• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen hogedrukreiniger

Randy24

Detailing rookie
13 apr 2024
5
15
Beste allen, in april krijg ik mijn nieuwe auto. Mijn huidige auto heb ik nooit goed onderhouden, alleen om de zoveel tijd even door de wasstraat heen. Met mij nieuwe auto wil ik dit anders gaan aanpakken. Nu ben ik alleen nieuwsgierig of een hogedrukreiniger essentieel is? Of is de normale tuinslang voldoende?
 
Het kan ook zonder, foamen kan je ook met een handfoamer
Een harde straal krijg je ook met een goede sproeier op de tuinslang
Als je een aansluiting hebt op de waterleiding is een HD wel heel makkelijk
 
  • Leuk
Reactions: Randy24
Kan prima zonder, echter gaat het soms wat “moeizamer” en verbruik je juist meer water zonder hogedrukreiniger.
 
Goede keuze om het met je nieuwe auto anders aan te pakken!

Ik heb het jaren zonder gedaan. Een handfoamer voor een auto is geen doen, je pompt je een ongeluk, dat zou ik afraden (been there, done that).

Wassen met 2 emmers en/of meerdere washmitts en je bent goed bezig.

Moet wel zeggen dat als je eenmaal een HD reiniger hebt, je ook niet meer zonder kan. Prewashen met een foamgun is een mooie toevoeging en met de wielen scheelt het de wereld, die zijn 70% als je die eerst afspuit met de HD reiniger.
Voor de rest 'kun' je zonder.
 
Beste allen, in april krijg ik mijn nieuwe auto. Mijn huidige auto heb ik nooit goed onderhouden, alleen om de zoveel tijd even door de wasstraat heen. Met mij nieuwe auto wil ik dit anders gaan aanpakken. Nu ben ik alleen nieuwsgierig of een hogedrukreiniger essentieel is? Of is de normale tuinslang voldoende?
Je kan ook de Rick zijn super-duper foamer kopen voor een spotprijs en die kan gewoon op de gardena aansluiting van je tuinslang. Spuit echt een dikke laag blauwe scheerschuim als je ook nog eens zijn super-duper foam er bij koopt :laughing:

Is sarcastisch bedoeld btw

Je kan het zonder hoge-druk reiniger, maar een tuinslang vind ik toch echt wel het minimum om er het meeste vuil af te spuiten. Een handfoamer met compressor is ook wel handig voor de pre-wash.
 
Ik vind een hoge druk reiniger ook wel erg handig, zeker als je de wielkasten schoon wilt spuiten, velgen schoonspuiten of wilt foamen met een foam lance; als je hem thuis kunt gebruiken vind ik het wel ideaal. Daarnaast kun je hem ook gebruiken voor bijvoorbeeld een terras schoon te spuiten. Bijvoorbeeld een Nilfisk heb je al voor rond de 140 euro met 125 bar en daar heb ik al jaren plezier van :grinning:
 
Ik heb recent een parkside gekocht van 135 bar voor 99€. Dat Lidl merk. Zal niet het beste van het beste zijn maar het is prima kwaliteit voor een hele goede prijs. Ze verkopen ook goedkopere, bijv 110 bar voor 69€.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Als het even krachtig is als een Schwarzenegger, dan zal de Parkside wel meevallen…:p

IMG_0791.jpeg
 
Ik zie nu dat je ze al vrij goedkoop kan halen van het merk Nilfisk. Als het net zo goed apparaat is als mijn stofzuiger van Nilfisk dan ben ik zeer tevreden. Ik keek alleen naar Kärcher maar voor de prijs van een Nilfisk is de keuze snel gemaakt.
 
  • Leuk
Reactions: Riez en AndyVR
Persoonlijk moet ik zeggen dat ik steeds minder vaak mijn HD gebruik. (vooral bij de prive-auto's die gewoon een goede LSP hebben) Ik foamer met compressor aansluiting en tuinslag kom je een heel eind mee.
Ja. een HD is makkelijk met 200 dingen. en ik vind het zeker ook een stukje Quality of Life, maar ik zie het echt niet als noodzaak.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
De bekendere merken zijn ook regelmatig te vinden met goede aanbiedingen. Via pricewatch van Tweakers vind je ze vaak genoeg in het jaar. Voorjaar, najaar, black friday etc etc, Dan is een prima Nilfiskje helemaal prima, je kan het zo gek maken als je wilt.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Is een HD essentieel om je auto schoon te maken? Nee. Dat kan ook met een schuurspons. Het doel dat detailers voor ogen hebben bij een wasbeurt is denk ik 'de auto schoonmaken en zo min mogelijk krassen veroorzaken'. Dat eerste deel kan dus al met de schuurspons, en voor dat tweede deel zijn er talloze manieren en hulpmiddelen om beschadigingen te voorkomen.

Een hogedrukreiniger zou voor mij het eerste zijn om aan te schaffen om waskrassen te voorkomen, en een goede prewash het tweede.

Het aantal mensen dat hier zonder hogedrukreiniger wast verbaast mij enigszins. Dat heb ik in mijn begintijd ook gedaan, maar dat zou ik nu nooit meer doen.