• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof interieur krassen en vuil wegwerken

Toyota111

Detailing rookie
29 apr 2024
4
2
Beste allemaal,

Ik heb zoveel mogelijk posts gelezen op dit forum. Ik zoek namelijk een middel om krassen in je kunststof interieur te verminderen en een goede reiniger voor kunststof delen, zoals binnenkant van de deuren.

Punt is er zijn veel merken, maar mijn grootste angst is vlekken bij regendruppels. En ik lees wisselende ervaringen bij al die merken. Ik heb in het verleden meegemaakt aan de binnenkant van de autodeur dat na een regenbui witte vlekken kwamen, dus deze keer op zoek naar een goed merk.

Hopelijk hebben jullie wat advies qua merken op dit gebied als het om een interieur reiniger gaat en een product dat krassen vermindert wat geen witte vlekken oplevert na wat regendruppels.
 
Om het interieur te reinigen volstaat een APC zelf vind ik Meguairs fijn.
Nanolex heeft ook een fijne interieur reiniger.

Dan de krassen…
Hoe erg zijn die aanwezig? Echt fikse krassen vraag ik me van af of je die kan maskeren . PB natural look heeft dat effect wel maar “vlekt” ook en dat is wat jij niet wil.
Zelf gebruik ik wat mattere/lichtere interieur spays zoals die van Scholl of WoWo’s maar die missen echt dat markerende vermogen dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Onderstaand product is zowel voor interieur als exterieur ( dus minder vlekgevoelig zou ik denken) geschikt dus wellicht is dat een goede optie?
 
Laatst bewerkt:
Ric dank voor je uitgebreide reactie.

Nanolex lijkt me een mooi product, heb je toevallig daar ook ervaring mee? En dus geen last gehad van witte vlekken na een regenbui?

Wat betreft de krassen, ik zoek een product dat wat lichte krassen kan verminderen. Die van Scholl of WoWo’s interieur spay hebben die misschien een beetje markend vermogen? Mijn voorkeur gaat uit naar wat markend mat effect. Gebruik je dan Purple Interior Shine van Scholl?
 
@Toyota111 (wat voor Toyota (model/jaartal)heb jij eigenlijk?
WoWo’s = niet meer te koop.
Scholl Purple interieur shine mat qua uitstraling maar is heel dun en zal niet veel maskeren.
Nanolex Dressing concentrate hb ik nog niet geprobeerd maar omdat ie zowel voor interieur als exterieur is ga ik er een beetje vanuit dat ie sowieso niet vlekt (vlekkentyfus op de buitenkant van de auto gaat men niet leuk vinden) ik zou de gok wel durven wagen in dat opzicht. In het filmpje kun je enigszins zien in hoeverre de uitstraling “mat” is.
 
@Toyota111 ,Mijn dashboard is van softex kunststof maar die van jou zou wel eens van een ander type kunststof zijn.
Softex is erg duurzaam en de “noodzaak” is er niet echt om daar wat op te smeren vandaar dat ik milde spulletjes gebruik.
Jouw dashboard zal eerder “regulier” kunststof zijn en dat valt beter te dressen in de zin dat de dressing dan meer voor je doet.
Ik heb geen specifieke spullen voor een verso in gedachte (en zullen er niet snel zijn vermoed ik).
Heb je plaatjes van de auto en het interieur?
 
In principe als het kunststof product toe te passen valt op de buitenkant van de auto zal het ook geschikt zijn voor de binnenkant en ze zijn vaak ook wat duurzamer .
In principe zou een plastic coating ook goed kunnen en die maskeren ook echt heel goed alleen dat is wel permanent en dat is een keuze.