• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte vlekjes

polverlinden

Detailing trainee
2 nov 2016
5
45
35
Na het gebruik van meguiars hyper wash , die ik heb had opgespoten met een Foam Lance , 5 min heb laten inwerken en daarna grondig afgespoeld . Daarna auto gewassen met gyeon bath . Vervolgens toen auto nat was ingespoten met gyeon Cure , vervolgen afgedroogd . Nu zit ik met op sommige plaatsen met kleine donker vlekjes . Ook op de kunstof ...

Wat zou dit kunnen zijn ?
De auto heeft een gyeon can coat coating
Eveneens zou meguiars hyper wash de coating aantasten ...

Graag jullie mening ...?
 

Bijlagen

  • IMG_8553.JPG
    IMG_8553.JPG
    104 KB · Weergaven: 121
  • IMG_8560.JPG
    IMG_8560.JPG
    152,8 KB · Weergaven: 115
De shampoo (ph waarde 8) kan op zeker de coating niet hebben aangetast aangezien deze bestand is tegen producten die een Ph waarde 3~11 hebben.
Op de Ph schaal is 7 neutraal, 8 zit er dicht tegenaan.

Ik vermoed dat de Cure nat verwerkt, de vlekjes veroorzaakt heeft doordat deze niet helemaal lekker afgenomen is.

Zelf prefereer ik de Cure droog te gebruiken.
 
Heb je de hele auto ineens ingespoten met Cure? Dan kan @nicknameless wel eens gelijk hebben dat het de Cure is geweest.

Ik breng het ook wel eens aan op een half natte auto tijdens het drogen. Echter spuit ik een pufje of soms twee op de doek en behandel paneel per paneel.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's