• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte wax om steenslag te maskeren?

Klouxone

Detailing rookie
18 dec 2008
39
0
heren, ik ben opzoek naar een zwarte wax die mijn steenslag maskeerd! nu heb ik alleen die van Turtle kunnen vinden mar dat is natuurlijk niet echt denderend
 
kijk hier eens naar is mijn inziens beter dan zwarte wax.

https://www.Carclean.com/product/Langka/Complete_Paint_Chip_Repair_Kit_LAN_KIT_100813
 
Poorboys BlaXk Hole heeft fillers en kunnen wellicht de kleine dingen wat verbergen.
Verder bestaat er niet zoveel wat je er op kan smeren om te maskeren
Langka-setje is een goede optie als je niet voor wetsanden wilt gaan en toch de tijd/moeite wilt nemen om de ellende aan te pakken
 
+1 voor Black Hole. Anders zou je kunnen proberen de steenslag zelf te 'repareren'. Gaatjes ontvetten en vullen met lak uit een geschikte lakstift met een satéprikker. Eventueel wetsanden erna.
 
Ik snap het effe niet , steenslag = verf weg .. en dan wil je het gaan opvullen met wax of iets dergelijks wat je elke keer dus weer opnieuw moet doen..

Haal gewoon een lakstiftje op kleur , en vul ze met een stoker ipv het kwastje :ja
Zelfs dat is al beter als wax .. en dan is de keus er nog om af te werken met p2000 nat bijvoorbeeld en machine eroverheen
 
Als er veel steenslag is, dan is het inderdaad onbegonnen werk of in ieder geval een enorme uitdaging om het weer netjes te krijgen met een prikker en een potje kleurlak. Het vraagt een hoop tijd, geduld en concentratie om een dergelijke klus aan te pakken. Desondanks zeker de moeite waard om te doen. De enige "echte" oplossing voor steenslag is toch om het te vullen en de bumper in het geheel te laten overspuiten. Met maskeren los je het probleem slechts tijdelijk op. Wat je zou kunnen doen is een Poorboys World Black Hole aanbrengen, daarna een wax als bijv. Dodo Juice Blue Velvet (Pro) of Purple Haze (Pro). Hierbij moet ik wel mijn twijfel uitspreken over de maskerende werking ervan (geen 100% dekking zeg maar).
 
Als je veel steenslag hebt dan zul je moeten spuiten, andere kap kopen of de moeite nemen om elk putje te lakken/wetsanden/polijsten enz... Zelfs het SSR systeem gaat hierbij niet werken als de putjes van de steenslag te groot zijn.
 
Als je niet wil gaan wetsanden , vullen met lak etc is watervaste zwarte stift wellicht nog een optie.
 
+1 Soepergrover

Volgens mij worden de vullende capaciteiten van Black Hole door sommigen ietwat overschat, ik kan mij echt niet voorstellen dat ik met Black Hole steenslag zou kunnen maskeren....wat lichte swirls totdaartoe maar steenslag? :confused:

Ook het zwart kleuren van de steenslag met een watervaste stift zie ik geen succes te worden, ik vermoed dat dit oa: niet genoeg zal dekken, niet even zwart zal zijn als de lak, mat zal zijn en niet lang zal houden.

En de slaagkansen van een kleurwax schat ik persoonlijk even hoog in als die van de Black Hole....

Mocht 1 van de bovenstaande dingen toch een succes blijken dan lijkt het me wel heel interessant als je er voor/na foto's van zou kunnen plaatsen? :ja
 
Klopt allemaal wat hiervoor genoemd is .. het zal mischien kort werken totdat je een keer iets gaat doen en alles schoon blaast of wat ook

De enige oplossende manier is het opvullen doormiddel van een lakstiftje , en daarop gekeken..

In een weekendje kan je veel doen , een stoker zal te langzaam gaan bij wat grotere puntjes..
Op zulke vlakken waarom niet het kwastje , deze zal wat meer loslaten(je zal toch moeten wetsanden)

Daarop zou dat zeker 100% me keuze zijn..Want om nou uren/dagen in een goede detail beurt te steken op je eigen auto waar je altijd erg kritisch op bent om het perfet te hebben en te bezuinigen op het aanzicht van de voorkant?(= duidelijk motorkap) :weetniet
 
Door het poetsen zag ik ineens veel meer steenslag naar boven komen (vind ik dan) dan ik dacht.
Maar ja hij is om mee te rijden en nks aan te doen.
Ga niet rijden met zo'n auto-bra en laat hem wel een keertje overspuiten dan.
Is toch zo 600 euro mits goed gebeurd met een Audi lak ..

Het is niet anders.
Daarna kan je hoogstens heel goed waxen en coating erover maar blijft terugkomen uiteindelijk al zal dat wel lang kunnen duren als je niet teveel bumperkleeft natuurlijk ;)

Black hole vult een beetje maar dat is maskeren bij mij dan.
 
Met véél geduld en een lakstift, satéprikker, wetsandmateriaal, polijstmiddellen en water kom je al een heel eind.

667bc88c.jpg


9e38fa5f.jpg


05af3d85.jpg