• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads PAW900

sanderdetails

Detailing rookie
23 dec 2014
16
15
Misschien is deze vraag al gesteld, maar welke pads worden er gebruikt op de PAW900. Ik ben van plan de PAW te gebruiken voor het grovere werk, het cutten van grote oppervlakken etc, is het dan wijs om een microfiber cutting pad aan te schaffen? En past deze? Het is een 6.3 inch pad, geen 6.5. Het afwerken/finishen doe ik met de DAP500 V3, voor de DAP heb ik alle pads 2 maal. Dus hier geen gebrek. Voor de PAW alleen de groene polishing. Alle suggesties zijn welkom! Kan zijn dat het wat onduidelijk is, heb het verhaaltje even snel getypt.
:party:

Even een toevoeging, misschien zijn de twee microfiber pads icm met de sonax profiline EX04/06 een idee? Voor de wat simpelere en snellere detailklus, uiteraard ben ik ook in bezit van de monello polishes en bijbehorende pads, dit is soms zo tijdrovend voor de snelle klus.
 
De Rupes pads en 6.5" van Monello's passen erop. Ook de grotere Sandwhich Spider pad van Scholl is een aanrader maar houdt de warmte tussen plate en pad in de gaten.
Te heet = einde oefening voor deze pad. Zelfde geldt voor de microvezelpads, kan prima maar regelmatig koelen.
 
Ik ben wat meer informatie hierover aan het googlen en kan het volgende vinden:
- Vadebo is erg enthousiast over de Scholl (sandwich) spider pads.
- Eelco vindt de Rupes pads niet zo fijn werken met de PAW, omdat het meer trilt.
- De Monello / Lake Country pads schijnen prima te zijn, maar hou de hitte tussen de plate en de pad in de gaten.

Tot nu toe heb ik goede ervaringen met Monello en Lake Country, dus ik ga daar eens een poging mee wagen.
Ik heb dus de 6,5" Groene heavy polishing pad. Ik wil daar één stap meer cut in.
Dan kom ik uit op de Oranje light cutting pad. (voor nog meer cut heb ik een rotary+pads).

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een pad voor de finishing stap. Ik las dat de zwarte finessing pad wellicht te zacht is voor de grote 21mm uitslag van de PAW900?
Is de witte polishing pad dan geschikter om mee te finishen in combinatie met een PAW900? Of kan ik de foam pads liever overslaan en finishen met een Monelle microvezel pad?

Graag wat advies van de ervaringsdeskundigen :)^
 
Is de Scholl white spider pad (160mm) de pad waarmee je de meeste correctie behaald op de PAW?
 
GMToyota;n409531 zei:
Ik ben wat meer informatie hierover aan het googlen en kan het volgende vinden:
- Vadebo is erg enthousiast over de Scholl (sandwich) spider pads.
- Eelco vindt de Rupes pads niet zo fijn werken met de PAW, omdat het meer trilt.
- De Monello / Lake Country pads schijnen prima te zijn, maar hou de hitte tussen de plate en de pad in de gaten.

Tot nu toe heb ik goede ervaringen met Monello en Lake Country, dus ik ga daar eens een poging mee wagen.
Ik heb dus de 6,5" Groene heavy polishing pad. Ik wil daar één stap meer cut in.
Dan kom ik uit op de Oranje light cutting pad. (voor nog meer cut heb ik een rotary+pads).

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar een pad voor de finishing stap. Ik las dat de zwarte finessing pad wellicht te zacht is voor de grote 21mm uitslag van de PAW900?
Is de witte polishing pad dan geschikter om mee te finishen in combinatie met een PAW900? Of kan ik de foam pads liever overslaan en finishen met een Monelle microvezel pad?

Graag wat advies van de ervaringsdeskundigen :)^
Gm toyota ,
Ik heb een zwarte monello pad gereserveerd om (ik heb een bf21) bv een pre wax cleaner te gebruiken en als je geen al te hoge hoge machinestand gebruikt kan dit prima. Ik heb van Chemical guys de mf pads waarbij je zeker bij de oranje cutting erg moet oppassen dat de pad niet te heet wordt met de finishing mf pad op een lagere stand heb je daar veel minder last van. De gele finishing pad van rupes is nog vrij hard maar ik zou als ik jouw was anders eens een witte rupes pad proberen om te finishen deze werkt ook erg fijn. Verder heb ik het hele rijtje van scholl klaarliggen om eens te proberen in het voorjaar maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.
 
Ik heb momenteel de Rupes pads - Carclean Microvezel cutting pad....


Ben tevreden van ze allemaal. Ik heb wel 2 ringetjes tussen de BP en het machine gezet. Gaat als een beest :-D
 
Ik heb uiteindelijk een mix van scholl en monello pads genomen. In volgorde van grofheid:
Cutting microvezel pad van Monello
Light cutting yellow spider sandwich pad van Scholl
Heavy polishing green pad van Monello
Polishing orange spider pad van Scholl
Finessing black pad van Monello
 
Wanneer komt de PAW900 in de verkoop, en dan bedoel ik niet de afgekeurde.
Heb groot belang bij die machine.

Sorry voor de off topic.
 
GMToyota;409531 zei:
- De Monello / Lake Country pads schijnen prima te zijn, maar hou de hitte tussen de plate en de pad in de gaten.
Misschien kan Tim en co hierop reageren, maar onlangs was hier een topic over monello pads en op basis van de cryptische omschrijving van de fabrikant ging ik er vanuit dat we het hier over BNS hebben en niet over Lake Country. Vooral de lijmlaag tussen het foam en velcro is veel duurzamer voor BNS!
 
Rupes pads zijn vrij hard, maar als je ze niet gebruikt blijven ze ook hard ;)
Gewoon gaan gebruiken, word vanzelf anders, een oranje LC is nieuw uit de verpakking ook harder dan wanneer je m een paar keer hebt gebruikt.

Ik heb inmiddels de Monello en de Rupes pads getest op de PAW, maar vind vooralsnog beide een stuk pretigger werken op de Rupes 21, hoe goed ik ook centreer, het blijft trillen, nieuwe of gebruikte pads maakt geen verschil..

Ik ben erg benieuwd voor welke pads de machine nou eigenlijk "ontworpen" is.

Finishing pads gaan opzich wel hoor, hoge machinestand is met 21mm uitslag niet nodig, 3-4 is meer dan zat, de korrel word wel afgebroken.

Rupes UHS heb ik vorige week op een jonge (4 jaar) BMW gebruikt, en laatst al eens op een hardtop van een Z8 (10+ jaar) en valt niet tegen, maar is wel wennen.
Voor een 1-staps polish corigeert het eigenlijk best aardig en de finish is gezien de correctie ook heel acceptabel.
Pads zijn hard en de polish is redelijk vloeibaar, dus op bolle delen kan het wel een beetje gaan spetteren.
Heb het idee dat het wat vettig is, dus niet meteen een gat in het dak springen omdat je finish zo mooi is, maar eerst ff een paar keer ontvetten om het eerlijke resultaat te bekijken ;)
Het is geen hele grove polish, dus je pad loopt niet snel dicht, maar verzadigt naar verloop van tijd wel, dus tijdig reinigen is raadzaam.
Bolle en vlakke delen gaan goed, maar holle delen zijn lastig, doordat de pads vrij hard zijn en de machines grote uitslag hebben moet je er ff handigheid in krijgen.

2014-12-24093633.jpg


uhs2.jpg


uhs.jpg
 
Bedankt voor de informatie! Ik kan hier wel wat mee, ik vind de Rupes UHS lijn ook hele interessante producten die ik zeker ga proberen.