• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Marcel1973,

Dit staat er letterlijk bij het product:
Geschikt als onderhoud voor elk anti-regen product.

Het kan worden gebruikt in combinatie met elk bestaand regenafstotend middel op de auto.


ik gebruik het in ieder geval nooit meer.
 
Onderhoud dus, dan kun je het minder vergelijken vind ik.
Een detailer met wat bescherming boost leuk, maar kun je niet vergelijken met een wax.

Snap dat je er dan niet blij van wordt.
 
Ruiten voor aanbrengen van je laagje echt heel goed schoon maken levert veel minder waas op in mijn ervaring. Daarnaast helpen iets hogere temperaturen ook zowel om beter schoon te maken, als het drogen van het product. Eigenlijk alleen bij mist/miezerregen willen de druppels niet rollen, en bij continue lage snelheid niet. Dat het bij miezer of erg vochtige lucht (mist) niet werkt is logisch: als een druppel maar een diameter heeft van een kwart van een normale druppel, heeft ie maar 1/16 (6,25%) van het frontaal oppervlak van een normale druppel en zal dus niet snel door de luchtstroming gaan rollen.

Waas kan ook komen door minder goed uitbuffen of door een minder geschikte doek. Een goede microvezeldoek met wafelstructuur is voor de ramen echt belangrijk.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dat is heel erg herkenbaar Nick.

@Ester ik had de waas ook met de Glaco DX. Ruitenwissers heb ik even afgenomen met IPA en met een mf doek met een klein beetje Glaco behandeld. Waas is er nu vrijwel niet meer. Die waas is een minuscuul dun laagje water dat achterblijft nadat de ruitenwisser eroverheen is gegaan. Dus hoe beter het contact tussen wisser en ruit, hoe minder je daar last van hebt. De ene auto is er domweg ook gevoeliger voor dan de ander.
Hmm interessant. Betekent dit dat het zou kunnen helpen, om de wissers met wat Clearvue te behandelen? Zoals ik het begrijp, heb jij je wissers met Glaco behandeld?
 
Klopt. Bij mij hielp het. Nog niet perfect, maar het was wel een stuk beter. Wel goed laten drogen voor je de wissers weer op de ruit legt.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ruiten voor aanbrengen van je laagje echt heel goed schoon maken levert veel minder waas op in mijn ervaring. Daarnaast helpen iets hogere temperaturen ook zowel om beter schoon te maken, als het drogen van het product. Eigenlijk alleen bij mist/miezerregen willen de druppels niet rollen, en bij continue lage snelheid niet. Dat het bij miezer of erg vochtige lucht (mist) niet werkt is logisch: als een druppel maar een diameter heeft van een kwart van een normale druppel, heeft ie maar 1/16 (6,25%) van het frontaal oppervlak van een normale druppel en zal dus niet snel door de luchtstroming gaan rollen.

Waas kan ook komen door minder goed uitbuffen of door een minder geschikte doek. Een goede microvezeldoek met wafelstructuur is voor de ramen echt belangrijk.
Ik heb de Clearvue aangebracht bij ongeveer een graad of 7, enkele weken terug. Ik weet dat nog, omdat ik dacht: het moet echt niet onder de 5 graden zijn, dan ga ik echt niet in die wasbox staan. En voor de producten ook niet ideaal natuurlijk.
Eerst goed schoongemaakt en ontvet, en inderdaad een doek met wafelstructuur gebruikt.
Maar als ik de reacties zo lees en de filmpjes bekijk, maak ik daaruit op dat de Clearvue bij mij best naar behoren werkt!
 
Klopt. Bij mij hielp het. Nog niet perfect, maar het was wel een stuk beter. Wel goed laten drogen voor je de wissers weer op de ruit legt.
Oh ja, goeie. Laat jij dan je wissers rechtop staan? In de servicestand heet dat geloof ik. Laatst had ik ze even zo gezet omdat ik daar het raam aan het wassen was. Toen kwam de medewerker van de wasbox naar mij toe om te zeggen dat ik die stand nooit (?) mag gebruiken, want als de wissers dan onverwachts naar beneden klappen, is het risico op een barst in de ruit, groot.
Die kennis had ik wel, maar ik stond daar uit de wind en zo gemakkelijk klappen ze nu ook weer niet om dacht ik, maar misschien is dat mijn onervarenheid.
 
Ik laat ze gewoon zo staan. Ze staan ook stevig en klappen niet zomaar in. Dan moet ik er echt tegenaan tikken. Ik heb eerst de voorruit en wissers gedaan en daarna de zijramen en spiegels. Hele rondje nog een keer afgenomen met licht vochtige doek en meteen met een droge doek. Toen ik klaar was met wat andere klusjes aan de auto En alles opgeruimd had heb ik de wissers weer terug geplaatst op tegen de ruit. Bij mij moeten de wissers in servicestand, zodat ze niet tegen de klep aankomen bij het omhoog zetten. Bij sommige auto's kun je ze in de ruststand omhoog zetten. Dat is het fijnst, dan heb je niet direct gewist om ze in de ruststand terug te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Drifter ah dankjewel, verwarde ik toch de servicestand met: de wissers omhoog zetten vanuit de ruststand (ik dacht dat dat servicestand heette).
Het heeft dus ook nut om de Clearvue op de zijruiten en -spiegels aan te brengen?
 
