• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fire red VW Golf GTI

90benjamin90

Detailing rookie
28 nov 2012
34
0
Vorige week de exterior detail afgemaakt van mijn net aangeschafte GTI, welke door de eigenaar met heel veel liefde was behandeld! Behalve het onderhoud aan de lak en het wassen, want de auto zat vol met swirls. Met name het dak zat vol, waardoor dit ook de grootste uitdaging was. Resultaat op het dak was dan wel voldoende alleen kreeg niet alle krassen eruit. Soms moet je gewoon genoegen nemen met minder.

Heb enkele weken geleden al een deel van de auto behandeld en Eelco (van het forum hier) heeft de steenslag aangepakt. Daarna de delen met de Collinite 845 ingesmeerd.

Start:
Wassen met de Gold Wash van Meguiars en met de Monello washmit, met de twee befaamde emmertjes. Verder weinig poespas. Wel de wielkasten goed schoongemaakt. Daar kwam een halve emmer grond uit natuurlijk. Vervolgens hele auto ingesprayed met Iron-X. Erg weinig aanslag gehad. Daarna gekleid met de klei van Dodo Juice Medium Grade Clay, glijmiddel gebruikt van Meguiars, LT.

Vervolgens de lak goed geïnspecteerd en naden droog geblazen. Zoals gezegd, heel veel swirls.
Foto-OJZMBR7J-D.jpg


Vervolgens alle rubbers en naden afgeplakt. Het is even wat werk maar bespaard je erg veel schoonmaken naderhand.

Foto-NKJOX7HT-D.jpg


Ik wist welke combinatie ik moest gebruiken, namelijk de (paarse) wollen pad met Inizio van Monello. Vervolgens afgetapt naar de Oranje met mezzo en ivoor wit met finale. Daarna de gehele auto wederom gewassen en vervolgens met de heerlijk ruikende cleaner schoon gemaakt. Om er zeker voor te zijn dat er geen polijst resten meer aanwezig waren.
Zie hieronder het verschil tussen voor en na:
Foto-NU4DLOC8-D.jpg

En nog eentjes omdat het resultaat zo mooi is:
Foto-S3768TGC-D.jpg


Vervolgens de Ibrido van Monello aangebracht. Per paneel aanbrengen en per paneel schoon wrijven. Wat een genot deze wax! Wel gingen de doeken redelijk snel vol zitten, de vraag is of ik dan teveel heb aangebracht of dat dit normaal is. Ter referentie. Heb 3 peluches gebruikt.

Mooie beading vanmiddag geschoten:
Foto-SQA3LOK6-D.jpg


Het is bij 1 laag gebleven omdat de tijd echt op was. Ondertussen wel de rims en rubbers met apc en de bekende powersponsjes van de Action schoon gemaakt en de autofinesse aangebracht. Ramen schoongemaakt met de cleaner spray van Dodo Juice.

Tips zijn altijd welkom! Zou ook graag meningen willen met betrekking tot de toegevoegde waarde van een glaze en een sealant.. Is het bovendien nog van toegevoegde waarde om een tweede laag van deze Ibrido!

Hieronder nog wat totaalplaatjes.

Foto-PUSBIPWN-D.jpg


Foto-HRRG7JSJ-D.jpg


Foto-IAN6XGYF-D.jpg

Nog een fotosoep
Foto-BVOZTKP3-D.jpg
 
Zeker een mooi verschil! Wat mij betreft is glaze een keuze en zeker geen noodzaak op een perfect gepolijste auto zou ik em weglaten. 2e laagje Ibrido zou ik na de volgende wasbeurt ff aanbrengen. Ik gebruik tot nu toe een sealent (wolfgang 3.0) als basis en top die af met een wax. Sealent hebben vaak een lange standtijd bv. De Ibrido is een hybride wax met polymeren en carnauba (sealent bevat ook polymeren) wat maakt dat deze wax ook een langere standtijd heeft. 2 laagjes zou dus ook voldoende zijn bv.