• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijstmachine gebruiken voor waxen,of paint cleaner

Richardjuh

Detailing rookie
28 apr 2024
4
2
Hallo Mede Carclean forum leden.

Ik had een vraag over een polijst machine. Ik heb hier namelijk een nieuwe polijstmachine met een hoop opzet pads. Kan ik deze ook gebruiken voor iets anders dan polijsten ?
Dus wax mee aan brengen of de glays,wax of detailer aanbrengen ?
En zo ja welke pads moet ik dan gebruiken en welke mag ik zeker niet gebruiken ?
Alvast bedankt
 
Is het een excentrische machine?
En wat voor merk pads zitten erbij?

Machinaal glaze en wax aanbrengen kan zeker maar wel een zachte pad gebruiken zoals bv Monello zwart of rood
 
  • Leuk
Reactions: Richardjuh
Dankje voor het helpen
polijstmachine is excentrisch merk tec-take model:k7210 met sanding pad 6inch en 5inch 710Watt

de toen meegeleverde pads zijn:
wol
een oranje schuim(wat dichtere structuur)
wit schuim zachtere schuim
zwart niet gelijk schuim maar met punten erop kwa hardheid tussen de witte en oranje in

Ik heb deze machine een jaar of 10 geleden gekocht voor mijn toenmalige auto maar die auto kreeg een ongeluk en zodoende nooit gebruikt. Weet ook niet of dit een bekende of goede machine is of hoe of wat. En welke pads ik waarvoor kan gebruiken.en welke sanding pad ik waarvoor moet gebruiken?
Dus alle info is welkom.

20240428_212453.jpg

ik wil hem dus gebruiken voor de poetsen en aanbrengen van wax en dergelijke . de zachte is dus alleen de witte pad of ook de oranje en zwarte?
 
Laatst bewerkt:
Heel vaak is:
Oranje = medium
Wit = polishing
Zwart = glaze/waxen

Maar ik ben zelf niet bekend met de machine of set en de kleur hoeft niks te zeggen dus dat is lastig inschatten voor mij anders ff de fabrikant aanschrijven? Of een zwarte Monello pad aanschaffen.
Kun je de zwarte pad dieper/makkelijker indrukken dan de witte?
 
bedankt tot zover

ik kan de zwarte net zo goed indrukken als de witte . kwa strucktuur ziet hij er ook hetzelfde uit.
 
Ik zag op 1 site bij wit staan dat het voor hoogglanspolijstmiddel geschikt is ,dat is is in mijn boekje dan een finishing polish. Ik zou dan bv de zwarte proberen met een glaze of wax.