• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ BTBM vraagje

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Heb gisteren de RS voor het eerst gewassen met BTBM. Ben niet echt tevreden over hoe het schuimt, de shampoo was zo 'dood'. Ik had 19ml op 10 liter water volgens het berekenprogramma van rodders. SS&S die ik al jaren gebruik schuimt altijd heerlijk. Wat doe ik fout? :weetniet
 
Volgens mij heb je sowieso te veel shampoo gebruikt al. "Gebruik 14 ml van het product en vul dit aan met 9986 ml water. volgens de carclean calculator."

Voeg je schampoo toe aan de emmer en vul dat af met water...je zult zien dat je een dik pak schuim hebt. Wat adrie zegt klopt ook... dodo shampoo's schuimen niet overdreven (zodat je hele auto wit onder staat van het schuim). Je zult het verschil merken dat de shampoo er voor zorgt dat je mitt en lak superglad over elkaar wrijven!
 
Helemaal met Adrie eens. Is het resultaat wel goed? want dat is wat telt!.

Overigens toen in overstapte van Gold Class naar BTBM schuimde het de eerste paar "beurten" ook niet geweldig (Resten van aan ander product misschien?)

Op het moment heb ik helemaal geen last meer van weinig schuim.
 
Er bleef een grijze laag achter op de lak, heb de wagen nog een keer gewassen met SS&S. Ben gek van DJ maar dit valt toch wat tegen voor mijn gevoel. De wagen was trouwens niet vies. De Wookie die ik gebruik kwam alleen in aanraking met SS&S en word na elk gebruik goed uitgespoeld. Probeer het dit weekend nog maar eens op beide wagens.
 
Grijzige laag met BTBM heb ik zelfs op zwart nog nooit gezien. Ik heb regelmatig dat het dak al wat opgedroogd is...omdat ik niet snel genoeg ben om de hele auto te wassen en optijd af te spoelen.

Dit zou ongeveer het schuim moeten zijn van BTBM (20ML op 19 liter), had deze foto nog uit een test van de Fuzion / SN wax.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sowieso dan je dosering aanpassen naar 14ml op 10 liter water.

Voor schuim emmer 3/4 vol laten lopen shampoo erin en opspuiten tot de emmer vol is. Reken maar dat je schuim hebt. Op de auto is de schuim minder te zien als andere shampoos misschien, maar mijn inziens is Btbm echt superglad en heb ik zelf nog nooit een grijze waas op mijn auto gehad door Btbm.

Zowel Sour Power als Btbm zijn mijn favorieten :heart_eyes:
 
Ik heb gemerkt dat als je te veel BTBM in de emmer doet... dat het water dan wat dikker aanvoelt. De mit gaat dan ook door een soort van "gell" achtige spul over de lak heen. Ik had eens de dosering verdubbeld om een nieuwe auto even "goed" te strippen van alle troep.
 
Ik heb zondag mijn auto voor de tweede keer met BTBM gewassen. En heb nu twee dopjes in een emmer van 10L gedaan(neem voor "Sour power" ook deze hoeveelheid). En meer dan schuim genoeg:)^ De eerste keer ook 19ml op 10L! Maar dan vond ik het overdreven hard schuimen.
 
De dosering is ook sterk afhankelijk van de hardheid van het water dat je hebt, een dosering kan je eigenlijk moeilijk vooruit voorspellen. Moet je wat aanvoelen.
 
In onze regio is het water keihard, maar heb een waterontharder. Voor mijn gevoel voelt SS&S gladder aan dan BTBM. Zal wel wat met de dosering gaan klooien...
 
Ik gebruik ook steeds ongeveer 2 dopjes voor 10liter.
Dat schuimt soms al wat teveel want ik heb dikwijls meer schuim in men spoel emmer dan in men shampoo emmer :-D

Ikzelf vindt het heel goede shampoo. Heb nu nog niet echt andere geprobeerd, maar na 5x wassen ofzo laat het een duidelijke waxlaag achter.
 
rodders zei:
De dosering is ook sterk afhankelijk van de hardheid van het water dat je hebt, een dosering kan je eigenlijk moeilijk vooruit voorspellen. Moet je wat aanvoelen.

De waarheid wat je zegt.
De juiste dosering moet je zelf bepalen, en dat kom je pas te weten na meerdere wasbeurten.

Heb al een 10-tal verschillende shampoos getest, en op gebied van gladheid vind ik BTBM een topper.
Ik had schuim genoeg in mijn emmer en op de wagen, maar ik hecht weinig belang aan schuim.
Een andere shampoo had dan weer andere/betere kwaliteiten dan gladheid.
Zo blijf je bezig ;)
 
Ook ik gebruik 14 ml voor 10 liter water.
Schuimt inderdaad niet waanzinnig, maar omdat ik shampoo niet pas op het laatst toevoeg, maar net als hierboven ergens tussen den 60- en 70% van volle emmer, heb ik dan nog genoeg water toe te voegen om het rijk te laten schuimen.

Ik ben trouwens wel blij dat het niet zo schuimt, want dat vind ik persoonlijk wel plezierig werken. En ja de washandschoen glijdt atijd heerlijk over de lak.

Succes Paulus,
AFicior
 
Het schuimen zit bij mij tussen de oren, voor mijn gevoel werkt een shampoo beter als het schuimt. Moet er gewoon aan wennen.
 
Hier een stukje tekst over de BTBM shampoo afkomstig van de "dodo factory" op een ander welgekend forum:

Foam doesn't clean in itself, but BTBM will foam up with a blast of water from the pressure washer. It doesn't contain artificial foaming agents so needs plenty of oxygenated/agitated water to foam massively. But soap cleans, foam looks foamy - whilst bubbles popping on a dirty paint surface can lift dirt the effect is minor compared to the huge aeration of active ingredients that results.
 
Ron-RS zei:
Sowieso dan je dosering aanpassen naar 14ml op 10 liter water.

Voor schuim emmer 3/4 vol laten lopen shampoo erin en opspuiten tot de emmer vol is. Reken maar dat je schuim hebt. Op de auto is de schuim minder te zien als andere shampoos misschien, maar mijn inziens is Btbm echt superglad en heb ik zelf nog nooit een grijze waas op mijn auto gehad door Btbm.

Zowel Sour Power als Btbm zijn mijn favorieten :heart_eyes:


Zo doe ik het ook en dat werkt echt perfect :)^
Voor ons geen andere (auto) shampoo meer dan de BTBM :heart_eyes:
 
Ben er inmiddels aan gewend. Alleen laat de shampoo een grijzige laag achter als het opdroogt. Als ik met de zijkanten begin is de kap en dak al droog. Het is trouwens zo weg!

Ik gebruik nu 35ml op 20 liter water, kan de verhouding nog wat naar beneden worden geschroefd?