Oh ja, goeie. Laat jij dan je wissers rechtop staan? In de servicestand heet dat geloof ik. Laatst had ik ze even zo gezet omdat ik daar het raam aan het wassen was. Toen kwam de medewerker van de wasbox naar mij toe om te zeggen dat ik die stand nooit (?) mag gebruiken, want als de wissers dan onverwachts naar beneden klappen, is het risico op een barst in de ruit, groot.
Die kennis had ik wel, maar ik stond daar uit de wind en zo gemakkelijk klappen ze nu ook weer niet om dacht ik, maar misschien is dat mijn onervarenheid.
Bij mijn auto kan ik ze niet eens van de ruit halen als ze niet in de servicestand staan (dan komen de wisserarmen tegen de motorkap). Alleen al het feit dat je de servicestand kent, en ook nog weet hoe je die in moet schakelen geeft al aan dat je je auto aardig kent. (ik denk dat ongeveer de helft van de automobilisten die servicestand niet kent, of weet hoe ze die in moeten schakelen. Overigens laat ik ze dan meestal in servicestand op de ruit staan, bij het wegrijden gaan ze na ca. 100 m rijden automatisch naar de ruststand. (Servicestand is dat de wissers ongeveer 1/3 slag omhoog maken en dan blijven staan, dat doe je door even contact aan te zetten, contact uit en dan direct tik tegen de ruitenwisserschakelaar om in te schakelen, dan maakt ie een deel van de slag). Kan best zijn dat je Mii geen servicestand heeft, dat dit bij net iets later ontworpen modellen is.

ClearVue of soortgelijke producten werken nog beter op de zijruiten (ook voor blik in de spiegels), sommige auto's hebben zelfs tijdens rijden in de regen slecht zicht op de buitenspiegels door water wat vanaf de voorruit over de zijruit voor de spiegel langs stroomt, met een product als ClearVue heb je dan geen hinderende waterstroompjes op de zijruiten. Ander voordeel: krabben in de winter gaat veel makkelijker met zo'n laagje op de ruit (maar na ca. 2 maal ramen krabben is je laagje wel weg).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Drifter en Ester
Geeft niets. Het zijn ook heel veel termen. Meteen een tip, let even op als je de wissers omhoog hebt staan dat je de motorkap niet opent. Zo is er bij een onderhoudsbeurt schade aan de motorkap van mijn vriendin dr auto gekomen. De ene monteur had de wissers omhoog staan en was nieuwe wissers halen in het magazijn en de andere ging de vloeistoffen even controleren. De wisserarmen klapten gelukkig niet in, want zonder bladen waren dat gegarandeerd twee sterren in de voorruit geweest. Ze hebben het ook netjes gemeld voordat we hem kwamen ophalen en het netjes op laten lossen. Met een heel erg leuke vervangende auto voor het weekend.

Zijramen en spiegels doe ik zeker. Die vindt ik misschien nog wel belangrijker dan de voorruit. Zeker als ik in het donker les aan het geven ben met regen ben ik daar heel erg gelukkig mee. Ik pak ook de achterste zijramen mee ivm dode hoek checks. Maakt het voor de leerling net ff wat makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Cordoba ik heb het hele instructieboek van de Mii gelezen, daar stond de servicestand in vermeld :grinning:
Dan ben je één van de weinige die dat doet. Als rijinstructeur krijg je van mij nu applaus!

Ik moet meteen denken aan een knul die bij het tankstation zijn tankklepje met de autosleutel aan het openbreken was omdat hij niet wist dat er een hendeltje aan de binnenkant zat. Want dat had zijn rijinstructeur hem nooit verteld. Klepje beschadigd, lak op de auto zelf beschadigd en sleutel krom. Lekker bezig. En terwijl hij schijnbaar op zoek was naar iets om mee te wrikken heeft hij de inhoud van zijn dashboardkastje, inclusief het boekje, op de passagiersstoel gelegd.
 
@Cordoba en @Drifter dankjewel, ook voor het applaus ;)

Ik ga dan toch ook de zijruiten en spiegels in de Clearvue zetten. Dan ook eerst behandelen met de AG Car Glass Polish, ook de spiegels? (lijkt mij gepriegel om dat netjes op de spiegels te kunnen verwerken zonder de randen te raken met de polish, ivm vlekken?)

Ik weet dus nog altijd niet of er nou folie op mijn getinte ruiten zit of dat ze fabrieksaf getint zijn. Maar hoe dan ook, zo'n AH glass polish kan geen kwaad in alle gevallen, toch?

Haha nou dat voorbeeld van het tankklepje is wel sprekend! Bij mijn Mii moest ik echt even puzzelen met de tankdop, en dat ondanks dat ik keurig de instructie in het boekje gelezen had. Openen ging prima, maar de volgorde van sluiten (met sleutel draaien en ook de dop draaien tot je een soort krikje hoort) was even zoeken.

Wat leuk dat je rijinstructeur bent. Lijkt mij tenminste best een leuk beroep! Ik heb 3 instructeurs meegemaakt en alle 3 totaal verschillend. Voor hen was ik dan weer een niet-gemiddelde leerling, die pas op haar 37e begon met rijlessen. En dan merk je ineens dat je brein geen 18 meer is, haha!
 
  • Leuk
Reactions: Drifter