• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte delen na 4 weken weer wit uitgeslagen!!

A110

Detailing rookie
20 jul 2008
169
17
Hallo poetsvrienden.

Zo'n 4 weken geleden mijn eigen auto gedaan. En uiterraard ook de zwarte delen gedaan met PB Trim Restorer.

Het valt me toch een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Zie volgende foto's.
Of ik doe wat verkeerd.
Maar na 4 weken vind ik dat het wel behoorlijk wit uitgeslagen is.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zoals je ziet de klepje's zijn wel zwart gebleven maar de rest is toch behoorlijk wit uitgeslagen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hier een klein deel behandeld, je ziet toch goed het verschil.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Doe ik nu wat verkeed of hebben jullie hier ook last van?
Ik doe een beetje PB op een padje of doek en wrijf daarmee het kunstof mee in. Daarna laat ik het een beetje inwerken en wrijf ik het na met een doek.

En het gaat over alle zwarte delen van de auto.

Graag jullie reactie en/of oplossing hiervoor want ik vind het niet echt een mooi gezicht.

Gr. Jeroen
 
Hoe vaak heb je behandeling herhaald?
Het is namelijk zo, en dat zal je wel gezien hebben, dat Trim Restorer in het kunststof trekt. Als je trims lang niet behandeld zijn geweest, dan zijn ze helemaal droog, dus gewoon meerdere malen aanbrengen. Het kunststof moet gewoon meer voeding hebben.
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het inderdaad van te voren ontvet met APC van PB.

En 4 weken geleden heb ik het wel een paar keer opgebracht.

Na hoeveel tijd doen jullie het voor de tweede keer aanbrengen?

Maar voor de behandeling 4 weken geleden zagen de trims er niet zo wit uit toen zat er toch nog wel wat meer zwart op. Zoals ze nu zijn heb ik ze in de 2 jaar dat ik de auto hebt nog nooit gezien.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de bevindingen.

Gr. Jeroen
 
Helaas kan het ook wel eens zo zijn dat het een kunststof is, die niet zo te behandelen is, Dibbuz kan er over meepraten, hij heeft meerdere producten moeten uitproberen om voor zijn trim (SEAT) het beste product te vinden. Het kan dus ook best zijn dat een ander merk/product bij jou betere resultaten bereikt dan Trim Restorer. Het is overigens wel vreemd dat het witter uitslaat dan er voor :weetniet
 
Hopelijk heeft onze meester Tim nog een suggestie of oplossing.

Want het is echt een doorn in m'n oog. Het is toch het gezicht van je auto.

Gr. jeroen
 
Meestal worden de intervallen steeds langer, omdat intern het kunststof steeds meer gevoed blijft.

Maar om eelijk te zijn vind ik 4 weken geen gekke termijn voor kunststof dat al verweerd is.
 
Het is inderdaad soms zo dat je met Trim Restorer vaker moet behandelen voor je echt een 'blijvend' resultaat hebt. Hangt ook wat af van het type kunststof, en de staat van onderhoud.

Ik breng vaak (buiten) twee laagjes kort na elkaar aan, en wrijf het niet na. Voor rubbers werkt dat iig goed. Verder heb ik weinig ongelakt kunststof aan de buitenkant. Onder de kap en binnen blijft het wel lang mooi. Maar goed, bij andere auto's moet het soms ook een paar keer herhaald worden, het wordt wel steeds beter na elke behandeling.

Ik heb trouwens onlangs een van de wielbakken (aan de binnenkant) met Black Diamond Tire Gel behandeld, om eens te kijken wat dat doet. Ziet er tot dusver niet gek uit, eens zien hoe dat zich houdt.
 
het probleem met rubber en kunstof is is dat het een olie product is, de auto bedrijven besparen geld als ze rubbers en kunstoffen van een mindere kwaliteit nemen, daarnaast met de huidige milieu regels en wetgeving mogen bepaalde toevoegingen niet meer gebruikt worden. al met al wordt de kwaliteit steeds minder. dit zie je in de hedendaagse kunstoffen, behalve van de wat duurdere merken lopen alle rubbers en kunstoffen steeds sneller uit.

het enige wat je kunt doen is of blijven smerem met een dressing, of alle kunstofdelen de-monteren en behandelen met een verf spray in de gewenste kleur.


;)
 
In ieder geval alvast bedankt voor de reactie's.

Heb gisteren de delen behandeld.

