• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte kunststof interieurdelen herstellen

rmfbakker

Detailing rookie
23 apr 2022
3
2
Hi,

Wie heeft er wellicht een linkje naar een bestaande thread waar wordt uitgelegd welke producten ik het beste kan gebruiken om zwarte interieurdelen te herstellen? Het gaat met name om lichte krassen op de kunststof delen bij de dorpels die beschadigd raken bij in- en uitstappen.

Bij voorbaat dank!

Rik
 
Als het echt krassen zijn en het kunststof zelf beschadigd kun je denk ik alleen de beschadigingen cq de andere kleur van de beschadigingen verbergen door er een dressing op aan te brengen, wat uiteindelijk een tijdelijk resultaat geeft; de genoemde combinatie van cleaner en Gyeon Preserve zou je daar prima voor kunnen gebruiken. Afhankelijk of het kunststof niet teveel beschadigd is (en het wellicht zonde is om een duurder product aan te brengen) zou je voor https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-trim-30ml-kit.html kunnen kiezen, een dergelijke kunststof coating is veel duurzamer dan een dressing.
Misschien kun je wat foto's plaatsen ter verduidelijking?
 
Bijgaand wat foto's. Het valt wel mee denk ik
IMG_20220424_173233.jpg
IMG_20220424_173221.jpg
 
Hier zou ik inderdaad een dressing op aanbrengen zoals Gyeon Preserve, en gewoon opnieuw aanbrengen als het effect verdwenen is; wel zo goed mogelijk reinigen vooraf zodat de hechting goed is met bijvoorbeeld een APC of Vinyl Cleaner;
 
APC kan zomaar een hoop van de kleur veranderen omdat het weekmakers aantast, al is het maar op termijn
Dus voorzichtig en niet te sterke verhouding gebruiken

Persoonlijk maak ik kunststof liever schoon met een sopje of een specifiek daarvoor bedoeld product
 
Net wat RedCat zegt, kunststof schoonmaken met dedicated kunststof reiniger.
Of de APC echt goed verdunnen, anders slaat het nog witter uit dan het al was.