• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Calibra Limited Edition [Uni-zwart]

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Van het weekend stond er een heuse Calibra op het programma, maar niet zomaar een Opel.
Een Calibra limited edition die aan de onderkant al volledig is aangepakt, Verschillende delen gecoat, bodem gespoten en elk schroefjeboutjenippeltje is nieuw.
Aan mijn de beurt om de lak netjes te maken.
Hier wat voor fotos:
DSC07983.jpg

DSC07984.jpg

DSC07982.jpg

DSC07986.jpg

DSC07987.jpg


Begonnen met foamen met nieuwe Monello foam Lance en autobrite - super snow foam. Op deze manier is het vuil losgeweekt en vervolgens alles af te spuiten met de hogedrukreiniger, inclusief velgen en wielkasten.
DSC07988.jpg

DSC07989.jpg


Hierna ben ik met een mengfles van Monello en met Meguiars APC 1:10 erin en een Ronde detailing kwarst van Carclean.com alle vieze plekjes nagelopen; dat wil zeggen alle kieren, naden, deurscharnieren en kunststoffen. Vervolgens dit goed afgespoeld. Hierna de banden en velgen gereinigd. De banden en velgen gereinigd met Megs APC 1:4 en een kwast en EZ Detailbrush. Hierna de velgen in gespoten met Monello – Non ferro.
DSC08006.jpg

DSC07997.jpg

DSC08004.jpg

Er kwam al vrijsnel een reactie opgang, maar naar zeker 5 minuten was de gehele velg rood! Hierna de auto gewassen met 2 EM - Monello lavare - Monello Washmitt en gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel en kiertjes gedroogd met een Badboy blaaspistool en compressor.


Hierna begonnen met het kleien om alle verontreiniging die met het wassen niet losgekomen was te verwijderen. Met de (witte) Monello klei die met behulp van Dodo Juice Born Slippy en een Foam badje werd behoorlijk geel/ bruin en ook de nodige teerputjes werden zo verwijderd.
Het kleien was echt nodig, hij was zo vies.. een hele dikke laag zat er op voor het gevoel.
DSC08007.jpg

DSC08008.jpg


Hierna de auto afgeplakt en bekeken onder kunstlicht.. En toen was het even schrikken! Maar niet te lang want er was werk aan de winkel.
Veel Swirls, waskrassen en doffigheid maar die kwam al snel terug door de Uni zwarte lak.
DSC08013.jpg

DSC08015.jpg

DSC08016.jpg

DSC08017.jpg

DSC08019.jpg

DSC08020.jpg



Hierna maar begonnen met polijsten, wetend dat een Opel een vrij harde lak heeft ben ik gewoon begonnen met een Rotary icm de Monello Woolpad met polijst van Monello - Veloce.
En afgebouwd met de dap500 de witte compressor pad met Monello – Mezzo en als laatste stap met de Groene compressor pad en de dap en Monello – Finale.
Dat leverde deze 50/50 op..
DSC08021.jpg

DSC08023.jpg

DSC08024.jpg


Hierna mee de hele auto behandeld en daarna afgenomen met Monello Spruzo, zo was erg geen polijst residu meer te vinden op de auto.
Daarna de auto voorzien van Poorboys World Blackhole op de Dap500 icm de zwarte finishing pad.
Deze naar 20min ongeveer uitgebuft met een Piccolo nero van monello.
De auto voorzien van een Poorboys World natty’s wax aangezien ik dit een makkelijke wax vind om te hanteren.
DSC08040.jpg


Ik kan hem in 1 maal aanbrengen en uitbuffen met een Peluche bianco doek van Monello.
Al laatst wat puntjes op de i gezet:
- Banden zwart gemaakt met Poorboys bold ’n bright
- Velgen in de Poorboys wheelwax gezet
- Ruiten gereinigd met Autofinesse crystal rock en een Vetro bianco doek
- Trims behandeld met Poorboys World Trimrestritor en div. Pads en doeken en een wattestaafje.

