• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Double Wax Review

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Review Dodo Juice Double Wax

Tijdje terug deze wax(en) al aangeschaft. Tim heeft drie forum gebruikers in de gelegenheid gesteld deze set aan te schaffen tegen een gereduceerd tarief. Als tegen prestatie schrijf ik de revieuw.

De Wax.
De set bestaat uit een harde en een zachte wax. De harde als onderlaag en de zachte om als “topping” te gebruiken voor net dat beetje meer glans en bescherming.

Volgens Detailing World zouden er in deze nieuwere versie van de Double Wax ook bestandsdelen zitten van de Super Natural 2.0.

Het Testobject

Mijn Golf V, MY 2005. Deze was toe aan zijn zomer kuur dus dus het leek mij mooi om nu de Double Wax kit te gebruiken. Ik rij zo’n 1400km per maand aan woon-werk verkeer dus de auto wordt blootgesteld aan allerlei weersinvloeden. In de omgeving is geen “zware” industrie dus vervuiling vanuit de lucht valt ook mee.

De auto werd als volgt voorbereid.
- foamen met een citrus shampoo
- wassen 2BM icm Pb Slick en Suds
- Iron- x behandeling
- kleien met een milde klei
- Roterend + witte kompr. + Menzerna IP 3.02
- D/A + licht groene kompr + Menzerna FF
- Ipa wipe down
- D/A + zwarte LC + Lime Prime Lite

De Hardwax
Voor het aanbrengen van beide waxen gekozen voor de Monello Concourse round applicator pad.
Wat direct opvalt is dat de opening van het potje relatief klein is, de pad gaat er niet echt lekker in, het is wel te doen maar niet ideaal. Voor mij een min puntje dus. De wax laat zich niet echt makkelijk uit het potje nemen, er moet wel moeite voor gedaan worden. Als je hier mee om kunt gaan is er niets aan de hand. Bij het aanbrengen merkte ik dat het iets “stroever” gaat dan bij een zachtere wax. Afnemen was “easy off”. De wax zou naar pepermunt moeten ruiken. Ik rook wel iets, maar zeker geen overweldigende geur zoals bijvoorbeeld bij de WG Fuzion.

De Softwax
Na een uurtje of twee gewacht te hebben de soft wax aangebracht. Ook hier weer een te kleine opening van het potje. Over de soft wax kan ik kort zijn, easy on, easy off. Voor mijn gevoel gaf het zeker net dat beetje extra. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Geur was ook bij de softwax niet echt overweldigend.

Over het algemeen vind ik dat het een leuke wax combinatie is. Hoe duurzaam de combinatie is zal nog moeten uitwijzen. Ik zal proberen het één en ander bij te houden in dit topic. De auto zal bijgehouden worden met Dodo Juis Red Mist Tropical detailer spray.


Bedankt voor het lezen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nette review. Ben benieuwd naar de duurzaamheid.

Erg mooie garage heb je trouwens, met de TL-buizen aan de zijkant.
 
Keurige review! daar hebben we wat aan :)^

1 Vraag,
ik neem aan dat jij ook waxxen hebt gehad zoals WG fuzion en dergelijke?

Zeg je dan dat deze set zijn geld waard is? dus vind je op je bevindingen tot nu toe dat er wel wat beters is?

Mooie garage =-o :heart_eyes:
 
Bedankt voor de review. Zou je misschien nog iets kunnen vertellen over de cure tijd? (Hoe lang moet je het laten zitten / Lastig afnemen als je het te lang laat zitten?)

Is deze combo op de markt gezet als een soort van concours wax? Of worden ze meer neergezet als een duurzame combinatie?
Jammer dat het niet superlekker geurende waxen zijn.
 
Mooi review! De hardwax (blauw) ruikt naar Supernatural, de softwax (groen) ruikt naar pepermunt.

De verwerking van de harde is een beetje wennen, eerst even goed draaien in de pot werkt erg goed. Ook bij de SN is dat even wennen.
 
Je layert dus een hardwax met een softwax ?

Zou dat alleen voor deze 2 waxen gelden of zou je ook bijv. een Blue Velvet kunnen layeren met een Purple Haze ?
 
@Juffer1

dat is wel het doel van de hard en zachte waxxen.

de zachte variant geeft in theorie iets meer glans en warmte en iets minder duurzaamheid.

en de harde variant is duurzamer.
 
Als je de dodo waxen wilt layeren wordt het inderdaad aangeraden eerst de hardwax en daarna de soft aan te brengen. Blue velvet en purple haze geven samen een prachtig resultaat, de iets langere duurzaamheid van de harde wax gecombineerd met de iets nattere glans van de soft wax. (Dat is althans de theorie, voor hoever je dat zelf zal bemerken is nog maar de vraag)


//bartez was iets sneller maar we doelen beiden op hetzelfde:)^
 
Ik heb laatst deze combo ook geprobeerd. De hardwax alleen op het dak en hardwax + softwax op de motorkap.
(hardwax uit een panelpotje en softwax uit een sampletje gekregen van RedCat, waarvoor nog dank)
De hardwax is inderdaad behoorlijk stevig, de softwax is daarentegen weer veel zachter.
Ik probeer nu wat verschillen te bespeuren tussen dak en motorkap. Lastig te zien, het kan zijn dat de motorkap
een iets mooiere glans heeft, maar dat kan ik me ook verbeelden.
Beide oppervlakken beaden wel als een dolle.
 
@Bartezz
Ik heb oa de Fuzion staan.Het gemak van aanbrengen en afnemen van de Dodo Soft wax vind ik hiermee vergelijkbaar.
Of de set zijn geld waard is zal de tijd leren. Het is in iedergeval leuk iets anders dan anders te hebben.

@GMToyota
Ik heb de swipe test methode aangehouden. Beide waxen namen makkelijk. Heb ergens op het web gelezen dat een uur tussen beide lagen ip voldoende zou moeten zijn.

@Dibbuz, zoals je zegt, de Hard wax is even wennen.

@Juffer1, dit is volgens mij zoals DJ het bedoeld heeft en kun je ook toepassen op de andere waxen van hun.
 
Ik dacht van de week nog, waar blijft ie :-b

Wel een verzoekje, doe ook een stukje zonder RedMist
Ik weet het verschil al :roll

Hans
 
Zou je de volgende keer iets kunnen laten zien (foto) van het verschil (50/50) tussen 1 laag en 2 lagen (hardwax/softwax)?
Of een beschrijving :)^
 
Tinus,...heb hier wel na gekeken,.maar kreeg het niet goed op foto vast gelegd helaas. De soft wax leek iets meer glans met zich mee te brengen...
 
Zal de auto vandaag even wassen. Wat me opvalt is dat de auto, ondanks dat deze vies is, gewoon nog keihard glanst:D. Fuzion gaf dit resulaat ook. Zegt toch wel wat over de kwaliteit waxen!