• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AVA Smart P60 XL vs Kärcher K5 Power Control Home vs Parkside PHD 170 B2

Uhmazing

Detailing trainee
30 aug 2022
14
22
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik al een tijdje mijn Kärcher K2 om mijn auto te wassen.
Nu zou ik deze toch graag willen vervangen voor een "betere".

In eerste instantie vielen mijn ogen op de Kärcher K5 Power Control Home, welke in Duitsland te krijgen is voor €319,99 met nog €40,- cashback = €279,99.
De AVA Smart P60 X-Large is in Duitsland in de aanbieding voor €199,99.
De Parkside PHD 170 B2 is in de aanbieding voor €119,-


Heeft iemand ervaring met (één van) dezeHD's en zou mij hierin kunnen adviseren?
AVA + Kärcher hebben een werkdruk van 145 bar en 500 liter per uur. Parkside heeft een werkdruk van 170 bar (of is het 115 bar?) en 500 liter per uur.
S lang van de AVA is 8 meter, slang van de Kärcher is 10 meter en slang van de Parkside is 10 meter met Anti-Twist.
Maakt een dergelijk prijsverschil het een no-brainer?
Naast de auto wassen wil ik hem ook gaan gebruiken voor het reinigen van tuintegels / gevels, etc.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/advies!
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal waar @RedCat. Ik heb mijn Flex PXE80 ook uit Duitsland gehaald en gewoon geregistreerd voor de (verlengde) garantie.
De garantie wordt verstrekt door de fabrikant en niet door de verkopende partij, deze handelt alleen de garantieclaim/reparatie af bij de fabrikant.

Als een klant een machine bij mij koopt, geef ik niet de garantie maar verwijs naar de website van desbetreffende leverancier zodat de klant de machine zelf moet registreren. Overigens deden wij dat altijd uit service oogpunt maar vanwege de AVG mogen we dat niet meer. Het is dus de verantwoording van de eindgebruiker of hij wel of niet de machine registreert. Sowieso heb je 1 jaar standaard fabrieksgarantie.
 
Juridisch gezien heeft alleen de verkoper een overeenkomst met de koper.
Dat een leverancier / producent aanspreekbaar is, is formeel stap 2.

Dat iets van de AVG niet mag is onzin, de AVG stelt alleen eisen aan wat je dan moet regelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Thomaso
Proficiat met je aankoop. Maar ik zou er geen moment aan gedacht hebben om voor de Kärcher te gaan. Er zijn waarschijnlijk mensen die goeie ervaringen hebben met hedendaagse Kärchers, maar ik moet er niet meer van weten. Ik had in uw prijsklasse veel liever voor de Ava gegaan of voor een Nilfisk.

Maar allesinds veel plezier en veel succes met je aankoop.