• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang wachten na spuiter voor te orangepeelen/polijsten

Sterkte Mark met het oplossen van dit slechte werk!
Orange peel removal werkt het snelste vlak na droging als de lak nog niet volledig doorgehard is ;)

Ik ben blij een goede spuiter gevonden te hebben. Mocht je gegevens willen stuur maar pm.
 
Mocht het betreffende schadebedrijf aangesloten zijn bij de Focwa, dan dienen de gespoten delen in daglicht volledig overeen te komen. Anders moeten ze het opnieuw doen.
Orangepeel zou ik me niet zo druk om maken, hier zijn wij namelijk veel beter in dan de meeste schade bedrijven.
Kleur blijf je je echter voor altijd aan ergeren, vooral als je aanliggende delen hebt. Succes met oplossen!
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Bikkel;n413253 zei:
Wat zei je? Wat ben je dan een prutser. Ik zal je betalen naar de kwaliteit die je geleverd hebt.

Het had voor mij totaal geen zin om daar ruzie te gaan staan maken, zeker gezien de grote hoed vol met smoesjes die hij had, de kans is dan groot dat het tot een handgemeen uitloopt en daar heb ik geen zin in, bovendien denk ik dat de verzekering meer voor elkaar krijgt dan ik.
 
Het is niet alleen orangepeel, maar vooral ook gebrek aan diepte en glans. Ik durf niet te zeggen dat de diepte en glans terugkomt als je met orangepeelpads aan de slag gaat.

En wat nu als je op een te dun gespoten deel door de lak gaat? Het zou zomaar kunnen dat de dofheid is ontstaan omdat ze spuiter te schraal gespoten heeft.

Als het niet anders kan, kun je een poging wagen, maar ik zou eerst om fatsoenlijk herstel vragen.
 
opelmark;n413371 zei:
Zo te zien zijn ze focwa, waar kan ik vinden dat de delen volledig overeen moeten komen ?

Toevallig een kennis met ongeveer de zelfde kwestie, waarbij de schade-expert dit vertelde. Online kan ik er verder ook niks over vinden, maar jou expert zal dit zeker wel weten.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Taxateur is langsgeweest, hij ziet ook kleurverschil maar naar zijn mening is dat niet beter te spuiten]-0, het is duidelijk ze proberen zich er van de verzekering ook makkelijk af te maken, allerlei verhaaltjes als eerste dat kunsstof altijd verschil zit, maar de achterklep is van metaal en die was ook gespoten dus....
bewering dat de hele auto wel ooit overgespoten zou zijn, wat natuurlijk kolder is want de lakdiktemeter gaf 140 aan dus die linkerkant is nooit overgespoten enz enz.
orangepeel vond hij niet zo erg, ik heb hem de foto's voor laten zien, ahum...

komt er op neer dat ik gewoon de lul ben en zelf weer voor de kosten kan opdraaien, ik heb wel meteen een klacht ingediend bij de focwa, misschien dat daar iets uitkomt, ik had bijvoorbeeld ook een garantie certificaat moeten krijgen van de focwa spuiter en dat is ook niet gebeurd.
 
Ja, dat is wel erg zuur! En sinaasappel is best wel veelste veel ja!

mijn auto is in 2013 ook nog herspoten wegens schade,...
Bij lange na weinig tot geen sinaasappel op de auto gehad. Maar na spuiten is deze ook gepoetst en gepolijst geweest. En kreeg keurig een focwa garantiecertificaat. Is gewoon een A4 waar de garantiebepalingen op staan met de bedrijfsgegevens en jou naam + kenteken, km-stand en ingangsdatum. En deze is 4 jaar geldig.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark