• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei getest op Clio

FRfreak

Detailing addict
25 mei 2008
426
68
61
Vandaag de klei getest op een Renault Clio. De auto is van 2002 en heeft 125K op de klok. Auto is een paar maanden geleden gekocht bij een Peugeot dealer gekocht inclusief DISO (dealer installed swirl option). Sinds de aankoop is de Clio, mede door het winterweer, "slechts" 1 keer in de krasstraat geweest. Nooit meer doen hè!! }:)w

01.jpg

Fotootje van de klei. Carclean nog bedankt. :)^

02.jpg

Het lijdend voorwerp van vandaag. Opvallend was dat de vorige eigenaar iets had met stoepranden. Er was echt geen stukje velgrand te vinden zonder sporen. Blijkbaar was parkeren niet zijn/haar sterkste punt getuige de diverse krassen op de voor- en achterbumper.

03.jpg


04.jpg

Nog geen vulkaanstof tegengekomen, wel het nodige woestijnzand.

05.jpg

Krassen en krasjes voldoende.

06.jpg

Om met het woestijnzand niet nog meer swirls te maken gestart met een laagje SSF.

07.jpg

Na de auto te hebben gewassen met de 2-emmer methode en NXT-shampoo bleek er niet veel beading aanwezig.

08.jpg

De randjes ontdaan van de nodige aanslag met APC van Poorboys (1op4)

09.jpg

Binnenzijde van het tankklepje wordt daarbij niet vergeten.

10-1.jpg

Het zonnetje maakte het vastleggen van de swirls een stuk gemakkelijker.

11-1.jpg

Nog maar eentje.

12-1.jpg

Tijd voor de echte test. Klei voelt net uit de verpakking wat plakkerig aan. In combinatie met de Meg's detailerspray glijdt de klei soepel over de lak. Na behandeling van de halve motorkap blijkt er weinig vuil aanwezig. Na een paar stukjes met de klei te hebben behandeld voelt de klei al een stuk minder plakkerig aan. Kneedbaarheid is zonder meer goed. Op de foto het resultaat van een halve motorkap. Al met al ben ik positief over deze klei.

13-1.jpg

Na het afplakken is het tijd voor een testspot met de DAP. De oranje pad met SSR 2.5 blijkt voldoende om de meeste swirls en krassen weg te werken. Gefinished met Monello finale op een zwarte pad.

14-1.jpg

Na het aanbrengen van Meg's step 2 (moet toch ook een keer op) als glaze en een laagje Collinite 845 is dit het resultaat.
Was voor mij de eerste keer dat ik de 845 gebruik. Na even goed schudden verwerkt het lekker. Een lekker geurtje mist het wel.

15-1.jpg

Glans kun je niet genoeg van krijgen.

16-1.jpg

De kunststof delen behandeld met PB's Trimrestorer. Hier een 50/50 van de grill.

17-1.jpg

Krasjes onder deurgreep aangepakt met scratch X.

18-1.jpg

En na een aantal uren klussen staat de Clio er weer zo bij.
 
Het kleien zelf verliep soepel. Klei liet geen zichtbare marring achter, ook niet met wat meer druk. Wat ik wel opvallend vond, is dat er bijna geen vuil van de lak af leek te komen. Misschien komt dit door de kleur van de klei. In de lichtgrijze klei van Meguiars zie je na een stuk kleien vaak ook vaak lichtbruine spikkels. Bij deze kleur valt dat minder op. Of zou de lak door de poetser van de dealer toch wat beter behandeld, dan we doorgaans gewend zijn? Na het kleien voelde de lak in ieder geval wel glad aan.