• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

newbie vraagje

rick1974

Detailing rookie
10 dec 2008
11
0
Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje maar zal me eerst ff voorstellen mijn naam is rick en rij in een oude mitsubishi spacewagon.

Lees al een tijdje het forum en heb ook al wat spulletjes besteld maar voor ik begin met me auto een beetje toonbaar te maken zit ik met de volgende vraag.

In het voorjaar wil ik wat schades uit me auto gaan halen en voor die tijd wil ik eens kijken hoe de staat van mijn lak is.

Heb een klei kitje besteld, waarmee ik begin vervolgs wil ik de lak cleanen en in de was zetten en daarna een top laag aanbrengen.

Heb de was en toplaag van chemical brothers gekocht.

Pff lang verhaal maar nu komt me vraag ik heb nog een fles turtle wax orgineel staan wat ik zoal gelezen heb niet de beste was.

Mijn idee was kleien, cleaneren, dan de turtle wax als extra onderlaag dan de wax en toplaag van chemical brothers.

Is die laag van turtle geheel overbodig of kan ik op zo'n manier toch de fles nog leeg maken inplaats van weg te gooien?

gr rick
 
Yep........

Misschien dat je er iemand anders nog "gelukkig" mee kan maken.....
Mijn advies : ondersteboven in de gootsteen zetten en wegspoelen met water....

Dit lijkt zonde van het geld, maar dat is het niet.
Het is pas zonde van je geld als je spullen van CG gaat combineren met iets van de schildpad.......

Oh, en welkom trouwens namens de brandweer :D
 
Patrick zei:
Volgens mij richt je met de turtle wax meer schade aan dan dat je er goed mee doet.

Dat is wat kort door de bocht, Turtle Wax heeft ook prima producten. Voorzichtigheid is wel geboden, want bepaalde producten werken en combineren niet optimaal.

Ik zou in ieder geval in combinatie met producten van Chemical Guys de Turtle Wax lekker laten zitten, niet gebruiken dus.
 
Ik zou zeggen doe daar je velgen mee, deed ik in het begin ook. Tutrtle Metallic gebruikte ik voor mijn velgen.
 
top jongens die antwoorden zijn duidelijk de turtle blijft op de plank, had eigenlijk nog wel een nieuwe vraag maar weet niet of ik daar een nieuw topic voor moet openen.

gr rick
 
sm:) gelukkig.

Nou ik heb aan de zijpanelen aan de achterkant schade die ik wil opknappen, betekend schuren plamuren spuiten etc.
Nu is mijn vraag als de panelen gespoten zijn waarschijnlijk gedeeltelijk hoelang daarna kan ik dat paneel behandendelen met polijst poetsmiddel etc?

gr rick
 
Vaak wordt een periode van 8-10 weken geadviseerd, zodat de lak helemaal kan uitharden.
Een en ander natuurlijk afhankelijk van de gebruikte lak en weersomstandigheden.




meuh
 
Overtollige poetsmiddelen kun je overigens beter niet door de gootsteen spoelen, maar als 'klein chemisch afval' bij je gemeentelijk depot inleveren. Er zitten nogal wat oplosmiddelen in en daar hebben de visjes een hekel aan... :heart_eyes:
 
:grinning: was ik ook niet van plan, mijn vrouw heeft een fiatje 500 van bijna 30 jaar oud, deze verf is met de hand aangebracht volgens mijn moet de schildpad daar wel voor te gebruiken zijn.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat als je eens een goeie sealant of wax gebruikt hebt, je gewoonweg dat busje Turtle Wax niet meer gaat/wil gebruiken.
Zo was het toch bij mij... Het staat nog steeds in men kast voor als het ooit eens van pas kan komen. Misschien dat ik het maar opgebruik op mijn velgen. :)
 
-Vanquish- zei:
Ik denk eerlijk gezegd dat als je eens een goeie sealant of wax gebruikt hebt, je gewoonweg dat busje Turtle Wax niet meer gaat/wil gebruiken.
Zo was het toch bij mij... Het staat nog steeds in men kast voor als het ooit eens van pas kan komen. Misschien dat ik het maar opgebruik op mijn velgen. :)

Even los van de kwaliteit (duurzaamheid van TW, is alleszins redelijk) vind ik het verwerken van TW gewoon kl**e. Vooral het opwrijven. Zwaar en veel stof. Verder is de glans maar matig en als het eenmaal op de trims komt probeer het er dan maar eens af te krijgen. Ben jaren geleden op Sonax over gestapt en was daar best tevreden over. Weer later op Autoglym waar ik nog steeds diverse producten van gebruik (naar volle tevredenheid). De komst van Carclean.com heeft mijn horizon overigens sterk verbreed.
meuh