• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot E208 GT, 1e x in de was

JandeLoper

Detailing rookie
10 apr 2024
6
15
Midwolda
Vandaag dan voor de 1x mijn 2 weken oude E208 onderhanden.
IMG_4487.JPG

- in de auto foam met mijn Kärcher
IMG_4488.jpeg

De foam liep er wat snel vanaf, dus zo een 5 minuten lang steeds opnieuw ingespoten.
- Grondig afgespoten met de hogedruk .
- Hierna met mijn nieuwe Guanto Tricolore washmitt en de paarse Mequiars spampoo die ik nog had gewassen.
- met mijn oude Mequiars washmitt de velgen gewassen.
- Weer afgespoten met de hogedruk.
- met mijn nieuwe Gamma dryer towel van 50 x 80 , wat een geweldig ding de auto geheel droog kunnen maken.. Ik had mijn eigen Mequiars watermagneet zeem niet eens meer nodig.
- hierna met meguiar's ultimate polish die ik nog had en een monelli pad( met dank aan Nick) gepoetst., Stukje voor stukje gedaan en gelijk schoongeveegd met mijn niieuwe Monello Peluche verde trio. Dit vond ik wat lastig gaan . ook af en toe een Nuke guys microfiber doek van mijzelf gebruikt, met deze maakte ik voor mijn gevoel makkelijker schoon.

Gelijk de 1e beschadiging aangetroffen op de motorkap :sob:
IMG_4489.jpg

- Ja en toen, stukje voor stukje met mijn nieuwe Liquid Insulator Wax No. 845 de auto in de was gezet. Ook weer met een Monelli pad van Nick, nu de zwarte, de auto in 1 x geheel in de wax gezet om hierna als een malle hem uit te poetsen met de microvezeldoeken. Hetis wel lastig bij de naden van de schermen, hier zou je bijna met een doek en een sateprikker of zo tussendoor moeten, want anders blijf je toch zo witte plekken zien. Op zich werkte de wax wel heel prettig. Alleen vind ik altijd de motorkap zo lastig te doen, en blijf hier vaak van die draaiingen inzien.
Maar hier dan de tip van Nick :p , spray en wipe, even over de motorkap en de vegen waren grotendeels weg.
Toen de banden droog waren deze nog met Endurance Tyre Gel en een oude applicator die ik nog had ingesmeerd. Achteraf mijn mooie nieuwe Tire brush helemaal niet gebruikt :confused:

en dan het resultaat ,
Ik ben tevreden zo voor de 1e keer, maar hoor natuurlijk graag van jullie wat ik beter kan doen de volgende keer :)

IMG_4492.jpg

IMG_4494.jpg

IMG_4495.jpg

IMG_4496.jpg

IMG_4497.jpg

IMG_4498.jpg
 
@JandeLoper ,wat ik altijd doe wanneer ik een panel ga waxen:
-probeer zo dun mogelijk aan te brengen zeker met 845 kun je echt heel ver uitsmeren.
-begin in het midden van een paneel en waaier dat uit naar de zijkanten das makkelijker dun uitsmeren en de kans dat er dan te veel wax bij een rand zit is een stuk kleiner.
 
  • Leuk
Reactions: JandeLoper en Riez
Mooi resultaat Jan !

Dat de foam er snel afloopt komt omdat je (afgaande op de foto’s) het schuimflesje gebruikt wat bij je hogedruk reiniger zat. Tussen die schuimfles en een “echte” foamgun zit echt een wereld van verschil.

Wat betreft de wax en de kringen : de 845 dun, heel dun aanbrengen. Met 3 a 4 drupjes kan je met gemak een hele motorkap of dak doen.
Als je denkt dat je het dun aanbrengt dan is het vaak nog teveel.

Een zwarte lak warmt snel op waardoor je wasmiddel en vooral polijst & wax snel vastbakt.
Ik merkte dat gisteren met het wassen ook al. Zorg dat de lak koud is (en blijft) voor je dit soort dingen gaat doen. Een wax kan ook gaan zweten door de warmte, even nalopen met een detailer spray of koud water dan daarbij helpen om dat weg te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: JandeLoper
Prima resultaat! Als je dikkere foam wilt kan je met de mengvehouding gaan spelen, maar ik denk dat het inderdaad meer effect heeft een Lancia te bestellen.
 
  • Leuk
Reactions: JandeLoper