• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte interieurlijsten gekrast

Estoril Blue

Detailing addict
14 okt 2016
39
50
Mijn buurman heeft een tweedehandse Porsche Panamera gekocht. Het interieur heeft op de middenconsole voor- en achteraan zwarte hoogglans. Jammer genoeg voor hem, zijn deze enorm gekrast. De ene al wat dieper dan de andere, maar in elk geval zijn het er enorm veel ... (Foto's heb ik momenteel niet ...)
Het voorbije weekend heb ik eens geprobeerd of ik het beter kreeg, maar dat was niet zo'n succes. Ik heb geen ervaring met een Porsche (jammer genoeg :)), dus ik durf niet om er dadelijk met de grove middelen aan te beginnen. Ik was gestart met Meguiars Scratch X op een zachte handpad van Meguiars, omdat dit een vrij 'milde' krasverwijderaar is. Het neemt iets weg, de kleur is ook minder dof nu, maar er zijn nog altijd een berg krassen zichtbaar.

Heeft er iemand ervaring met dergelijke interieurlijsten? Ik kan alleen maar manueel werken, ik mocht zijn interieur namelijk niet demonteren ;)

Ik heb er al heel wat over gegoogled, ook hier op het forum, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.
 
  • Leuk
Reactions: marco01
Ik heb de stellige overtuiging dat je het zonder demonteren niet strak gaat krijgen
Nog naast de kans dat je overal restjes product gaat verspreiden.

Gevalletje helapika (= helaas pindakaas, voor de niet ex-militairen)
 
Laatst bewerkt:
Bij bmw en mercedes zijn de gesporen houten delen erg hard van lak dus krassen eruit krijgen is meestal een heel karwei...met Porsche helaas ook geen ervaring hier.
 
Op de midden console na, zijn de sierlijsten meestal redelijk eenvoudig te demonteren.
Dit zou ook mijn voorkeur hebben voor de zelfde redenen die redcat gaf!

Ik heb op Ali ooit een mooi setjes gekocht van plastic gereedschap voor dit soort klusjes, die geen krasjes op het kunstof maken. Ideaal!
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
eventueel dit herhalen?
Ik heb dit een paar keer herhaald, maar behalve een vermoeide arm en kramp in mijn vingers, weinig extra effect :)

Demonteren lijkt me een moeilijke optie. De middenconsole zit ook nog eens vol met wegklapbare bekerhouders - erg ingenieus systeem, maar geen idee hoe ik dat gedemonteerd krijg.

Zijn er eventueel andere producten die nog relatief 'mild' zijn, maar ook wel krassen verwijderen - liefst zonder fillers erin?

Auto Finesse heeft bv. Tripple, een cleaner die ook lichtjes polijst. Iemand andere voorstellen?
 
Mild, maar wel sterk genoeg om krassen te verwijderen? ;)

Volgens mij is iets als de Triple ook een glaze, wat je liever niet wilt zoals je aangeeft.

Machinaal nog geprobeerd?
 
Mild, maar wel sterk genoeg om krassen te verwijderen? ;)

Volgens mij is iets als de Triple ook een glaze, wat je liever niet wilt zoals je aangeeft.

Machinaal nog geprobeerd?

Klopt, mild en sterk, het is een beetje tegenspraak ;)

Machinaal nog niet geprobeerd, ik moet eerst nog de kleinere polijst pads aanschaffen. Dan gewoon maar met mezzo proberen?
 
Zou kijken wat mezzo met de hand doet.
Anders zou ik met een kleine backing plate aan de gang gaan
Wel alles goed afplakken en heel rustig te werk gaan