• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gele vlekjes op autolak

Robbe De Grave

Detailing rookie
20 jun 2023
20
2
Zichem (België)
Hey iedereen,
Gisteren heb ik mijn auto gewassen. De motorkap had allemaal ingebrande saharazand vlekken, deze heb ik er uit gepolijst met de Rupes Polish (geel). Nadien heb ik de Swissvax Cleaner Fluid Regular handmatig aangebracht en nadien een laag Swissvax Shield aangebracht. Nu zag ik tot mijn grote teleurstelling vanavond toen ik terugkwam van het werk allemaal gele vlekjes op de lak :(. Ook een paar op het dak en de deuren bovenkant.
Weet iemand wat dit is en hoe ik het eraf krijg bij de volgende wasbeurt (dit is waarschijnlijk binnen 2 weken) zonder dat dit afdrukjes nalaat na dat de vlek weg is.
Ik heb zowat alles van Gyeon staan thuis.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Robbe De Grave
 

Bijlagen

  • image4.jpeg
    image4.jpeg
    111,3 KB · Weergaven: 38
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    171,7 KB · Weergaven: 36
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    191,7 KB · Weergaven: 33
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    176,8 KB · Weergaven: 36
  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    163,5 KB · Weergaven: 39
Ik denk dat het van een bloeiende berkenboom komt, en die bloeien meerdere keren per jaar. Als je dat lang op een onbeschermde lak laat zitten, krijgt dat geel de kleur van de lak (bij meerdere lakkleuren gezien dat het echt het pigment uit de lak trekt).

Wat mij wel vreemd voorkomt is saharazand dat inbrandt, als je zand met een temperatuur van 200 graden op de lak gooit, gaat het misschien inbranden, maar normaal lijkt mij dat ongeveer onmogelijk. Dan denk ik eerder dat het stuifmeel is, en dat kan akelig vast gaan zitten op je lak.
 
Het was inderdaad alleen ingebrand op de motorkap het saharazand (druppels, regen) . Wellicht omdat de motorkap warm word tijdens het rijden.
Ik hoop dat de Gyeon Foam en de Gyeon Tar de plekjes van de berkenbomen zal verwijderen zonder afdrukjes na te laten op de lak (binnen 2 weken)
 
Hey iedereen,
Gisteren heb ik mijn auto gewassen. De motorkap had allemaal ingebrande saharazand vlekken, deze heb ik er uit gepolijst met de Rupes Polish (geel). Nadien heb ik de Swissvax Cleaner Fluid Regular handmatig aangebracht en nadien een laag Swissvax Shield aangebracht. Nu zag ik tot mijn grote teleurstelling vanavond toen ik terugkwam van het werk allemaal gele vlekjes op de lak :(. Ook een paar op het dak en de deuren bovenkant.
Weet iemand wat dit is en hoe ik het eraf krijg bij de volgende wasbeurt (dit is waarschijnlijk binnen 2 weken) zonder dat dit afdrukjes nalaat na dat de vlek weg is.
Ik heb zowat alles van Gyeon staan thuis.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Robbe De Grave
Ik denk dat het bijenpoep is.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Altos