• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste interieur dressing

Wat is jullie favoriete interieur dressing

  • 303 Aerospace Protectant

    Stemmen: 5 26,3%
  • Poorboy's World Natural Look

    Stemmen: 11 57,9%
  • Gyeon Preserve

    Stemmen: 1 5,3%
  • Scholl Purple

    Stemmen: 1 5,3%
  • Hybrid Solutions Inside Job

    Stemmen: 0 0,0%
  • Meguiars Natural Shine Protectant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Meguiars New Car Scent Protectant

    Stemmen: 1 5,3%
  • Gtechniq C6

    Stemmen: 0 0,0%
  • Top Star

    Stemmen: 0 0,0%
  • Perl

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Poll closed .

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
623
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik heb redelijk wat interieur dressings. Nu ben ik er niet uit wat nu eigenlijk mijn favoriete interieur dressing is. Ik heb lang Poorboy's Natural Look gebruikt dan wissel ik regelmatig tussen 303 Aerospace Protectant, Gyeon Preserve, CarPro Perl, Koch Chemie Top Star, Mothers Total Interior, Scholl Purple,.... Ik gebruik ook Poorboy's Spray and Wipe of Gyeon Interior Detailer om snel even tussendoor een wipe down te doen.

Omdat ik benieuwd ben naar wat jullie het liefste gebruiken, deze poll.
 
Wil je een matte uitstraling of mag het ook iets glimmen?
Ik heb Scholl ingevuld vanwege de matte uitstraling. Ik gok erop dat Preserve en Natural look hoge ogen gooien maar die brengen wel net wat meer glans met zich mee.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Om sommige interieur delen mag er een beetje glans zitten, maar liefst niet te veel. Bij de Natural Look, 303, Preserve wel nog eens over de kunststofdelen om zoveel mogelijk uit te poetsen. Het moet gewoon egaal zijn....En bij het dashboard van mijn auto is dat best moeilijk met sommige producten. Is een matte kunststof dat dus niet glad aanvoelt en ik moet ook snel zijn om beide helften zo snel mogelijk te doen zodat er geen verschil is. De 303 Aerospace Protectant en Top Star doen het hier wel goed op. Geen vlekken of overgang te zien na het drogen en uitwrijven. Ik heb dat probleem niet met de Skoda. Die heeft een trim die minder poreus is.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ik gebruik nog altijd graag de Naturel Look, al ken ik niet alle andere die hier genoemd worden moet ik er eerlijk bij vertellen.
 
Matte Opaco ben ik wel tevreden over (maar die staat er niet tussen), naast de rest als Preserve, Interior detailer etc.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Matte Opaco is geen dressing maar een interior cleaner. Ik gebruik hem ook wel graag hoor, maar ik gebruik toch steeds graag een dressing voor de kunststof wat te beschermen tegen UV. In de zomer kan een dashboard zo heet worden dat je er uw hand niet kan opleggen. Automotive kunststof is daar wel tegen bestand, maar ik help het toch graag in topconditie te houden.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en RoyR
Leuk, was zelf ook opzoek naar een nieuwe dressing voor het interieur.
Kwam op basis van reviews count op Natural Look van PB uit, maar had dus ook de vraag of dit het 'beste' nog steeds is.

Heb zelf nu geen dedicated product voor het voeden van dashboards/interieur. Zie @Marcel1973 hierboven wel Matte Opaco noemen maar dat vind ik meer een reiniger (Waar ik overigens ook uiterst tevreden over ben ;)!). Maar dat reinigt dus het dashboard en niet zo zeer voeden wat mij betreft.

Blijf dit topic dus even volgen ;)!
 
Na tig producten te hebben gebruikt zet ik het tegenwoordig gewoon in de trim coating.

Goed alternatief is de Trim Rejuvenator van Nanolex, als je dat 2 a 3x per jaar opnieuw aanbrengt dan blijf je beading houden in plaats van strepen en vlekken.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Ester
Ja, waarom niet ? Kunststof is kunststof dus dat gaat prima.

