• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte strepen van de zijruiten

Suzki94

Detailing trainee
2 jan 2018
9
45
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje last ervan dat ik zwarte strepen heb die achter mijn ramen vandaan komen, lijkt wel of de kit aan het oplossen is van de ramen.

ik heb dit nadat ik de Acquafobia heb gebruikt.

Bij het afspuiten van de auto en als ik in de spleet spuit met water komt er veel zwart water vanaf, ook als ik hem met de doek erna doe afdrogen en door de speelt ga is me doek diep zwart waar die de kit raakt.

Heeft hier iemand een oplossing voor ? 3dagen na het poetsen zijn de strepen al zichtbaar bij regenachtig weer.

IMG_9411[1].JPG
 
Welkom.

Persoonlijk verwacht ik dat er vuil tussen zit. Heb je al geprobeerd om met een kwastje de kieren te reinigen?
 
Welkom op het forum! :D

Ik zou ook denken aan vuil, maar je geeft aan dat het steeds weer terugkomt. De eerste stap zou zijn om de kieren schoon te maken met inderdaad een kwast en eventueel een APC o.i.d.

Hoelang was je de auto al en hoelang heb je de strepen? Waarmee was je dan? Etc etc.

Een wetcoat zoals AquaFobia zal naar mijn weten niets aantasten.
 
Helaas is het geen vuil, je krijgt het zelfde effect als je met de prep van gyeon over de gummi zou gaan, dat heeft het zelfde effect op de doek als ik nu heb zonder het spul te gebruiken.

Ik heb de auto al 3 jaar, en sinds dien was ik hem 1 a 2 x in 3 weken, 1,5 jaar geleden heb ik voor het eerst de aquafobia gebruikt, werkte prima, maar erna heb ik last gekregen van dezen strepen en heb ik het product niet meer gebruikt, voor de rest gebruik ik de artico Magico Snow Foam en de lavare shampoo ( sinds kort de schoonbroer de bathe+ heeft heb ik die 2 x mogen gebruiken )

Wat word eigenlijk bedoeld met een APC ?
 
Ik heb zelf de WetCoat 2x gebruikt en heb daar precies geen last van, maar op een zwarte wagen is dit lastiger op te merken. APC zou het probleem mss kunnen verhelpen, maar als het echt de rubber kit is die aan het invreten is, vrees ik er een beetje voor. Een oplossing heb ik niet direct voor je. Mss voeden met AF revive of iets dergelijks?
 
Ik heb sinds een tijdje last ervan dat ik zwarte strepen heb

1,5 jaar geleden heb ik voor het eerst de aquafobia gebruikt, werkte prima

Dus het ligt niet aan de Aquafobia. ;D Ik vermoed dat je rubbers/kit poreus is geworden en afgeven is dan nog wel wat erger als normaal. Je zou kunnen proberen om de boel vet te houden, maar daar kom je natuurlijk niet goed bij.

Misschien even bij de dealer en/of garage informeren wat dit kan zijn?
 
Met een watte staafje kom ik misschien er wel bij, weet niet als ik vaseline of vet er op doe hoe het dan werkt.
 
Niet zomaar met vettigheid gaan beginnen
De strepen lijken toch echt op vervuiling of veroudering van de onderliggende rubber / kit

Eerst zien of schoonmaken het minder maakt
Gewoon met foam op de auto een borsteltje nemen en boenen

Daarna zou ik een deel proberen te behandelen met een middel voor rubbers

Wat is het merk en type van de auto, zijn er meer ervaringen te vinden op internet ??
 
Heb al keer goed schoon gemaakt met een doek, alleen niet behandeld met een middel voor rubbers ( weet niet wat jullie adviseren)
Is een suzuki swift sport van 2013, niemand anders die ik hier direct over hoor praten, natuurlijk krijg je zulke strepen ook van vervuiling, maar omdat het echt diep zwart is, en de rest van de auto niet echt direct die kleur vervuiling zichtbaar is vermoed ik het toch eerder op de kit ( mijn ramen zij ramen zitten namelijk er in gelijmd, en niet doormiddel van een rubber
 
Met een doek raak je niet alles, en je hebt iets nodig naast de doek wat schoonmaakt
Dus neem foam / shampoo en een borsteltje en herhaal dat een paar keer

Eerst zien schoon te krijgen, dan kijken wat je als bescherming kan gebruiken
 
Ik lees ook de aanname van "het kan geen vervuiliing zijn want de auto wordt regelmatig gewassen". Maar met de reguliere wasbeurten met een washandschoen of washpad kom je niet goed genoeg in de kieren. Hier ook het advies om na het foamen eens grondig met een detailkwast een rondje langs alle randjes, naden en kieren te maken.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
ik veeg normaal altijd met een doek altijd even achter het raam, maar dat blijkt niet genoeg te zijn, volgende was beurt ga ik eens met een kwast de randjes na, met wat raden jullie aan ? APC zoals ik enkelen berichten hierboven lees
 
Een sopje + kwast is al een begin. ;)

Een APC is altijd handig. Ik adviseer je de APC+D van Poorboys World aan. (All Purpose Cleaner + Degreaser) Een verhouding van 1:10 is al voldoende.
 
Begin maar eens met een shampoo sopje en een borsteltje
APC ontvet, 1:10 is naar mijn mening al te sterk voor dit geval
Als er al materiaal loslaat wil je het niet zo sterk ontvetten
Tenzij je al weet hoe je het uiteindelijk gaat behandelen
En dat weet je niet omdat je niet weet of je het strepen kan stoppen

Dus eerst schoonmaken en kijken of het stopt, dan verder

Edit; desnoods neem je groene ( in België bruine ) zeep
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en soms nog een klein beetje last van. Door het veelvuldig wassen en het gebruiken van allerlei mooie productjes viel het op en werd het erger:). Mijn theorie is uiteindelijk restanten shampoo of andere mooie schoonmaak producten gaan in naadjes zitten met gevolg dat zodra het gaat regenen dit ze werk goed gaat doen en dus dat (oude) vuil of (nieuw vuil) snel gaat losweken. Mega goed borstelen en spoelen was voor mij de oplossing zoals hierboven al geopperd was