• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Wash mitt, water magnet en pads wassen schoonmaken/wassen ?

golf vari

Detailing rookie
23 feb 2009
8
0
Heb o.a. de volgende Meguiars producten:
- Ultimate Wash Mite
- Water Magnet Drying Towel
- Soft Foam Applicator Pad
- Even Coat Microfiber Applicator Pad
- Ultimate Plush Super Terry Towel
- Supreme Shine Microfiber Towel

Deze zijn allemaal vervuilt in wil ik graag wassen.
Kan dit in de wasmachine ? en op welke temperatuur ?
en wat voor wasmiddel en/of wasverzachter kan ik hiervoor gebruiken ?

Ben benieuwd naar jullie reactie ;)

Groet
 
zo ver ik weet...

kan je ze gewoon wassen op kort programma 40 graden.... dan centrifugeren.... en het beste gewoon met milde haar shampoo altans dat doe ik altijd en werkt perfect :)
 
Bedankt, goeie tips :)^
Las ergens ook iets over azijn gebruiken ipv wasverzachter :weetniet
worden ze eigenlijk wel goed schoon bij slechts 40 graden :confused:
 
In de wasmachine, 40 graden (eens in de zoveel tijd kan 60 graden ook), absoluut zonder wasverzachter.

Kleine tip,

Gebruik eens in de zoveel tijd een speciaal reinigingsmiddel voor de microfiber doeken enz.
 
Ja ze worden goed schoon op 40 graden, gewoon met een normaal wasmiddel en inderdaad zoals mijn voorgangers al zeggen, zonder wasverzachter. Kijk ook even op het pak/fles van het wasmiddel of er geen wasverzachter in het wasmiddel zit, dat heb je ook namelijk. Je kan azijn in het bakje van de wasverzachter doen, dit schijnt ook te helpen.
Er is ook een speciaal wasmiddel voor microvezel, dat werkt uitstekend! :)^
 
Zijn ze erg vuil? dan lekker uurtje of 2 in een emmer met groene biotex zetten.
Scheutje azijn in de wasverzachter lade van je was machine, dan komt het helemaal in orde:)^
 
En nog een kleine tip, gebruik op je wasmachine een proigramma voor fijne was als je dat hebt.
De machine vult 'm zo met een dubbele hoeveelheid water. Erg handig als je heel veel doeken en pads erin hebt liggen, sopt het allemaal flink schoon :cool:
 
Weken voor het wassen mag altijd. Pads reinig ik altijd voor met Dasty zodat het ergste vet er van af is.
Wassen in de wasmachine op 40 graden (60 heb ik ook al een paar keer gedaan en dat gaf ook geen problemen)

gebruik een wasmiddel zonder "ingebouwde" verzachter en als het kan ook zonder bleek.

In het wasverzachter vakje doe ik 2 dipjes MF rejuvinator van Pinnacle (optioneel)
 
Ik gebruik ook de Dasty voor de doeken in de was gaan.
Ik week de doeken eerst in een emmer met was wasmiddel.
Daarna korte handwas waarbij ik op de vieze plekken wat dasty spuit en dan goed wrijven, krijg ik veel troep al mee weg:grinning:
Daarna in de machine op 40 graden met gewoon wasmiddel (en 1 keer in de zoveel tijd dat speciale spul voor de vezels). Meestal doe ik er wat oude handoeken (die echt neit meer pluizen) bij (anders heb ik elke week een half lege machine en dat vind ik n beetje zonde).
De doeken laat ik zoveel mogelijk buiten in de zon en door de wind drogen, lukt dat niet, dan hangen ze in de woonkamer.
Met deze behandeling krijg ik eigenlijk alle nieuwe vlekken er wel mee uit.
een aantal doeken hebben nog wat vlekken van de tijd dat ik niet zo gericht bezig was met t schoonkrijgen van de doeken. die oude vlekken krijg ik er helaas niet mee uit.

Ik zal vandaag het fijnwas programma eens poberen.
Gisteren de doeken even uitgeleend op een meeting en pikzwart teruggekregen
hadden ze met onze goede doeken en de washmit de velgen gedaan]-0
 
Ik wil geen nieuw topic maken vandaar dat ik de vraag even hier stel.

Ik ben vandaag bezig geweest met mijn verse DAP. Alles ging zoals ik had verwacht.. geweldig ding.
Zonet even de pads schoongemaakt. De SSR serie lost gelukkig goed op met water en dus zijn ze makkelijk uit te spoelen.
BlackHole daarentegen is waterafstotend en ik kwam erachter dat er nog een halve fles blackhole verstopt zat in mijn zwarte LC pad.
Ik heb met APC en loeiheet water geprobeert het eruit te krijgen maar het lukt niet echt. Ik weet niet of het kwaad kan om er een beetje in te laten zitten. Ik wil in ieder geval niet mijn wasmachine gaan verstoppen met het product. Wat moet ik doen?
 
dionio zei:
Wat moet ik doen?
Meedoen aan de groepsaankoop voor een padwasher :-" !

Zelf ondervind ik geen problemen om de zwarte pad zuiver te krijgen na gebruik van Blackhole, gewoon warm water en Dreft doen het goed vind ik.
 
maar mijn hele pad is gewoon vol met BH. kan het er uitknijpen en dan kan ik er zo nog een motorkap mee doen bij wijze van..
Zal morgen eens proberen met Dreft.
 
Ik heb laatst Black Hole aangebracht met een handpad en deze was met gewoon uitspoelen ook niet schoon te krijgen. Ik heb de pad ingespoten met 1:10 APC en even laten weken. Hierna de pad in de wasmachine en voila, schoon.
 
Denk dat je om te beginnen al veel te veel BH gebruikt heb als je pad verzadigt is er van.

Maar dat ter zijde.

Pak je pad en spuit er royaal dreft op, maseer het lekker in en vul je wasbak met warm(niet heet) water.
Leg hem er met zijn kop in en niet op gaan drukken of zo maar ff een half uurtje laten weken.

Daarna lekker uit spoelen en je zal zien dat hij weer fris en fruitig is.:ja
 
Ik doe ook eerst inspuiten met dasty. De pads doe ik in een netje zodat ze niet beschadigen in de machine. Daarna wassen op 40 gr. Azijn heb ik nog niet geprobeerd. Gewoon schoonmaakazijn in wasverzachtervakje?