• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen met verfpistool - update 24/07

De foam guns van de HD hebben een heel fijn stukje gaas erin, daar ontstaat de schuim door. Weet niet of dat werkt bij deze ivm lagere druk maar je zou zoiets kunnen zoeken.

Ik zou evt bij m'n oude werkgever is kunnen informeren wat zo'n gilmour ding kost, is wel een ander merk maar precies gelijk aan de gilmour.
 
Met het idee van het stukje gaas heb ik inderdaad ook al geexperimenteerd...in het opzetstuk had ik zo'n minigaasje van een fles glasreiniger (dat je voor de opening kan klikken om schuim te bekomen) geplaatst....dit bleek tegen alle logica en verwachting in echter niet te werken...:weetniet

Een gilmour kost bij Carclean.com 84,99 euro, wat een imitatie kost weet ik niet :weetniet

Ik ben persoonlijk ook helemaal niet in de markt om een foamlans te kopen, daar gaat dit niet om, mij gaat het er hier om een idee te verwezelijken en functionerend te krijgen.


Sterker nog: voor dit idee kwam aanwaaien was ik helemaal niet geinteresseerd in foamen........nog steeds niet eigenlijk.......foamen heeft ongetwijfeld vele voordelen......voordelen die wat mij betreft niet opwegen tegen het tijdverlies en extra gedoe :roll


Ik schat de kans redelijk hoog in dat als ik het ding eindelijk werkend krijg zoals ik het wil, ik het gewoon nooit meer gebruik.:D
 
Vanmiddag nog maar eens een testje gedaan, slachtoffer van dienst was deze keer de Megane:

dgps002.jpg


Weer 50ml Magifoam op 450 ml water gebruikt, dit bleek voldoende om de wagen rond te gaan. Deze keer gebruik gemaakt van een verlengstuk van 18 cm (vraag me niet hoe ik aan dit cijfer kom..:grinning: ) Geen verschil gemerkt met het vorige verlengstuk, conclusie: size does not matter! :D

Ben ervan overtuigd dat wat ontbreekt in dit plaatje meer waterdruk is...ik bedenk net dat de hogedrukreiniger van mijn ouders het enige tijd geleden begeven heeft...de slang ervan lijkt me een prima kandidaat voor een test mbt verhogen van waterdruk....dit weekend eens informeren of ze die al naar het recyclagepark gebracht hebben....indien niet dan recycleer ik die wel ff voor hen...:D

Wordt vervolgd....
 
Onlangs bij de Mak_ro geweest.

Denk dat ze hun daar aardig vergist hadden. :-"

Karcher schuimlansje voor €14 :party:
 
@IbizaSigno met een beetje geluk kan ik daar volgend weekend meer over zeggen. :grinning:

@frada dat lijkt me inderdaad goedkoop....ik zou er echter wel nog de karcher moeten bijkopen ook aangezien ik geen hd-reiniger heb. :grinning: Ben wel benieuwd hoe zo'n goedkope schuimlans het doet.....kan je bij gelegenheid eens een foto plaatsen van de prestaties?
 
Volgens mij is dat de schuimlans die bij veel van hun Kärcher HD reinigers er al standaard bij zit. Bij mijn HD reiniger zat er ook standaard een bij.

Is helaas niet te vergelijken met een foamlans zoals wij die willen hebben. Teveel water, niet genoeg dik schuim.
 
maar met het uitzetten van de slang heeft dat wel invloed hij zet tot zover uit en dan houdt het op, en dan bouwt de druk ook weer op.
Een goede gardena slang met canvas zet eigenlijk bijna niet uit.

Ik ga morgen mijn auto met de fles van wolf turbogreen wassen, de spuit is net en soort foamgun kosten 9.95 euro.
Heb natuurlijk wel de mest er uit gehaaldx-] .
 
Om echt schuim te kunnen krijgen ben je afhangelijk van meerdere factoren, mengverhouding van water/waterdruk/foam/lucht.
In elke foamlance zit een metaalgaasje hier komt het water/foam/lucht bij elkaar waardoor je schuim krijgt.

Je zou dus in je homebuild foamlance een metaalgaasje kunnen plaatsten als laatste stap en een verkleining om de druk te verhogen.

834638.jpg
 
@richard b ik was dat turbogreen topic al in stilte met argusogen aan het volgen...;)
Plaats je hier ook een foto van de resultaten aub want ik ben zeer benieuwd daarnaar?:ja Als dat beter blijkt te presteren dan mijn poging hier dan ben ik namelijk zwaar mijn tijd aan het verprutsen met nutteloos geknutsel :grinning:


@Dré dat is dus een beetje hetzelfde principe dan het glasreiniger-gaasje dat ik zonder succes geprobeerd heb? Ik heb ook al zo'n metalen gaasje overwogen dat je in de kop van sommige kranen vind.....ik vermoed dat de strategische plaatsing ervan van groot belang is en dat ook kan verklaren waarom het glasreinigergaasje niks deed..:weetniet


@ThaMystery bovendien is het leuk om te doen :ja ;)
 
@virus: zal bij de volgende poetsbeurt er een foto van maken. Kan je nu al zeggen dat de schuimlaag er lekker dik op komt. Is trouwens ook instelbaar.
 
ik ga straks aan de gang.
wat ik denk ik wel ga overnemen an de tips hier is om een gaasje te plaatsen weet haast wel zeker dat het dan goed gaat werken.
Ga binnenkort wer 3 week aan boord en daar hebben e dit gas in grote matten liggen.

We gebruiken dat gaas voor smeerolie filters.
 
hoi virus hoop niet dat je het erg vind dat ik de foto,s hier plaats we zijn immers met hetzelfde idee bezig.
Mijn eerste bevinding zonder gaas filter redelijk had geen foam shampoo heb dit gedaan met 1 dopje nxt en 3/4 water in de fles.
Wil nog wel foam shampo bestellen voor een test of ergens en sample krijgen van shampoo.

Wil het ook nog proberen met suds van PB.

Hier de plaatjes.

20110710110859.jpg


20110710110906.jpg


20110710111647.jpg


20110710111907.jpg


20110710111916.jpg


20110710111922.jpg


20110710112004.jpg


20110710111947.jpg

Volgende test als ik weer terug ben van het schip de vrouw waagt zich er niet aan en verklaart mij voor gek :klap :weetniet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ richard b ik vind het helemaal niet erg dat je ze hier plaatst :no
Bedankt dat je zo vlug foto's plaatst. :)^ (off topic: ik heb net dezelfde sproeikop voor de tuinslang, handig ding! :ja )

Het ziet er momenteel zo'n beetje uit als mijn eerste tests zonder opzetstuk. Toch ziet het er mi al veelbelovend uit. :ja

Met de Nxt shampoo heb ik het nog niet geprobeerd maar PB S&S schuimt redelijk goed, wat ook veel schuim produceert is Meguiar's APC mocht je dat toevallig staan hebben (andere opties zijn afwasmiddel, badschuim, enz..) Daarmee kan je anders ook een testje doen alvorens een echt foamproduct te kopen, zo weet je in elk geval al of het apparaat al dan niet in staat in om schuim te produceren....:ja

Ik heb trouwens net ontdekt dat ik nog zo'n metalen gaasje uit een badkamerkraan liggen heb.....mogelijk doe ik daar straks nog een test mee. ;)
 
In feite moet dat metalen gaasje als laatste in het hele proces van de foam lance moeten zitten in jouw geval in deel 2.

Zie bijvoorbeeld hier: http://envirospec.com/bdown/1273.pdf op pagina 2 het is onderdeel nr 14
 
ik wou zelf het gaasje op de nozle zelf zetten.
ik heb hier ook bvan die flessen met ajax voor de badkamer daar kan je ook het klepje ervoor doen
en als je dan spuit heb je enorm veel schuim, ik dacht dat moet hier dan ook werken.

Die sproeier bevalt mij prima goeie harde straal.

Maarja ga eerst een drie keer Finland op en neer met het schip en daarna kijk ik wel weer
en wie weet doe ik ideeen op aan boord, lopen veel slimme mensen rond daar.
 
Virus zei:
Dré Heel erg handige link! Bedankt! :)^ :)^


Geen probleem! Ik heb nog een "gebruikt" metalen gaasje liggen deze zat verstopt paar x waarschijnlijk na gebruik niet goed doorgespoeld
waardoor er foam zeep etc opdroogt in het gaasje en verstopt raakt. Dit gaasje heb ik in de ontvetter gedaan en doorgespoeld zou weer moeten werken als nieuw.

Ik kan je deze wel opsturen eventueel? Gaarne via PM info
 
@ Dré u hebt PM ;)

Zonet een klein testje gedaan met een metalen gaasje uit een badkamerkraan...

Dit blijkt een heel goeie tip te zijn :ja

Ik heb het gaasje zowel in als op het oranje opzetstuk getest zowel met als zonder extra opzetstuk: in zowat alle gevallen bleek het een positieve invloed te hebben op het schuim. :ja

Ik moet nog eens extra testen wat nu het beste is maar ik geloof dat ik ervoor ga kiezen om het op het extra verlengstuk te monteren.

Het metalen gaasje lijkt ervoor te zorgen dat het schuim iets luchtiger is van structuur (minder gel-achtig) + belangrijk verschil: ik kan de Magifoam-toevoer nu wel volledig openzetten zonder druk te verliezen. Kortom, we boeken vooruitgang! :party:

Kleine impressie van het schuim nu: (helaas op de muur moeten testen aangezien ik momenteel geen vieze wagen ter beschikking heb, de audi is gisteren gewassen en de megane staat in de DGPS)

gaas001.jpg


Resultaatfoto's van het gebruik op de auto zullen ten vroegste voor volgend weekend zijn...:(

Meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om iedereen nogmaals te bedanken voor het meedenken en de nuttige tips tot nu toe! Keep 'm coming! :ja :)^