• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3, BJ2005 in 1 dag

90benjamin90

Detailing rookie
28 nov 2012
34
0
Enkele weken geleden heb ik een zwarte metallic Audi A3 uit 2005 onder handen genomen. Met 350.000 kilometer op de teller zou het de moeite waard worden. De eigenaresse kon de auto alleen maar één dag missen waardoor ik niet een full detail kon doen en was slechts één correctiestap mogelijk vanwege de beschikbare tijd.

De auto eerst grondig gewassen met de shampoo van Gold Class Car Wash van Meguiars. Ben echter wel opzoek naar een shampoo die eventuele eerdere aangebrachte waxen goed stript. Naar mijn menig doet de Gold Class dat niet voldoende. Enige suggesties?

Heb de auto met opzet niet droog gemaakt omdat ik toch ging kleien. Na het wassen heb ik de lak goed geïnspecteerd en daar kwam al naar boven dat de auto bedekt was met een laag hars. De auto is van een collega van mij en ik had er ook erg veel last van. Dan heeft zelfs de Grey mild klei van Dodo er enorm veel moeite mee. Het heeft me veel tijd gekost en heb niet alles kunnen verwijderen, helaas. Gaat in wezen ook tegen mijn principe in, maar tijd was mijn vijand.

qjaBwj.jpg


Na het kleien nog even snel gewassen, gedroogd en naar binnen geduwd. Afplakken van trims en naden kost enige tijd maar bespaard je veel schoonmaken naderhand. Ik heb een PAW900 geleend van Eelco (dank Eelco!) met daarop de groene heavy polishing. Combo met mezzo moest het doen. De auto zat echter onder de hologrammen en was wel heel erg dof. Na een eerste test spot bleek al dat dit dé combinatie was voor een 1 staps correctie. Foto's zeggen genoeg. Veel hologrammen, doffe lak maar door deze combinatie kon ik alle bij mooi in één keer aanpakken.

Tsja.. Niks aan toe te voegen.
DC1pEn.jpg



Spatscherm voor
NtpoC8.jpg


Spatscherm na
3r6AN7.jpg


Na het polijsten auto weer schoongemaakt en goed ontvet (met Eraser). Vervolgens de Ibrido erbij gepakt :)-*) en lekker met het handje deze aangebracht.

YzniAf.jpg


Curen van de Ibrido duurt niet lang, maar heb ondertussen toch even de bandjes mee kunnen nemen met de Tire van Gyeon. De trim en andere zwarte kunstofdelen met de Revive van autofinesse weer netjes zwart gemaakt.. Na het uitwrijven van de Ibrido kwam er een prachtige glans naar boven. Ramen nog even schoon gemaakt met de Dodo Juice, Clearly Menthol Glass en naar buiten voor wat fotootjes.

AZstaz.jpg


Erg mooie foto vind ik persoonlijk. Het zwarte metallic knalt eruit.
5keINS.jpg

zXZeM4.jpg


De schade linksvoor heb ik niks aan kunnen doen..
PLhyXN.jpg


Graag hoor ik feedback over deze auto. Had graag iets meer tijd willen nemen voor het 'ontharsen' van de auto maar tijd was in deze even bepalend. Ik doe het liefst twee dagen over een auto, zodat ik ook een nog betere finishing kan gaan doen. Klant geloofde haar ogen niet en daar doen we het voor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij ziet er op de laatste foto zeker mooi uit. Heeft hij een schaafplek rechtsvoor voor de wielkast?

grtjs, Wim
 
Mooi werk!

Waarom wil je precies een shampoo die de waxlaag eraf haalt? Met kleien haal je volgens mij het overgrote deel van de wax weg, dus als je na het wassen toch klei gebruikt zie ik geen reden om een shampoo te nemen die dat al voor je doet.
 
Jansen;n423450 zei:
Mooi werk!

Waarom wil je precies een shampoo die de waxlaag eraf haalt? Met kleien haal je volgens mij het overgrote deel van de wax weg, dus als je na het wassen toch klei gebruikt zie ik geen reden om een shampoo te nemen die dat al voor je doet.

laat ik het zo zeggen dat ik naar een meer neutrale shampoo. De gold class is ook een voedende shampoo is het niet? Goed voor de wasbeurten maar weet niet of het ook een geschikte shampoo is voor dat je gaat polijsten?
 
Dreft zal misschien beter werken voor je ;)

Maar Jansen heeft gelijk dat de bestaande laag gestropt word met het kleien..

auto staat er mooi bij! Ik zou persoonlijk de schade laten maken met een spot repair...
 
Zluytr;n423490 zei:
Dreft zal misschien beter werken voor je ;)

Maar Jansen heeft gelijk dat de bestaande laag gestropt word met het kleien..

auto staat er mooi bij! Ik zou persoonlijk de schade laten maken met een spot repair...

dankje! We gaan samen nog kijken wat we met die schade doen. Wellicht spot repair inderdaad. Ben erg te spreken over de producten die ik nu van Gyeon heb, dus de shampoo gaat in de winkelkar.