• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte vegen hemel, rollo en deurpaneel

phyton

Detailing addict
11 jun 2012
17
50
Hallo allemaal

Ik heb bij mijn auto een paar vlekken er in zitten die ik graag zou willen verwijderen.
Ik heb wel van Poor Boy's World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser maar ik weet niet of dat geschikt er voor is.

Bijgaand de foto's:

2 zwarte vegen in de hemel.
Wat voor soort borstel dien ik te gebruiken om dit er uit te halen? Dient dit wel een borstel te zijn of wat anders?
Ik kwam in de zoekfunctie tegen met een kwastje of borsteltje in spuiten en dan verdelen op de vlek. En afnemen met een microvezeldoek echter is niet gemeld of dit daadwerkelijk de juiste aanpak is.
hemel.jpg


De rollo achter in de kofferbak. Echt geen idee wat voor vlekken dit zijn.
rollo.jpg

rollo1.jpg


rollo2.jpg


Deze vlekken nog op het deurpaneel
deurpaneel.jpg


Hopelijk dat jullie mij op weg kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Let op dat je het hemeltje niet te nat maakt: vaak zijn bepaalde delen van een hemeltje verlijmd, en de meeste lijmsoorten houden niet van water. Met kwast/borstel opletten dat deze niet te hard zijn en daardoor schade aan de textielvezel toebrengen. Als je een extractor hebt, kun je overwegen om zowel hemeltje als rollo na het reinigen een stuk droog te zuigen.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en phyton
Hoi hallo,

Heb je al iets geprobeerd? En was dit dan wat er over bleef?

Ik gok dat je met wat APC+D en een MF-doek al een eind kan komen. ( En met wat gezond verstand erbij ;) )

Een simpel begin zou zijn om je vinger in een MF-doek te steken, spray wat APC op de doek en dep op de vlekken. Laat dit eventjes inwerken en dan met een droog en schoon stuk van de doek met beleid wat wrijven. (Hemelbekleding)

Hetzelfde kan je doen op de rollo en deurpaneel, maar kan je minder voorzichtig zijn.
 
  • Leuk
Reactions: phyton
Goedemorgen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zelf nog niks geprobeerd. Wil het namelijk niet erger maken dan het is.
APC+D volgens mij hebben we het over hetzelfde? Want onderstaande heb ik namelijk liggen.
apc_946.jpg


De kwast/borstel gewoon een zachte van de bouwmarkt gebruiken?
Ik heb zelf geen extractor wel een verfstripper.
 
Je zou in dit geval wel een zachte borstel kunnen gebruiken uit de bouwmarkt, maar een MF om je vinger heen werkt wat preciezer en heb je waarschijnlijk al liggen!
Een extractor is absoluut niet hetzelfde als een verfstripper. Je moet ook oppassen dat je het niet te heet maakt, een gewone föhn zou ik dan liever pakken.
 
  • Leuk
Reactions: phyton
Extractor als extra is vooral bedoeld om snel het meeste water uit het materiaal te krijgen. Een föhn (gewone haarföhn, of (te hete) verfversie) drogen alleen het oppervlak dat direct na het stoppen met föhnen weer vochtig wordt door het vocht dat dieper in het materiaal zit. Je kunt ook proberen om met schone droge doeken na het reinigen zo veel mogelijk vocht weg te deppen.
 
  • Leuk
Reactions: phyton
Dat is inderdaad hetzelfde als je foto (waar overigens APC & D opstaat)
Wauw, volgens mij heb ik ook nog ergens een zooitje flessen staan met niet APC+D, maar APC & D. Dit was toen van een batch die CC had overgenomen en tegen hoge kortingen konden worden afgenomen. (Was niet meer OK voor de verkoop door kapotte labels en dergelijke)
 
Ik heb de hemel, rollo en het deurpaneel schoongemaakt.
Ging nog best goed en fantastisch spul APC + D.
Ging vrij makkelijk alleen de hemel een paar keer apc er op gedaan.

De hemel
hemel-1.jpg


Het deurpaneel
deur-1.jpg


Van de rollo geen foto meer van kunnen maken omdat het te donker was.

Ik hoop alleen dat ding kring bij de hemel weg trekt of hoe zou ik dit anders kunnen voorkomen? Ik heb wel een waterstofzuiger maar daar zit wel erg veel kracht op.
 
Laatst bewerkt: