• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Limo

krismazur

Detailing rookie
10 jun 2010
22
0
Sinds November 2012 ben ik in bezit van een Volvo S80 uit 2001
Op zich ziet auto kerig uit maar van dichtbij is janken geblazen

En omdat vandaag en pracht weer is geweest en begin gemaakt om de limo te gaan plijsten
Bijna 2 uur bezig geweest met voorbereiden, drogen en polijsten
Heb hele auto gewassen maar ik had alleen tij voor om de kofferklep en achterlichten te kunnen polijsten

Jammer genoeg zitten heel veel krassen op de auto heb de meeste op de klep af gekregen maar er zijn nog paar die niet meer weg te polijsten zijn

Pic's zoals jullie al gewend zijn

Voor
Op deze goed te zien de beroemde wasstrat kringen
Foto-N7VR3AWA-D.webp

Achterklep vol met krassen
Foto-IIDIZYW3-D.webp

Achterlichten zagen nog heel goed uit
Foto-HDR88WRK-D.webp

Dikke kras op de achter gedelte
Foto-VXBCQZWT-D.webp

Nog meer krassen, deze waren erg moeilij weg te polijsten, meeste nog aanwezig
Foto-3ZKBYMCT-D.webp

Finish, zet ff bril op
Foto-O4LPAGFQ-D.webp

nog eentje
Foto-QEDIDNZW-D.webp

kringen zo goed als weg
nog maar enkele krasjes te zien
Foto-TFEUSHXW-D.webp

de kont
Foto-HHSZDJQF-D.webp

nu nog de rest van de auto

Stappen waren:

Wassen met dodo juce born to be mild
afdrogen met oranje doek (mothers denk ik)

stap 2 plijsten met gele pad icm inizio, maar kwam wel iets vreemd. na een tijdje polijsten kwam heel veel stof van de pad af
Wat zou de oorzak zijn? Pad niet goed uitgespoel na de laatste gebruik? te weinig polijstmiddel, of te weinig. Misschien te lang gepolijst?

stap 3 en 4 had ik deze euvel niet

stap 3 witte pad met mezzo
stap 4 rode pad met finale

stap 5 colonite 845 aangebracht met zwarte pad op snelheid 3 van Dap500

Tips en trics zijn welkom

Mooi begin!
Heb je gekleid? Ik mis dit even in je stappen, misschien vergeten erbij te zetten?
voor wat betreft de inizo op geel: hij stoft van zichzelf wel wat, maar wanneer er erg veel stof vanaf komt ben je gewoon te lang doorgegaan. Volgende keer als dit gebeurd de pad uitspoelen, drogen en weer opnieuw beginnen.

Nee heb niet gekleid, auto ziet nog straak uit dus denk dat deze tijdje geleden al gepolijst is
Mij ging meer om de krassen weg te polijsten
Wel bij verder polijsten ga ik zeker de bumpers en de deuren aan de ondergedelte van de stootstrips wel kleien
iedem dorpels, daar zit meeste remstof en rubber resten op

THX met dat tip over Inizo, zou je misschien beter combi weten met inizio en ook andere monello polijstmiddelen?

lekkere knettersharde lak he , zo'n volvo :lol
inizio stoft idd , ff drupje finale erbij doen op je pad , dat scheelt een hoop .
krasjes op de kont van de auto Dus waar de letters volvo en s80 opstaan :
ff met een visdraad achter je letters en zo de typeplaatjes verwijderen , dan kun je met de hele pad werken en iets meer druk uitoefenen , scheelt een hoop, en dan is de viezigheid ook weer tussen je letters verwijderd , daarna de letters weer plaatsen met dubbelzijdig tape .

volvo-for-life;324979 zei:
lekkere knettersharde lak he , zo'n volvo :lol
inizio stoft idd , ff drupje finale erbij doen op je pad , dat scheelt een hoop .
krasjes op de kont van de auto Dus waar de letters volvo en s80 opstaan :
ff met een visdraad achter je letters en zo de typeplaatjes verwijderen , dan kun je met de hele pad werken en iets meer druk uitoefenen , scheelt een hoop, en dan is de viezigheid ook weer tussen je letters verwijderd , daarna de letters weer plaatsen met dubbelzijdig tape .

Ja hard is tie wel, dacht dat ik iets verkeerd deed :weetniet
Die letters laat ik zo, zijn lekker recht en als ik ze achteraf scheef terug plakt dan krijg ik slapenloze nachten van
Ik kan veel tegen maarheb hekel aan iets wat scheef hangt, staat of geplakt is :-p

Thx voor de tip met finale :lol