• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aantal wagens en een vraag

KiR2607

Detailing rookie
18 aug 2010
5
0
Hoi mensen,

Tijd niet meer hier geweest, maar van de week had ik wat tijd en heb ik een aantal wagens kunnen poetsen.
Nog drie te gaan. Een 'grondige opfrisbeurt' wil ik het noemen. Ik heb niet bijster veel foto's, maar ik open het topic stiekem ook
een beetje om een vraag te stellen. Namelijk: Hoe lang / hoe veel auto's dient een Monello Polijstpad (de Oranje van de 5.5 serie) mee te gaan?
Ik gebruik hem in combinatie met een DAP500 en Monello Mezzo.
Die van mij heeft het vandaag begeven. Wellicht ligt het aan de manier van schoonmaken? Ik houd hem na een poetsbeurt een keer goed onder de
kraan om de meeste zooi er weer uit te krijgen. Meer ook niet (heb geen pad washer) Ik heb er 6 auto's mee gedaan, een 106, een Megane RS en de
onderstaande vier. Hij begon met hier en daar wat aan de randjes los te laten van het klitteband. Na verloop van tijd werd et ook heet en liet het compleet
los van het klitteband. Hoelang gaat een pad bij jullie mee?

picsay-1333059866.jpg
 
Ik geloof dat we daar een tijdje geleden ook een topic over hadden. Kan hem alleen niet vinden. Had geloof ik met de verlijming te maken.
 
Waarschijnlijk heeft de pad te vol gezeten met polish, daardoor wordt ie te zwaar (en verminderd de werking overigens ook sterk!).
Doordat er teveel polish ophoopt in de pad, wordt daar de druk ook hoger met als gevolg grotere warmte ontwikkeling.
Ik heb de eerste polishing pads die ik kocht (zo'n 2,5 tot 3jaar geleden) nog steeds in gebruik. Uiteraard zie en merk ik het verschil wel tussen een nieuwe en de oude pads.

Verder mooie bakken die je gedaan hebt! :)
 
Vooral ook een mooie werkplek die je hebt! En wat de pad betreft, denk ik dat het antwoord hierboven staat. Heb het ook 1 keer gehad, en toen zat de pad echt vol met product. Sindsdien maak ik de pad meerdere malen schoon tijdens het polijsten. Heb geen padwasher, maar gewoon een emmertje met water om het schoon te maken. Daarna even droogdraaien op de DAP.
 
Dank voor het antwoord.
Lekker onderdompelen in water om schoon te maken is dus geen probleem.
Dan ga ik dat wat vaker doen. Geloof namelijk best dat het te veel aan product de oorzaak is geweest.
Vaker en grondiger schoonmaken dus.
 
En heel belangrijk: als je de pad laat drogen, altijd met het klittenband naar boven! Anders blijft dit lang nat wat ook weer de lijmlaag aantast.
 
Goeie tip :)
Ik was juist al een beetje huiverig om hem vaak schoon te maken, juist ivm water en de lijmlaag tussen pad en klittenband.
Maar idd, laten drogen met klittenband boven lijkt me slim,^^
 
Komt inderdaad omdat hij vol gaat zitten met produkt en dit tast de lijmlaag aan en zoals ook al gezegd word het heel warm, ik heb het ook ondervonden ;) Ik doe er wat dreft op beetje inwrijven en onder de kraan afspoelen en mij is verteld dat je niet moet wringen anders gaat de klittenband ook loskomen. ;)
 
Je kan bvb meerdere pads gebruiken van dezelfde kleur en als er 1 vol loopt pak je een andere .
's Avonds kan je dan alle padjes met bvb dreft insmeren (rechtstreeks op wrijven met het teutje) en in een propere (met warm water )spoelbak ff laten trekken met de velcro naar boven.
Je kan dan meerdere keren duwen met je vingers om de pad proper te krijgen(wel wrijven op de pad en niet op de velcro :-b ).

Als de pads (zo goed als) proper zijn , spoel je ze nog eens na en druk ze droog op een zachte , propere handdoek(met de velcro naar boven) .
Dan kan je ze op een eierdopje zetten (met de velcro naar boven zoals hierboven reeds vermeld) en laten drogen ..of terug gebruiken.

Droogzwieren ben ik geen fan van omdat ik heb gemerkt dat de lijm ook zo wel eens durft lossen .

Ik heb een selfmade-padwasher , maar gebruik deze niet altijd en dan doe ik het op deze manier .

Je moet natuurlijk wel over meerdere dezelfde pads beschikken of het wassen doen tijdens het polijsten.

Nadeel : meer pads kopen .
Voordeel : je pads gaan langer mee.

Ook de pads nooit "plooien" tijdens het uitwassen. (of uitwringen)