Ik ondervind er alleen maar voordelen van. Blijft veel langer een diepe mooie kleur houden, krast veel minder, heel makkelijk schoon te houden en geen strepen of vegen als het toch nat wordt. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten als je voor bijvoorbeeld Trim Rejuvenator kiest.
 
Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van Nanolex Trim Rejuvenator. Heb ooit een 200ml fles gekocht van de heldere Trim Rejuvenator, dus niet de witte melkachtige. Ik gebruik het om de 3 maanden om de trim op te frissen van mijn auto en de Skoda Roomster van mijn vader zaliger...en ook als ik iemand zijn auto moet doen natuurlijk. Het flesje van 200ml is nog steeds 3/4 vol. De beading is mooi, zeer makkelijk om aan te brengen zonder vlekken, duurzaam, zuinig in gebruik....Alleen nog niet aan gedacht om het binnen te gebruiken. Ik ben wat bang om het binnen te gebruiken, omdat de Trim Rejuvenator tamelijk resistent is. Dus als het te hard moest glanzen denk ik dat ik er het niet makkelijk af zou krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Iets meer als een jaar geleden aangebracht :

IMG_3062.jpeg
IMG_3063.jpeg
IMG_3064.jpeg

image.jpg
IMG_3065.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik lees het ook allemaal even, want ik heb de Matte Opaco voor het reinigen, daarover tevreden, maar een product voor voeding/bescherming heb ik nog niet.
Die Trim Rejuvenator had ik al in gedachten.
 
Matte Opaco is geen dressing maar een interior cleaner. Ik gebruik hem ook wel graag hoor, maar ik gebruik toch steeds graag een dressing voor de kunststof wat te beschermen tegen UV. In de zomer kan een dashboard zo heet worden dat je er uw hand niet kan opleggen. Automotive kunststof is daar wel tegen bestand, maar ik help het toch graag in topconditie te houden.
Sorry, maar hier worden echt dingen op één hoop gegooid, die weinig met elkaar te maken hebben. Er zijn allerlei producten waar slimme reclamejongens een 'UV-beschermings-label' aan hebben gehangen. De werkelijkheid is dat er maar heel erg weinig stoffen/materialen zijn die UV doorlaten. In een auto komt er dus alleen UV-licht op het dashboard als er een gat in het dak zit (lees open dak/cabrio), hierbij ga ik er gemakshalve vanuit dat er niemand met een werkende zonnebank in de auto rondrijdt. Behalve door UV-licht degraderen veel kunststoffen langzaam bij hogere temperaturen, maar mijn inschatting is dat een dressing weinig doet om te voorkomen dat het dashboard warm wordt. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat dressings en coatings zorgen dat dampen die ontstaan bij een extreem opgewarmd dash wat beperken, waardoor mogelijk degradatie toch iets langzamer gaat.
 
@Cordoba aha, duidelijk. Zou je dan zeggen dat een dressing /voeding überhaupt weinig toevoegt voor het kunstof in het interieur, of gaat het alleen om de reden 'kunstof beschermen tegen UV' waardoor het overbodig is?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik bedoelde vooral op het UV. Zoals ik al schreef kan een dressing voor hoge temperatuur mogelijk wel degeneratie wat afremmen, daarnaast verliest een kunststof in de loop der jaren bepaalde componenten (met name zogeheten weekmakers) waardoor kunststof bros wordt en sneller scheurt, een kunststof voeden met een dressing kan helpen om dat af te remmen. Vergelijk het met allerlei anti-rimpelcremes in de cosmetica: opgelopen schade/veroudering verdwijnt niet, maar het kan mogelijk veroudering/degradatie wel vertragen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Zoranurai
Interessant. Toch is het wel aangeraden om altijd zonnebrand te dragen als je lange stukken in de auto rijdt. Uv “A”komt dus wel degelijk door de ruit. B wordt grotendeels tegengehouden.