• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bigfoot LHR21 met kleine steunplaat

Blinque

Detailing addict
21 nov 2013
344
65
46
Zat mensen hier met de bigfoot LRH21 maar kan iemand me zeggen wat de resultaten zijn wanneer een kleinere backingplate gemonteerd wordt en of de machine nog steeds zo fijn is om mee te werken(niet te onrustig of verwaarloosbaar)? Lijkt me een erg interessante combi.
 
Deze meneer uit het filmpje (vanaf 5 min) vind dat de LHR 21 met een 5" backingplate nog wel goed werkt. Rupes raad het niet aan. Je kan het uitproberen ik heb er zelf geen ervaring mee. Wil het inderdaad ook wel een keer gaan proberen.

Ik zal het gewoon proberen of het wat is... zelf denk ik dat het wel een goede combo is!
 
Je merkt gewoon dat de machine een grotere uitslag maakt dan de 15, dit samen met het contragewicht wat naar ik aanneem aangemeten is naar het gewicht van de grotere plate en grotere formaat pads (dus ook zwaarder) maakt het geheel wat onrustiger om mee te werken.

Je gebruikt ook kleinere pads, dus minder contactvlak op een vlak paneel, dus ook het "wiebelen" van het geheel is meer te merken.

Al met al vond ik het zelf niet heel storend, maar je merkt het zeker. Heb er ongeveer een half jaar wekelijks mee gewerkt en het is te doen hoor.
Kleine pads hebben het wel zwaarder te voorduren op een 21 dan een 15.