• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte stipjes op de lak

Ruben1.

Detailing trainee
31 mrt 2019
9
45
Hoi!
Ik heb een witte octavia uit 2014. Er zitten allemaal kleine zwarte stipjes over mijn hele auto die ik niet goed weg krijg behalve met mijn nagel.. Om nou de hele auto te doen met mijn nagel heb ik niet zo veel zin in.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd: tar en glue verwijderaar/paint cleaner van mequiars/kleien en zelfs met de dap500 +oranje +mezzo krijg ik het er haast niet af.

Ik weet het ff niet meer! ;) wie kan mij helpen?

Een foto:
 

Bijlagen

  • IMG_20200921_160636.jpg
    IMG_20200921_160636.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 0
Hmm... Ik zou toch echt denken aan 'kleien'. :p Heb je geprobeerd om eens een emmer warm/heet water te pakken en hiermee te wassen en/of doeken in het warme water te dopen en dan op de panelen te leggen? (Weken)
 
Hmm... Ik zou toch echt denken aan 'kleien'. :p Heb je geprobeerd om eens een emmer warm/heet water te pakken en hiermee te wassen en/of doeken in het warme water te dopen en dan op de panelen te leggen? (Weken)


Goed idee! Nog niet geprobeerd. Ga het morgen proberen.
 
Mogelijk dat het vliegroest is en je een ijzerverwijderaar erop kunt gebruiken? Als je deze hebt staan kun jengelt allicht proberen en anders zou kleien idd een goeie zijn.
 
Heb vandaag de stipjes in geweekt en daarna geprobeerd met kleien.. Het word wel iets beter.. De hele kleine stipjes gaan wel weg. Binnenkort maar zo'n flesje non ferro bestellen.

Net ook even de deur goed bekeken.. het is nog net geen dalmatiër. :(
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik te lief ben met de klei. Ik was vlak bij een automat dus daar even heen gereden en gevraagd maar die beste meneer ging flink te keer met de klei.. De meeste plekjes gaan weg en de andere lijkt vliegroest!

Alsnog een flinke klus! Maar ben blij dat ik steeds weer wat meer leer:)