele lichte vlekken.
 
Ik denk dat het al komt door de montage in de fabriek. Bij nieuwe kunstof delen zitten er een deel weekmakers en kleurpigmenten in, die later vervagen.
 
Ik heb voor de zaak momenteel de 2e Nissan Primastar en beide auto's (de eerste uit 2005 en de huidige uit 2009) hebben last van dit verschijnsel. Dit zonder dat de delen ooit gedemonteerd zijn geweest o.i.d. Enige remedie is regelmatig bijhouden met trim restorer o.i.d. Ik heb het zelf nooit voor 100% weggekregen, is een producteigenschap (helaas!)
 
Probeer even of je het kleur niet kan terughalen door de lichtergekleurde stukken te verwarmen met een haardroger of een heteluchtpistool,wel voorzichtig als je zo'n heteluchtpistool gebruikt !
Op deze manier kan je kunststoffen bumperdelen die grijs en dof geworden zijn weer mooi zwart maken !
Wie weet lukt het ook op deze lichtergekleurde panelen !
 
meen je dat nou echt? met een hete lucht pistool? als dit werkelijk werkt zou dat een wereld oploosing zijn!!!

ik ga het binnekort even proberen op mijn opel combo:-b
 
De truck met het heteluchtpistool kende ik al wel.
De opeltjes corsa B hebben ook vaak hele witte kunstof wielranden en daar schijnt het idd wel bij te werken.
Toch blijf ik het tricky vinden:D
 
Als je met beleid tewerk gaat is het niet zo tricky,gewoon voorzichtig zijn en niet te lang op dezelfde plaats verwarmen :D