• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte pad verzadigt met Poorboy's Black Hole / White Diamond, is dit normaal?

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
42
Ik gebruik de PB Black Hole en White Diamond Glaze icm de LC zwarte pad 5,5" op de dap.

Ik merk telkens ik klaar ben dat de glaze is doorgedrongen tot de backing plate en de pad zelf helemaal vol zit.
Ik doe 3 erwten op de pad en werk in op stand 3.

Kan ik beter een andere pad gebruiken of is dit normaal?:schaam
 
ik heb het zelf nog nooit gehad dat mn BH door mn pad heen kwam...?!
misschien een idee om de pad te preppen met een pufje spray and wipe (of een andere QD)
 
ivo's zei:
ik heb het zelf nog nooit gehad dat mn BH door mn pad heen kwam...?!
misschien een idee om de pad te preppen met een pufje spray and wipe (of een andere QD)

Vergeten bij te vermelden maar dat doe ik al, thx Ivo.
 
Bij het gebruik van BH spray ik de pad nooit in, is ook niet nodig vind ik, het product zelf is vettig genoeg, Je hebt een hele grote kans dat dit het probleem is. Ik begin met 2 erwtjes als de pad nog schoon is, daar doe ik de hele motorkap mee, vervolgens 1 erwtje om een volgend paneel te doen. Als ik het zo lees gebruik je dus teveel product, je hebt maar weinig van het product nodig! :ja
 
Ik heb hetzelfde met BH met een rode hand pad.
Precies op de punten waar m'n vingers zitten (de druk punten dus) komt de BH door de pad heen.

Preppen zou het idd kunnen beperken maar ik vind dit ook wel handig, er gaat volgens mij maar een minimale hoeveelheid in de pad zitten maar zodra het er in zit kun je heel zuinig het product gebruiken.
 
Ik denk niet dat dit direct invloed heeft op hoe verzadigd je pad raakt, maar volgens mij is stand 3 net een stand te hoog voor het aanbrengen van een glaze.

De gouden pads "zuigen" overigens (zoals ook beweerd wordt) veel minder. Het viel me de laatste keer op dat er uit een rode en zwate pad die ik gebruikt had veel "product" uit kwam, terwijl bij de gouden het water helemaal helder bleef.
 
Zat er zelf aan te denken om eens te testen met de rode pad. (blauwe pad had ik ook al geprobeerd)
Alleen dit het feit zich terug voor op de blauwe pad wat me deed vermoeden dan mijn werkwijze niet perfect was.
In praktijk eens testen zoals Stimpy omschrijft, is maar 1/3 van wat ik momenteel verbruik.
Welke pad gebruik jij hiervoor Stimpy?
 
de rode en blauwe pad zijn gelijk aan elkaar; de kleur is alleen om ze uit elkaar te houden.