• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 207 1.6 16V gedetailed (Eerste show off)

wiseguy

Detailing rookie
27 jun 2011
23
0
Na heel veel en vaak te hebben gekeken in deze rubriek heb ik nu zelf ook maar eens een show off gemaakt.

Helaas heb ik geen voor-foto's van de auto, maar wel een aantal mooie na-foto's
Een volgende keer zal ik er ook aan proberen te denken om voor-foto's te maken en niet gelijk te enthousiast aan het detailen te gaan.... :grinning:

Ik ben begonnen met het schoonmaken van de velgen, want dat was hoognodig.
Allereerst ingespoten met Bilberry Safe Wheel Cleaner. Vervolgens met een sopje en een EZ Detail Brush alles zo goed mogelijk schoon gemaakt.
Daarna met een oude washmitt de spaken en voorzijde van de velg nog goed schoongemaakt en alles afgespoeld.
Uiteraard daarna Iron-X nog even zijn kunstje laten doen en dat was ook nodig ook, neem dat maar van me aan.... :s

Nogmaals de velgen afgespoeld en daarna verder gegaan met het wassen van de auto met Meguiars NXT 2.0 shampoo.
Daarna heb ik de auto gekleid met Bilthamber soft klei en DJ Born to be Slippy en wederom de auto afgespoeld. Had ik nieuw toegevoegd aan mijn collectie en mag zeer zeker blijven! Vervolgens heb ik de auto droog gemaakt met een Delerium.

Na een inspectie van de lak besloten om de M105 op oranje te gebruiken en 1 hit bleek een goed genoeg resultaat te geven.
Wederom de auto een keertje afgespoeld en gedroogd om vervolgens de hele auto nog 1 hit te geven met M80 op groen.
Na het afnemen heb ik er handmatig Meguiars Ultimate Paste Wax op gezet en na het curen uitgepoetst.

Omdat het inmiddels te donker was om nog veel verder te gaan, heb ik alleen de achterklep nog een keer met M16 getopt, om daarna de kentekenplaat weer te kunnen bevestigen (Ook maar even schoongemaakt, want wat een vuil zat daar achter zeg!).

De volgende dag heb ik de rest van de auto (wederom handmatig) voorzien van een tweede laagje wax (dit keer dus de M16).
Verder heb ik de velgen voorzien van een vers laagje RIMwax en de bandjes in de SmartWax banden dressing gezet.
De rubbers en plastic trims zijn ook weer gevoed en dan kom je uiteindelijk uit op het volgende eindresultaat:

Bling bling:
Peugeot_207_2.jpg


Weer deftige slofjes:
Peugeot_207_3.jpg


Spiegeltje, spiegeltje....
Peugeot_207_4.jpg


Overall shots:
Peugeot_207_1.jpg


Peugeot_207_5.jpg


Vanmorgen toen ik buiten kwam zag ik dat het had geregend, dus ook nog maar even snel de beading vast gelegd:
Peugeot_207_6.jpg
 
Thanks!
Ik was ook erg content met het eindresultaat :grinning:
Mijn vrouw trouwens ook..... ;)

@Mark: de naam van deze kleur is (voor over mij bekend) "Salamanque" (of "Orange Salamanque").
 
Mooi resultaat:)^
Maar wat heeft je doen besluiten om met Meg's M105 op oranje te beginnen te polijsten (neem aan dat je machinaal gepolijst hebt)?
Ik heb exact dezelfde Peugeot 207XS 1.6 Vti-Pack maar dan in de gifgroene kleur (Jaune Lacerta), en op mijn auto kan ik met Meg's M205 (opvolger van jouw M80) op witte pad genoeg correctie krijgen. Kan zijn dat je erg veel swirls en RDS 'en had, maar raad je in ieder geval aan om in de toekomst het gebruik van de M105 zoveel mogelijk te beperken op deze zachte lak. Maar dat gaat wel lukken als je de auto in het vervolg wast zoals hier op het forum voorgeschreven wordt.
Maar nogmaals: De Peug staat er weer prachtig bij:heart_eyes:
 
freddyevo2 zei:
Mooi resultaat:)^
Maar wat heeft je doen besluiten om met Meg's M105 op oranje te beginnen te polijsten (neem aan dat je machinaal gepolijst hebt)?
Ik heb exact dezelfde Peugeot 207XS 1.6 Vti-Pack maar dan in de gifgroene kleur (Jaune Lacerta), en op mijn auto kan ik met Meg's M205 (opvolger van jouw M80) op witte pad genoeg correctie krijgen. Kan zijn dat je erg veel swirls en RDS 'en had, maar raad je in ieder geval aan om in de toekomst het gebruik van de M105 zoveel mogelijk te beperken op deze zachte lak. Maar dat gaat wel lukken als je de auto in het vervolg wast zoals hier op het forum voorgeschreven wordt.
Maar nogmaals: De Peug staat er weer prachtig bij:heart_eyes:

Hoi Freddy,

Ik heb idd machinaal gepolijst en de glaze aangebracht.
Ik wist overigens niet dat de peugeot zo'n zachte lak heeft..... ik zal in het vervolg het gebruik van de M105 dan idd maar wat beperken op deze lak.

De lak had zeker veel defecten, want dit was de eerste keer dat er iemand de vele swirls en lakdefecten is gaan aanpakken.
Dat was dan ook de reden om met de M105 aan de slag te gaan.
We hebben de auto al wel een tijdje en sinds dat wij deze auto in ons bezit hebben is hij altijd met de 2-emmer methode gewassen.
Nu de auto er weer bij staat alsof hij net uit de showroom komt rollen, zal het ook wel niet zo heel erg snel meer nodig zijn om naar de M105 te grijpen.

Ik gebruik momenteel de M105, de M83 en de M80, waarbij ik moet zeggen dat ik die drie nog niet eerder allemaal heb gebruikt op de Peugeot.
Wel op mijn eigen passat, maar dat is (heb ik mij laten vertellen) een zeer harde lak.
Mocht het nodig zijn om de Peugeot opnieuw te polijsten, dan kan ik altijd nog gebruik maken van de M83 en daarvan dan eventueel meerdere hits op groen uitvoeren.

Voorlopig zal het echter volstaan om de auto goed te wassen en zo af en toe nog een extra waxlaagje aan te brengen.
Of dat de M16 blijft, is nog even de vraag. Ik wil graag eens de Dodo Juice Banana Armor uitproberen voor de peugeot en de Hard Candy of Purple Haze voor de donkergroene Passat die ik rijd.

Er wordt dus wel echt over nagedacht hoor..... :grinning:
 
@wiseguy
Voor de Peugeot volstaan de M83 en de M80 prima, maar voor een VW Passat met een zeer harde lak is het veel minder geschikt (eigenlijk totaal niet geschikt). Daarvoor moet je echt de M105/M205 gebruiken (of de Monello lijn)
De Meg's M16 vind ik een hele goede/mooie wax, maar lastig te verwerken. De Dodo waxen daarentegen zijn super makkelijk te verwerken; kan niet fout gaan eigenlijk. Heb zelf eens de combi Banana Armor getopt met de Orange Crush gedaan, zie de show-off van vorig jaar op mijn Peugeot: Klik hier
Wat ik wel kan aanraden is om na het polijsten een pre-wax cleaner te gebruiken in de vorm van een Dodo Juice Lime Prime of misschien nog beter de Auto Finesse Rejuvenate. Voelt de lak als fluweel aan en de metallic flake-pop is :heart_eyes: