Van het weekend stond er een heuse Calibra op het programma, maar niet zomaar een Opel.
Een Calibra limited edition die aan de onderkant al volledig is aangepakt, Verschillende delen gecoat, bodem gespoten en elk schroefjeboutjenippeltje is nieuw.
Aan mijn de beurt om de lak netjes te maken.
Hier wat voor fotos:
Begonnen met foamen met nieuwe Monello foam Lance en autobrite - super snow foam. Op deze manier is het vuil losgeweekt en vervolgens alles af te spuiten met de hogedrukreiniger, inclusief velgen en wielkasten.
Hierna ben ik met een mengfles van Monello en met Meguiars APC 1:10 erin en een Ronde detailing kwarst van Carclean.com alle vieze plekjes nagelopen; dat wil zeggen alle kieren, naden, deurscharnieren en kunststoffen. Vervolgens dit goed afgespoeld. Hierna de banden en velgen gereinigd. De banden en velgen gereinigd met Megs APC 1:4 en een kwast en EZ Detailbrush. Hierna de velgen in gespoten met Monello – Non ferro.
Er kwam al vrijsnel een reactie opgang, maar naar zeker 5 minuten was de gehele velg rood! Hierna de auto gewassen met 2 EM - Monello lavare - Monello Washmitt en gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel en kiertjes gedroogd met een Badboy blaaspistool en compressor.
Hierna begonnen met het kleien om alle verontreiniging die met het wassen niet losgekomen was te verwijderen. Met de (witte) Monello klei die met behulp van Dodo Juice Born Slippy en een Foam badje werd behoorlijk geel/ bruin en ook de nodige teerputjes werden zo verwijderd.
Het kleien was echt nodig, hij was zo vies.. een hele dikke laag zat er op voor het gevoel.
Hierna de auto afgeplakt en bekeken onder kunstlicht.. En toen was het even schrikken! Maar niet te lang want er was werk aan de winkel.
Veel Swirls, waskrassen en doffigheid maar die kwam al snel terug door de Uni zwarte lak.
Hierna maar begonnen met polijsten, wetend dat een Opel een vrij harde lak heeft ben ik gewoon begonnen met een Rotary icm de Monello Woolpad met polijst van Monello - Veloce.
En afgebouwd met de dap500 de witte compressor pad met Monello – Mezzo en als laatste stap met de Groene compressor pad en de dap en Monello – Finale.
Dat leverde deze 50/50 op..
Hierna mee de hele auto behandeld en daarna afgenomen met Monello Spruzo, zo was erg geen polijst residu meer te vinden op de auto.
Daarna de auto voorzien van Poorboys World Blackhole op de Dap500 icm de zwarte finishing pad.
Deze naar 20min ongeveer uitgebuft met een Piccolo nero van monello.
De auto voorzien van een Poorboys World natty’s wax aangezien ik dit een makkelijke wax vind om te hanteren.
Ik kan hem in 1 maal aanbrengen en uitbuffen met een Peluche bianco doek van Monello.
Al laatst wat puntjes op de i gezet:
- Banden zwart gemaakt met Poorboys bold ’n bright
- Velgen in de Poorboys wheelwax gezet
- Ruiten gereinigd met Autofinesse crystal rock en een Vetro bianco doek
- Trims behandeld met Poorboys World Trimrestritor en div. Pads en doeken en een wattestaafje.
Hierna de auto nogmaals nagelopen met Poorboys spray en wipe en een Peluche Bianco doek om hem helemaal netjes te maken.
Als afters buiten wat foto’s geschoten en zie hier het eind resultaat van zeker 14uur hard werken!!
Een Calibra limited edition die aan de onderkant al volledig is aangepakt, Verschillende delen gecoat, bodem gespoten en elk schroefjeboutjenippeltje is nieuw.
Aan mijn de beurt om de lak netjes te maken.
Hier wat voor fotos:
Begonnen met foamen met nieuwe Monello foam Lance en autobrite - super snow foam. Op deze manier is het vuil losgeweekt en vervolgens alles af te spuiten met de hogedrukreiniger, inclusief velgen en wielkasten.
Hierna ben ik met een mengfles van Monello en met Meguiars APC 1:10 erin en een Ronde detailing kwarst van Carclean.com alle vieze plekjes nagelopen; dat wil zeggen alle kieren, naden, deurscharnieren en kunststoffen. Vervolgens dit goed afgespoeld. Hierna de banden en velgen gereinigd. De banden en velgen gereinigd met Megs APC 1:4 en een kwast en EZ Detailbrush. Hierna de velgen in gespoten met Monello – Non ferro.
Er kwam al vrijsnel een reactie opgang, maar naar zeker 5 minuten was de gehele velg rood! Hierna de auto gewassen met 2 EM - Monello lavare - Monello Washmitt en gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel en kiertjes gedroogd met een Badboy blaaspistool en compressor.
Hierna begonnen met het kleien om alle verontreiniging die met het wassen niet losgekomen was te verwijderen. Met de (witte) Monello klei die met behulp van Dodo Juice Born Slippy en een Foam badje werd behoorlijk geel/ bruin en ook de nodige teerputjes werden zo verwijderd.
Het kleien was echt nodig, hij was zo vies.. een hele dikke laag zat er op voor het gevoel.
Hierna de auto afgeplakt en bekeken onder kunstlicht.. En toen was het even schrikken! Maar niet te lang want er was werk aan de winkel.
Veel Swirls, waskrassen en doffigheid maar die kwam al snel terug door de Uni zwarte lak.
Hierna maar begonnen met polijsten, wetend dat een Opel een vrij harde lak heeft ben ik gewoon begonnen met een Rotary icm de Monello Woolpad met polijst van Monello - Veloce.
En afgebouwd met de dap500 de witte compressor pad met Monello – Mezzo en als laatste stap met de Groene compressor pad en de dap en Monello – Finale.
Dat leverde deze 50/50 op..
Hierna mee de hele auto behandeld en daarna afgenomen met Monello Spruzo, zo was erg geen polijst residu meer te vinden op de auto.
Daarna de auto voorzien van Poorboys World Blackhole op de Dap500 icm de zwarte finishing pad.
Deze naar 20min ongeveer uitgebuft met een Piccolo nero van monello.
De auto voorzien van een Poorboys World natty’s wax aangezien ik dit een makkelijke wax vind om te hanteren.
Ik kan hem in 1 maal aanbrengen en uitbuffen met een Peluche bianco doek van Monello.
Al laatst wat puntjes op de i gezet:
- Banden zwart gemaakt met Poorboys bold ’n bright
- Velgen in de Poorboys wheelwax gezet
- Ruiten gereinigd met Autofinesse crystal rock en een Vetro bianco doek
- Trims behandeld met Poorboys World Trimrestritor en div. Pads en doeken en een wattestaafje.
Hierna de auto nogmaals nagelopen met Poorboys spray en wipe en een Peluche Bianco doek om hem helemaal netjes te maken.
Als afters buiten wat foto’s geschoten en zie hier het eind resultaat van zeker 14uur hard werken!!