Hierna de auto nogmaals nagelopen met Poorboys spray en wipe en een Peluche Bianco doek om hem helemaal netjes te maken.
Als afters buiten wat foto’s geschoten en zie hier het eind resultaat van zeker 14uur hard werken!!
DSC08042.jpg
DSC08044.jpg

DSC08045.jpg

DSC08046.jpg

DSC08047.jpg

DSC08049.jpg

DSC08050.jpg

DSC08051.jpg

DSC08061.jpg

DSC08065.jpg

DSC08056.jpg
 
Zo zeg, die is opgeknapt. Die lak zag er heel erg uit, vind de lak van de nieuwe opels niet zo hard. Heb nu een Astra en agila gedaan. Met oranje en mezzo doe ik al veel met de rotery, waar meer correctie nodig is een beetje veloce. Ook de M105 pas geprobeerd, bevalt ook goed. Maar je hebt een mooi stukje werk afgeleverd, is nu weer echt zwart.
 
Die is flink opgeknapt zeg! Echt weer volop glans aanwezig. Mag ik vragen waarom je Black Hole 20 minuten hebt laten curen?
 
rallimart;n393256 zei:
Zo zeg, die is opgeknapt. Die lak zag er heel erg uit, vind de lak van de nieuwe opels niet zo hard. Heb nu een Astra en agila gedaan. Met oranje en mezzo doe ik al veel met de rotery, waar meer correctie nodig is een beetje veloce. Ook de M105 pas geprobeerd, bevalt ook goed. Maar je hebt een mooi stukje werk afgeleverd, is nu weer echt zwart.
Helaas ben ik niet in het bezit van M105, zou deze wel is willen proberen maar om nou in 1x zo grote bus aan te schaffen vind ik het nog wel zonde.
Ik zou graag een keer een sample ontvangen van iemand zo dat ik hem is een keer kan proberen.

Yoko;n393262 zei:
Wereld van verschil! Top werk!
P.S. Hoe lang bent u daarmee bezig geweest?
Zeker 14 uur, en dan echt door gewerkt!
 
Prachtig resultaat behaald op die Calibra. Gelukkig zijn er nog mensen die zo'n wagen koesteren en niet volhangen met tupperware-plastics!

Blackhole laten curen voor 20 minuten kan geen kwaad maar is niet nodig...misschien wou hij hier gewoon even rusten en een kopje koffie drinken :-D
 
Geweldig resultaat, netjes hoor.
Nou ben ik ben een tijdje afwezig geweest van dit forum, dus ik zal best het eea gemist hebben. Maar kleien met een detailer + foam? Wat is de toegevoegde waarde van de foam tijdens het kleien?
 
Dat zijn flink wat uurtjes, maar goed werk heeft tijd nodig. Het resultaat is dan ook prachtig :)^
 
Deze Calibra ziet er weer goed uit!

Maar waarom meteen een rotary met wol en niet gewoon een testspot? Mijn Opel Astra H heb ik met een witte pad met Mezzo op een DAP500 zo super strak gekregen dat er geen swirl meer te zien was.
 
Merivawim;n393297 zei:
Prachtig resultaat behaald op die Calibra. Gelukkig zijn er nog mensen die zo'n wagen koesteren en niet volhangen met tupperware-plastics!

Blackhole laten curen voor 20 minuten kan geen kwaad maar is niet nodig...misschien wou hij hier gewoon even rusten en een kopje koffie drinken :-D

Inderdaad wim, even een momentje van rust haha! verder niks.. normaal buf ik het ook gelijk

DB9;n393306 zei:
Geweldig resultaat, netjes hoor.
Nou ben ik ben een tijdje afwezig geweest van dit forum, dus ik zal best het eea gemist hebben. Maar kleien met een detailer + foam? Wat is de toegevoegde waarde van de foam tijdens het kleien?
Ik heb dit een beetje afgekeken van detailingworld.co.uk.. daar doen vele het ook!
Ik had de claylube er bij voor de plekken waarvan ik vond dat er geen voldoende foam aanwezig was.