• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte velgen opgefrist

ZwartecorsaD

Detailing addict
16 mei 2016
66
63
31
Den haag
De stalen velgen gaan onder de wagen en we hebben vakantie , wat doen we dan? Precies, het lichtmetaal naar binnen halen en aanpakken.
En inderdaad, dat doen we allemaal in: de badkamer!
Fotos gemaakt met een Samsung S7

Het polijsten is met de hand gedaan, ik denk dat hiermee zo'n 60% van alle swirls/krassen mee is weggehaald, zelf ben ik aardig tevreden met het resultaat vooral voor in wat voor staat ze waren.

Gebruikte producten:
20161227_191329.jpg

producten die niet op de foto staan: apc van autofinesse, collinite 476's , PB black hole

Velg in de non Ferro:
20161227_192018.jpg

kleien:

20161228_131400.jpg

En als de velgen dan schoon en gekleid zijn zien we de schade


20161228_134817.jpg


Ik heb de velgen van iemand overgekocht, toen zat er een bizar dikke witte aanslag op de binnenkant van de velgen wat alleen weg te krijgen was door hard te schrobben met een melamine sponsje icm apc, wat weer leidde tot marring en de nodige krassen.


Dan gaan we polijsten met monello veloce icm oranje handpad , hier en daar zie je nog wat witte rommel die op de velgen zat, dit heb ik gelaten voor wat het is omdat het niet in het zicht zit.
20161228_181225.jpg


20161228_150215.jpg


De zwaardere krassen waren met de hand amper te doen, toch een goed resultaat gekregen

20161228_182312.jpg


De kat kwam even kijken of ik nog in leven was na al die uurtjes in de badkamer.


Na PB black hole en 1 laag collinite 476's aangebracht te hebben:
20161228_212254.jpg


Ik kon de diepte en kleur niet zo mooi op de foto krijgen, maar ze zijn behoorlijk opgeknapt!

Kwam nog een mooi plaatje tegen van na het polijsten, vond m de moeite waard om toe te voegen:
20161228_134654.jpg
 

Bijlagen

  • 20161228_181225.jpg
    20161228_181225.jpg
    186,8 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt:
Is een flink karwei lijkt me.
Dat jij non-ferro binnen mag gebruiken, hoef ik niet te proberen hahaha!
Kunnen er over een paar maandjes weer lekker schoon onder!
 
  • Leuk
Reactions: ZwartecorsaD
Is een flink karwei lijkt me.
Dat jij non-ferro binnen mag gebruiken, hoef ik niet te proberen hahaha!
Kunnen er over een paar maandjes weer lekker schoon onder!

Heb er al zo'n 12uur in zitten en moet nog 2 velgen polijsten en in de black hole+wax zetten :p in de douchecabine valt het reuze mee, en eigen huis eigen regels! Lekker ongestoord me gang gaan
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ben met een zelfde weekje bezig.
Geeft veel voldoening glans zit er goed in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dat geloof ik meteen vandaag word de 4e dag dat ik ermee bezig ga , maar het geeft ook wat ontspanning en het feit dat ik binnen zit is voor mij 10x beter dan op de stoep met dit weer, om nog naar te zwijgen over de standaard opmerkingen die je dan altijd hoort 'zal ik die van mij ernaast zetten'?
 
Haha ja dat klopt. Heb helaas de luxe niet om binnen in de badkamer te werken. Wel in een iets verwarmde schuur.

En scheelt veel opmerkingen ja

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk