• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Senza Arancia Orange Peel Sanding Pad met Polish gebruik

Coen0s

Detailing rookie
25 mrt 2015
20
0
Vanmiddag / avond aan de slag geweest met de Monello - Senza Arancia Orange Peel Sanding Pad 2000grit


Ik vond het een beetje vreemd in het begin om mee te werken, het uiteindelijke behaalde resultaat is goed maar de weg erheen brengt me op vragen,
hoeveel druk moet je gebruiken licht/middel/zwaar, Hoeveel polish is gebruikelijk om te gebruiken ( heb hierbij SSR1 gebruikt) ? en hoeveel toeren moet de pad rond ?

De temperatuur van de lak is binnen no-time op een temperatuur dat ik de boel moet laten rusten, hierbij heb ik geen temp meter, maar gevoelsmatig warm is prima maar echt heet lijkt me niet goed, de polish korrelt ook al het ware op de pad zelf, in de vorm van wat er achterblijft als je met een gummetje op papier gumt.

any-way, wie heeft hier nog meer ervaring mee, en wil delen hoe hij met deze pad omgaat ?

Ik voeg ook even enkele foto toe van mijn resultaten en behandeling

ps: ik ben bewust dat ik een 6'' pad op een 5'' backingplate draai, ik had momenteel geen grotere liggen
conv_1774.jpg

conv_1775.jpg

conv_1780.jpg

conv_1776.jpg

conv_1777.jpg

conv_1778.jpg

conv_1779.jpg
 
Een light Polish op een schuurpad op een vag lak ?

coen, waarom ga je nou niet eerst eens met de zoekfunctie zaken uitzoeken voordat je zomaar dingen gaat doen ?
carclean adviseert om dit met mequiars m205 te doen omdat die een goede cut heeft en vettig is.
ssr gaat op een vag lak sowieso al bijna niets doen, laat staan hetgeen wat er verwacht wordt bij het gebruik van zo'n pad.

ontvet de lak eens met prep, eraser, spruzzo, ipa of een andere alcohol.
de foto's die je nu laat zien tonen niets behalve wat glans. Om vermindering van orangepeel te kunnen zien zal je ook anders moeten kijken met een lichtbron in je rug.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Er wordt aangeraden de PAD te laten werken op 1500 toeren. Op je flex kan je zien welke stand daarbij hoort. M105 gaat trouwens ook goed is mijn mening. Ook bij CC geven ze volgens mij aan dat M105 en zelfs Veloce goed gaan. Al is mijn vraag dan, Veloce heeft een afbrekende korrel en M105 niet... Waar zit hier dan het verschil in icm het gebruik van een orangepeel pad?

De pad wel goed 'smeren' dus meer polijstmiddel dan op een reguliere pad en even goed verdelen uitsmeren met je vingers. Druk zetten lijkt mij niet gewenst, eigenlijk doe ik dat nooit. Ik doe met wol en foam weleens 'grinden' maar met orangepeel PAD hou ik hem vlak. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel moeilijk om welvingen te pakken met die PAD. Altijd het gevoel dat ik niet gelijkmatig resultaat krijg dan.

En de temperatuur... ja die loopt hard op. Pas op met kunststof delen. Bovendien is bij deze pads een lakdiktemeter cruciaal lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
Qua polijstmiddel gebruik ik veel Veloce/FG400/Mezzo/M205, is eigenlijk vooraf niet in te schatten wat het best werkt, per auto verschillend.
12-1300 toeren gaat vaak prima, temperatuur af en toe een beetje voelen, als (metaal) te warm word, ruik je het wel en voel je het wel afstralen op je hand als je er met de machine overheen gaat.
Grover polijstmiddel doet de pad sneller vollopen, volgelopen pad werkt slecht en vergt meer nabewerking, goed oppassen dus, en na iedere hit ff je pad schoonborstelen, en niet nat maken.
Zorg voor voldoende pads, ze slijten vlot, vooral op hardere lakken heb je wat meer nodig.
Originele lakken zijn vaak prima te doen, overgespoten delen worden vaak net wat minder strak, en het duurt langer.
Ik vermoed dat dit door de zowel de lak als de voorbewerking voorafgaand aan het spuitwerk komt.

Voor dit werk gebruik ik het liefst een TL lamp, felle bouwlamp is leuk voor lakdefecten, maar voor dit doel niet nodig:

2014-07-16092855.jpg



Zelfs bij daglicht prima te zien wat je doet:

_DSC1106.jpg


Indien gewenst kan ik van wat andere auto's ook nog wel wat foto's posten, maar dan moet ik die even gaan zoeken..
 
Klein detail, haal even die plakletters van je klep en plak later een paar nieuwe terug als je dat nodig vind, nu sta je vaak te prutsen om er netjes omheen te werken, en het verschil blijf je zien.