• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste ervaringen DAP 900

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Beste mede-detailers,

Hierbij een kort verslag van mijn eerste keer met de DAP 900 V3 die ik mezelf recent cadeau heb gedaan. Moet meteen erbij zeggen dat het zeker geen full detail is geweest. Het gaat om een Golf V GTI Limited Edition 240 uit 2008. Eerder dit jaar volledig handmatig gedaan met redelijk resultaat. Maar gezien de harde lak moest er toch machinaal (veel zoals jullie zullen zien) gebeuren. Heb maar een paar foto's gemaakt omdat ik mijn tijd wel nodig had. Maar een volledig verslag volgt als de hele auto is gedaan.


Wat is er gedaan:
  • Inspuiten en borstelen motorruimte, velgen, rubbers en tankdop met PB APC 1/20
  • Foamen met Autobrite HD foam lance Artico snowfoam, scheutje APC en BTBM
  • 2-emmers wassen met BTBM
  • Kleien met Mothers klei en PB S&S
  • Polijsten met DAP alleen motorkap nog i.v.m. tijdsgebrek (details hieronder)
  • Afnemen met Prep
  • 1 laagje (voorlopig) Collinite 915 aanbrengen
conv_986.jpg

Tijdens het foamen






Polijsten
Bij het polijsten begonnen met een testspot op de motorkap die er heel erg (hele auto overigens) aan toe was. Mezzo op oranje gaf behoorlijk wat reductie van de swirls maar nog niet volledig weg. De wat diepere krassen bleef ik zien. Overwogen om met Veloce op geel te gaan. Maar omdat ik in tijdgebrek zou komen en niet goed zou kunnen afbouwen toch gekozen om een tweede hit Mezzo op oranje te doen en daarna een hit Finale op wit te doen.
conv_990.jpg

Foto's voor en na 2 hits met Mezzo op Oranje



conv_989.jpg

Foto na 2 hits met Mezzo op oranje en 1 hit met Finale op wit en een laag collinite 915



Conclusie
Nog zeker wel wat krassen aanwezig op de motorkap. Ik heb besloten om i.v.m. tijdsgebrek de auto in delen te polijsten. De motorkap zal ik toch een keer geheel met Veloce op geel moeten aanpakken om het maximale eruit te krijgen. Wat dan nog overblijft accepteer ik gewoon. En de rest van de auto zal ik dus ook per paneel afwerken. Daar zal ik waarschijnlijk alleen delen met geel hoeven te doen.

Bog tips wat ik anders zou kunnen doen of hoe ik het beter zou kunnen aanpakken?
 

Bijlagen

  • conv_985.jpg
    conv_985.jpg
    844,1 KB · Weergaven: 120
  • conv_987.jpg
    conv_987.jpg
    314,4 KB · Weergaven: 90
  • conv_988.jpg
    conv_988.jpg
    290,3 KB · Weergaven: 120
Het is waarschijnlijk harde lak en daar gaat tijd in zitten. Een microfiber pad zou evt ook nog een optie zijn om te proberen
 
Hier zijn nog wel een paar hits voor nodig idd, zjin behoorlijke krassen, maar voor 2 hitjes Mezzo is dit zo gek nog niet hoor.

Veloce kan idd ook prima op een MF pad of wolpad.
 
Is de MF pad veel beter dan de gele? Zijn er verder voordelen t.o.v. de normale ads (bv lakbesparing etc)? Of is het puur een groffere pad die sneller polijst?

Stel ik zou met de gele par aan de slag gaan met Veloce? Kan ik dan meteen naar Finale op wit? Of krijg je een beter resultaat door is de tussenstap te maken weer met Mezzo op oranje (dacht gelezen te hebben dat dat wel zo was)?