Beste mede-detailers,
Hierbij een kort verslag van mijn eerste keer met de DAP 900 V3 die ik mezelf recent cadeau heb gedaan. Moet meteen erbij zeggen dat het zeker geen full detail is geweest. Het gaat om een Golf V GTI Limited Edition 240 uit 2008. Eerder dit jaar volledig handmatig gedaan met redelijk resultaat. Maar gezien de harde lak moest er toch machinaal (veel zoals jullie zullen zien) gebeuren. Heb maar een paar foto's gemaakt omdat ik mijn tijd wel nodig had. Maar een volledig verslag volgt als de hele auto is gedaan.
Wat is er gedaan:
Polijsten
Bij het polijsten begonnen met een testspot op de motorkap die er heel erg (hele auto overigens) aan toe was. Mezzo op oranje gaf behoorlijk wat reductie van de swirls maar nog niet volledig weg. De wat diepere krassen bleef ik zien. Overwogen om met Veloce op geel te gaan. Maar omdat ik in tijdgebrek zou komen en niet goed zou kunnen afbouwen toch gekozen om een tweede hit Mezzo op oranje te doen en daarna een hit Finale op wit te doen.
Conclusie
Nog zeker wel wat krassen aanwezig op de motorkap. Ik heb besloten om i.v.m. tijdsgebrek de auto in delen te polijsten. De motorkap zal ik toch een keer geheel met Veloce op geel moeten aanpakken om het maximale eruit te krijgen. Wat dan nog overblijft accepteer ik gewoon. En de rest van de auto zal ik dus ook per paneel afwerken. Daar zal ik waarschijnlijk alleen delen met geel hoeven te doen.
Bog tips wat ik anders zou kunnen doen of hoe ik het beter zou kunnen aanpakken?
Hierbij een kort verslag van mijn eerste keer met de DAP 900 V3 die ik mezelf recent cadeau heb gedaan. Moet meteen erbij zeggen dat het zeker geen full detail is geweest. Het gaat om een Golf V GTI Limited Edition 240 uit 2008. Eerder dit jaar volledig handmatig gedaan met redelijk resultaat. Maar gezien de harde lak moest er toch machinaal (veel zoals jullie zullen zien) gebeuren. Heb maar een paar foto's gemaakt omdat ik mijn tijd wel nodig had. Maar een volledig verslag volgt als de hele auto is gedaan.
Wat is er gedaan:
- Inspuiten en borstelen motorruimte, velgen, rubbers en tankdop met PB APC 1/20
- Foamen met Autobrite HD foam lance Artico snowfoam, scheutje APC en BTBM
- 2-emmers wassen met BTBM
- Kleien met Mothers klei en PB S&S
- Polijsten met DAP alleen motorkap nog i.v.m. tijdsgebrek (details hieronder)
- Afnemen met Prep
- 1 laagje (voorlopig) Collinite 915 aanbrengen
Tijdens het foamen
Polijsten
Bij het polijsten begonnen met een testspot op de motorkap die er heel erg (hele auto overigens) aan toe was. Mezzo op oranje gaf behoorlijk wat reductie van de swirls maar nog niet volledig weg. De wat diepere krassen bleef ik zien. Overwogen om met Veloce op geel te gaan. Maar omdat ik in tijdgebrek zou komen en niet goed zou kunnen afbouwen toch gekozen om een tweede hit Mezzo op oranje te doen en daarna een hit Finale op wit te doen.
Foto's voor en na 2 hits met Mezzo op Oranje
Foto na 2 hits met Mezzo op oranje en 1 hit met Finale op wit en een laag collinite 915
Conclusie
Nog zeker wel wat krassen aanwezig op de motorkap. Ik heb besloten om i.v.m. tijdsgebrek de auto in delen te polijsten. De motorkap zal ik toch een keer geheel met Veloce op geel moeten aanpakken om het maximale eruit te krijgen. Wat dan nog overblijft accepteer ik gewoon. En de rest van de auto zal ik dus ook per paneel afwerken. Daar zal ik waarschijnlijk alleen delen met geel hoeven te doen.
Bog tips wat ik anders zou kunnen doen of hoe ik het beter zou kunnen aanpakken?