Zie hier het resultaat na 1 dag. Moet wel vertellen dat dit alleen op deze daklijsten is.
De rest is nog aardig zwart dat zal ik dan ook meedere keren gaan behandelen.
Maar deze daklijsten is juist het gezicht van de auto voor mij. Ik ben lang en kijk dus hier altijd op als ik instap. Een waardeloos gezicht.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Maar goed is het niet dat het na 4 weken gaat verkleuren oke kan ik nog mee leven. Maar na 1 dag en dan alweer zo, nee dat kan er bij mij niet in.
Dus ik zal wat anders moeten gaan proberen. Iemand nog suggestie's?

Gr. Jeroen
 
Is het rubber of kunststof?

Als het kunststof is, en je irriteert je er aan is laten spuiten misschien een optie?
 
Roy zei:
Is het rubber of kunststof?

Als het kunststof is, en je irriteert je er aan is laten spuiten misschien een optie?

Het is kunstof.
Het gekke is dat die klepje's wel zwart blijven en niet gaan verkleuren.

Het is in deze mate gekomen nadat ik het behandeld hebt met PB Trim restorer.

Gr. Jeroen
 
Opnieuw ontvetten met Super Degreaser of APC en vervolgens opnieuw behandelen met de Trim restorer. Ik weet niet hoe je budget is maar ik gebruik voor kunststoffen ook Black Wow. Iets duurder maar het geld zeker waard. WOW!! ;)
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of Black Wow (of iets anders) het beter zal doen... Misschien is Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant beter, als je de beschrijving leest leer je dat het product intrekt, net als hun Tire Gel. Die is iig erg goed... (wellicht doet die het ook wel, het lijkt er tot dusver wel op)

Als je die Vinyl & Rubber Protectant nou eens test, koop ik 'm ook als ie goed is. ;)

Spuiten kan een laatste optie zijn, maar daar leent niet elke soort kunststof zich voor.
 
Ik heb zelf Meguiars Trim Detailer staan hier en ook daar heb ik erg wisselende resultaten mee. Op de rubber strips op mijn voor- en achterbumper is het effect heel groot, dat ziet er na behandeling echt geweldig uit! Maar na paar weken is het weer wit uitgeslagen (spoortjes van boven naar beneden, waar water afloopt denk ik...). Heb wel het idee dat het na iedere keer langer blijft zitten.

De stootstrips aan de zijkant van mijn auto (hard kunsstof) zijn ook wit uitgeslagen, maar daar heeft Trim Detailer totaal geen effect. Kan het opsmeren wat ik wil, je ziet geen verschil. :p

Ik heb het echter ook eens gebruikt op een stuk hard plastic op mijn vader's auto, en daar blijft het maanden lang goed. Het blijft mooi zwart, na wasstraatbezoekjes en alles :weetniet Ik ben alleen na een keer met de hand poetsen een keer uitgeschoten met de (Meguiars GC) Wax waardoor het weer wit kleurde, even een klein stukje opnieuw aangebracht toen. De eerder behandelde stukken waren nog steeds net zo zwart als dat opnieuw behandelde stukje... :roll

Was eigenlijk van plan om op mijn auto eens PB Trim Restorer te proberen, maar da's misschien niet zo nuttig dan...

Dat Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant lijkt trouwens meer op een beschermende (silicone?) spray dan op iets dat zwarte kleur moet herstellen?

Misschien toch eens Black-WOW proberen dan. Of heeft iemand goede ervaring met Autoglym Bumper Care, Protech Bumper Renovator, Mothers Back to Black of de Holts Kunststof Bumperverf (verf, klinkt ehm, ambitieus?)?
 
Als je dat nu ff eerder had gemeld Sven ;) had ik m wel mee willen sturen :!.. :D

Hij werkt goed op plastic maar niet op rubbers.
 
Heb het vandaag ontvet met APC en dan is de kleur donker. Dus de witte vlekken zijn weg.

Heb het daarna behandeld met een spul wat ik nog had staan en wat ook altijd goed resultaat leverde namelijk plastic dressing van het merk KENT. Dit had ik via mijn werk nog overgehouden.

Het zag er weer goed uit toen ik het erop smeerde. En na een uur was het nog steeds zwart.

Zal morgen als het weer licht is eens zien hoe het eruit ziet.

Is het niet gelamineerd metaal? Of met een lakcoating ofzo?

Echt heel vreemd. Hoe ziet het eruit als je het ontvet hebt met APC?

Het zou heel goed kunnen dat het een soort metaal is en die klepje's juist van kunstof. Was daar eigenlijk nog niet op gekomen. Stom he werk heel de dag met die auto's. :-"
Wat zou ik er dan aan kunnen doen?

Gr. Jeroen