• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD / spray en gloss aanmengen met water?

Hey,

Ik gebruik Spray and Gloss is meer op waterbasis. Even een panneel uitwrijven met een padje, onmiddellijk oppoetsen met doek, aan twee kanten !:)^
Red Mist is ook leuk, maar is meer olieachtig om mee te werken.:)^

Ze voelen beide anders aan...kwestie van smaak. ( en prijs mss, ik heb beide als geschenkje gekregen, ty CC !)
 
Manieken:

Moet je spray en gloss zien als meg quick detailer. Als ik deze op de auto spuit krijg ik veel waterdruppels te zijn met een paar grote witte druppels die na beneden vallen.

Je hebt allebei goede detailersprays, maar na welke gaat jou verkeur uit als ik vragen mag: red mist - spray en gloss
 
bs zei:
paules:

Ik vind red mist relatief te duur, als ik kijk naar poorboys.

In de RM zit tevens een sealant, en je doet er vreselijk lang mee. Doe nu al twee jaar met een flesje. En deze word elke week gebruikt na het wassen van de wagens. Je hebt maar heel weinig nodig! Ik gebruik ook wel S&G en S&W, maar RM geeft echt veel meer meerwaarde door de toevoeging van de sealant waardoor de waxlaag ook langer stand houd.
 
paules:

In de qd zit een soort wax in vind ik een mooier resultaat geven als een sealant. Ik heb gehoord dat red mist een beetje stroperig en dikker was als de spray / gloss / qd. Ik denk dat ik dan liever een detailerspray heb die wat vloeibaarder is.

Hoeveel ml van red mist had je toen gekocht 250-500 ml?
 
250ml en RM is zo dun en vloeibaar als water. QD had ik ook, maar kon mij niet zo bekoren. Het is een prima product, maar heb persoonlijk liever RM. Koop gewoon het product waar jij je meest tot voelt aangetrokken. Slechte producten zijn het allebei niet!
 
paules:

Dan is dj red mist wel erg goed geconsentreerd, maar doet hij het ook goed op donkere lakken?
Weet jij trouwens hoe lang dat ik met qd 946 ml kan doen want ik zit te twijfelen tussen deze en een gallon verpakking. Heb nog nooit qd geprobeerd dus wel riskant als ik de qd niks vind om hem dan te nemen in gallon verpakking.

gr. Bob
 
Ik wil spray / gloss en spray/ wipe gaan aanschaffen, de qd wil ik zeker maar is de spray en gloss dan overbodig geworden??
 
Dus qd geeft glans en als extra carnauba, en spray en gloss dus alleen maar glans. Heb ik het zo goed gezegd?
 
@ Paulus:

2 jaar met een flesje Redmist van 250ml en elke week gebruikt ???

Kan ik bijna niet geloven... Laten we dus zeggen 50 wasbeurten per jaar, maw 100 op 2 jaar
Dan zou je dus 2,5 ml per keer gebruiken. Hoeveel verbruik je eigenlijk met 1 keer sprayen? Iemand een idee?

Wil je eens uitleggen hoe je zo zuinig werkt dan? Want dat wil ik ook wel leren uiteraard... sorry Tim :D
Ik heb mijn auto 4 keer kunnen ''doen'' ermee en het flesje is op... Owkay, wel een grote auto, maar toch