• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Abarth 500 zwart

romeodelta

Detailing rookie
6 mei 2009
81
7
Deze Abarth kon wel een polijstbeurt gebruiken
P1050617.jpg


Aan de gang. Gelukkig kon ik droog staan. Let maar niet op mijn gezicht:-b bewogen tijdens opname.
P1050619.jpg


Het is niet zo'n grote auto maar toch 7 uurtjes ermee bezig geweest.
P1050628.jpg


Het broertje van de 500 was er ook.
P1050627.jpg


Zwart is de mooiste kleur om te glimmen.
P1050623.jpg


Grote schijven met Brembo.
P1050624.jpg


Deze Abarth 500 is niet meer standaard. G-Tech uitlaat met een schitterend vol geluid.
P1050630.jpg


1400cc turbo - 235PK - 346nm.
P1050632.jpg


Auto is gefoamd - gekleid....daarna Monelo Mezzo - Finale - PB black hole - PB EX
Al met al een lekker dagje bezig geweest.......en daarna ff proefrijden8-()) ..............wat een geweld in zo'n klein autotje}:)w
 
Zwart, een erg dankbare kleur om te detailen! Erg mooi resultaat, zeer dik bommetje trouwens :cool:

Maar met 235pk en 346nm is het binnenwerk van de motor ook niet meer standaard lijkt mij? En vooral dat koppel met voorwielaandrijving, komt dat wel een beetje weg? Bij onze A1 draait de ASR al overuren bij volgas accelereren.

Doet mij altijd hier aandenken:
fwd_sucks.jpg

Van toepassing op de A1! :-b
 
Hallo gdk1952: ja ik heb de punto nog gewoon hoor........met 98PK:|

Paulus: Zuigers zijn aangepast en er zit een sportkoppeling in. Maar naar mijn idee is het draaiende gedeelte nog standaard en draait al meer dean 40.000km mee. Het onderstel is ook aangepast en daardoor vind ik de reacties aan het stuur ook wel meevallen. Maar doorslippen dat doet tie wel hoor.
 
RomeoDelta schrijft helemaal onderaan in zijn verslag:

QUOTE
Auto is gefoamd - gekleid....daarna Monelo Mezzo - Finale - PB black hole - PB EX
UNQUOTE

Zou inderdaad wat uitgebreider kunnen, zoals welke pads in combinatie met deze middelen.

Waanzinnig mooi geworden en wat ziet het er spetterend uit zeg!
 
Er zaten aardig wat "wasstraatswirls" op. En er was geprobeerd om de lak glimmend te krijgen op een plek waar een sticker had gezeten. Met een dof resultaat.

Heb de DAP 500 met een witte pad gebruikt van Lake country. Meestal waren de swirls al met 1 hit Finale weg. Diepere krasjes pakte ik dan nog met de Mezzo en daarna weer met finale. Je zag goed aan de lak waar ik gebleven was. De doffe plekken waren met 1 hit Finale weg.
De voorkant zit vol met steenslag, die moet eigenlijk gespoten worden voor het mooiste resultaat.
Heb een zwarte pad gebruikt met de Black hole, maar kan dit net zo goed met de hand doen denk ik. Ik had als laatse nog de kokos pasta willen opbrengen maar daar was de tijd niet meer voor. De auto staat nu binnen dus het kan vandeweek nog wel.
De eigenaar was zo blij met het resultaat dat hij het zonde vond om de 500 weer vies te laten worden. De Masarati moest buiten slapen en de Abarth 500 mocht in de garage staan.:D
 
Leuk bakje!!

Maar 235pk en 346nm?? Wat is hier dan allemaal aan gedaan??
Gewone 500 Abarth heeft 135pk, Esseesse versie 160pk..

Hier moet toch meer aan gedaan zijn buiten de zuigers? Nog grotere turbo, injectoren, grotere intercooler,.. :)

Ik heb nog een Abarth turbo liggen van een Grande Punto die ooit is op mijn GP moet geraken :)
 
Bruut autootje, dat zal wel als de bliksem gaan! Iig nu weer een mooie flits (reflectie) als deze savonds onder de lantaarns voorbij schiet!
 
sow, dat zijn aardig wat pk's voor zo'n bakkie, die hou ik bij lange na niet bij... Maar erg mooi geworden..
 
Als nu de flits van de "snelheidscontrole" ook terugkaatst is dat weer een voordeel:rules

Hoi Guus en Gio, mischien ooit ook zo'n bakje:party: of toch eerst een GP Abarth?

NHke: Je moet dan aan een onderstaande G-Tech set gaan denken. Alleen zit er dan op deze 500 nog een grotere intercooler.
Geleverd en gemonteerd door "MCC tuning" te Veghel.

De kit 550 R bestaat uit de volgende onderdelen:

G-Tech Turbo Type 550 R, aangepaste originele zuigers, veranderde nokkenastiming, aangepaste originele Katalysator (70 mm), geoptimaliseerde originele Luchtfilterhuis met BMC Sportluchtfilterinzet, G-Tech compleet uitlaatsysteem 70 mm RVS vanaf katalysator, type: "Le Mans Sport". De twee 70 mm eindstukken bevinden zich midden in de achterbumper, G-G-Tech aangepaste originele Benzinedrukregelaar met grotere injectoren en speciale bougies, G-Tech Motormanagementsyteem met 550 R Kit Softwarepakket.

Technische Data:

Vermogen: ca. 245 PK (180 KW) bij 5800 rpm.

Koppel: Boven 310 Nm van 3900 rpm - 5800 rpm. En max. 340 Nm bij 5000 rpm.

Topsnelheid (GPS): 238 Km/h.

Acceleratie: 0-100 in 6,4 sec. 0-200 in 21,7 sec. (Gemeten met Michelin 20/61-17 P2A)

Brandstofsoort: 98 Ron.
 
Word je even gek, wanneer je in Duitsland in de peperdure sportauto met meer dan 200 kilometer per uur wordt gepasseerd door deze kleine Flash from Hell !!]d~^