• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peter stelt zich voor met twee Audi's

hey, weer iemand van AF hier te vinden! Welkom. Waarom heb je niet de foto's van de B6 met gespoten onderbumpers gepost ;)
 
emiel10 zei:
hey, weer iemand van AF hier te vinden! Welkom. Waarom heb je niet de foto's van de B6 met gespoten onderbumpers gepost ;)

Hey Emiel,

Had al zo'n vermoeden dat ik hier AF leden tegen zou komen :) Ik heb die foto's wel gepost. Staan onder deze tekst twee:
Die is later gespoten en dit was ook na een poetsbehandeling door een poetser uit de omgeving. Mooi resultaat destijds, al was ik nog niet 100% tevreden, zaten nog altijd swirls op.
 
Mijn laatste aanwinst :) Nog steeds niet goed kunnen poetsen maar toch alvast een paar foto's. De A4 TDI met beige interieur is weg. Goede deal kunnen doen met een lid van het Audiforum. Omdat we weinig rijden voor een benzine gekozen. En niet zomaar eentje. Wat een heerlijk blok icm de handbak!


Uitvoering:
Audi A4 Avant B6
Kleur: ebonyschwarz
Bouwjaar: 2003
Kmstand: 148.000
Aandrijving: 3.0 V6 220pk handgeschakeld 6-bak quattro

Opties:
- S-line pakket (interieur, onderstel, 18 inch origineel s-line wielen)
- Sportstoelen half leder met stof in het midden, verwarmd en elektrische lendesteunen
- Schuifdak
- 6 cd wisselaar
- Navigation Plus (RNS-D)
- Gescheiden climatronic
- Audi Concert Radio (met amp en sub achterin)
- Aero wissers voor
- Xenon
- Ambient verlichtingspakket
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Lichtsensor met cominghome/leavinghome functie

Auto bevalt super en ondanks dat het hetzelfde type is als de vorige rijdt het toch weer anders. De motor is natuurlijk een groot verschil maar het schakelt ook anders en het s-line onderstel is een tikkeltje stugger (niet onaangenaam!).

Op vrij korte termijn in ieder geval een cruisecontrol module regelen want dat schijnen de Duitsers niet standaard aan te vinken.

Foto's:
P1040045.jpg

P1040043-1.jpg

P1040044-2.jpg

P1040046-1.jpg

P1040058.jpg

P1040057.jpg

P1040056.jpg

P1040055.jpg

P1040054.jpg

P1040053.jpg

P1040052.jpg

P1040050.jpg

P1040049.jpg

P1040048.jpg
 
Ondertussen al aan gedaan:

Matten vervangen:
ec3f7e85.jpg

3a7cb730.jpg


Typeaanduiding verwijderd van de kont en kentekenplaathouder zonder reclame:
A4zondertype.jpg
 
Jeroen zei:
Netjes hoor!

Maare woon jij zo dichtbij of ligt hem dat aan mij?, om.geving kwam me enigszins bekend voor, maar toen zag ik dat witte bord staan haha!

Thanks mannen voor leuke reacties.

Dichtbij? Hangt er vanaf wat jij dichtbij vindt :) Pm me maar..
 
prachtige audi ! , de tappijtjes kan je simpelweg met de hd reinigen , beetje apc er op en dan met een brede straal de smurrie er uit spuiten , wel goed laten uitlekken en goed laten drogen !
 
Nogmaals leuke reacties!

Ruben zei:
prachtige audi! , de tappijtjes kan je simpelweg met de hd reinigen , beetje apc er op en dan met een brede straal de smurrie er uit spuiten , wel goed laten uitlekken en goed laten drogen!

Dat had gekund maar ik vind het toch een fijner gevoel dat er een paar nieuwe in liggen. Ze waren niet alleen wat vies maar ook versleten zoals je ziet. De achtersten zijn nog wel heel netjes dus misschien die een keer reinigen met APC.

Dit is toch mooier :)
aa692ac4.jpg


Ik heb bij Carclean spullen van Glipstone besteld, de cleaner en conditioner. En eerste keer een fles ironX besteld om de velgen een keer goed te laten 'bloeden'. Moet eigenlijk nog een goede en niet al te dure velgenwax hebben. Allemaal nieuw voor mij dus wie nog tips heeft: keep them coming!

Oh ja, van PdBK tijdje geleden nog een fles Poorboys Natural Look over genomen. Destijds al gebruikt voor m'n B6 TDI en binnenkort ook nieuwe dash mee insmeren. Fijn goedje is dat toch! De staat van alle materialen is in een ongekende nieuwstaat. Ben de vorige eigenaren (slechts 2) echt dankbaar dat ze zo goed op de auto gepast hebben. De B6 heeft een paar zwakke punten in het interieur die nogal eens willen slijten maar daar heeft deze geen last van. Paar kleine krasjes op de lichtschakelaar en twee knopjes van de klimaatbeheersing zijn wat versleten. Je schijnt ze te kunnen vervangen dus daar ga ik nog eens achteraan. Lichtschakelaar is nog te netjes om te vervangen.

Inmiddels zitten m'n sonniboys er ook weer in en in de kofferruimte een originele Audi inlegmat.

De buitenkant is ook nog behoorlijk strak met paar aandachtspunten. Helaas zijn twee velgen beschadigd aan de passagierskant. En er zitten her en der paar kleine krassen maar die zijn volgens mij te verhelpen. Wat nog echt helemaal nieuw voor mij is de wereld van DAP's en polijsten. Ik zie soms resultaten die hier mee behaald zijn die ik nooit met m'n handjes kan bewerkstelligen. Ik hik nog een beetje tegen de investering aan (al is een DAP volgens mij wel betaalbaar) en de know-how om hem te gebruiken. Hier zijn natuurlijk wel weer clinics voor maar dat staat nog op de wishlist. Tijd is daarin de belemmerende factor.