• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Ik was de auto 3x per maand en rijd 400km per maand, echt verkeerd kan het nooit zijn gok ik. Met mijn vorige velgen had ik nooit problemen, kreeg ze altijd wel snel schoon. Maar nu, het wil gewoon echt niet!

Velgen doe ik nu eerst even allemaal inspuiten met APC of even insoppen met autoshampoo. Daarna afspuiten. Zie dit als een soort van pre-wash.

Daarna elke velg apart natuurlijk. Of ik nu wel APC gebruik of niet, het helpt weinig. Het lijkt wel alsof de remstof en vuiligheid in de velg trekt en er aan blijft kleven; ik kan poetsen wat ik wil en langzaam worden ze ook wel ongeveer schoon, maar het gaat belachelijk langzaam. En vervolgens drogen ze dus enorm lelijk op, ookal maak ik ze handmatig droog. Je krijgt gewoon een hele lelijke, doffe finish.

Enige remedie lijkt dan een lekkere vette laag Tyre Dressing die ze weer he-le-maal top maakt, maarja dat trekt alleen maar snel vuil aan en dan begint het verhaal opnieuw.

Lijkt gewoon alsof de velgen bijna poreus zijn en geen beschermlaag hebben, om het even heel dramatisch uit te leggen. :D

Ik heb overigens het geluk dat we hier totaal geen hard water hebben. :)

#Edit: Ik ben morgen vrij en mijn auto is een poos al niet meer schoongemaakt. Ik zal eens wat foto's maken tijdens het poetsen, drogen en de finish...