• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner

Dit product een tijdje geleden ontvangen.

Test gedaan op alle velgen, foto's zijn van de voorste velgen aangezien die het vuilst zijn.

Men neme een paar vuile velgen, vervuiling is van 2 weken.

Voor lichte vervuiling volstaat 1:10 of zware vervuiling 1:2. Aangezien de velgen goed in de wax staan, heb ik een mengverhouding van 1:4 aangehouden (1 deel AF IWC op 4 delen water)
Ik ben niet iemand die exacte maten aanhoudt of met een spuitje aan de gang gaat, ben maar
Flesje van 500ml dus voor 1/4 deel gevuld met AF IWC en aangevuld met water.

Daarna heb ik de velgen alleen afgespoten, dus niet nabehandeld met borstels enz. Uiteraard zullen de velgen wel goed schoon zijn als dit wel gedaan zou zijn, maar dat is met elke velgenreiniger of een sopje :-"

+
- geur, stinkt niet echt chemisch, gewoon een neutrale niet overheersende geur
- prijs aantrekkelijk, zeker de concentraat versie t.o.v. de RTU versie
- verpakking is netjes

-
volgens de omschrijving zou het op gelbasis moeten zijn, zowel de RTU versie als het concentraat. Ik heb weinig gemerkt dat de viscositeit nagenoeg hetzelfde is als water.

Of het is hoognodig tijd dat ik een afspraak ga maken bij de Pearle :)_[]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie review,

klein puntje...
als je een fles voor 1/4 vult, blijven er nog 3 delen over om de fles te vullen.

1:3 in jouw test dus.:-b

maar ik ben ook geen mierenn..ker hoor, ik vond het wel leuk...
 
Als ik verdunning 1:4 gebruik, dan gebruik ik ook 1 deel product en 4 delen water. :weetniet

Verdunning 1:1 is hier dan ook 1 deel product en 1 deel water. :)
 
Mooie review! Maar ik ben zelf nog geen enkel product tegen gekomen waarbij er geen borstel aan te pas hoeft te komen.

Het klopt wat cruiser zegt. Met 1:1 is het 1 deel product en 1 deel water. Met 1:3 is het 1 deel product en 3 delen water. Totaal 4 delen dus.
Een 1/4 product is al 1 deel dus kan er maximaal 3 delen overblijven. 1:4 kan dus al niet meer tenzij je de fles groter maakt :)
 
Dibbuz zei:
Mooie review! Maar ik ben zelf nog geen enkel product tegen gekomen waarbij er geen borstel aan te pas hoeft te komen.

Daarom heb ik de velgen alleen afgespoten, want dat geeft mijns inziens een reëel beeld. De losse vervuiling komt makkelijk los.

Ik vermoed, dat het eerste laagje vervuiling direct op de velg het lastigst is met verwijderen, de vervuiling dáár bovenop is makkelijker weg te krijgen, zelfs met alleen de hogedruk reiniger.
 
Mooie review !

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoelang de sprayer het vol gaat houden.
Mijn ervaring is dat bij de wat agressievere velgenreinigers vaak de sprayer kapot gaat als je deze niet na gebruik doorspoelt met water.
 
Ik spuit de sprayers van elk product wat ik gebruikt heb, tegenwoordig standaard door met water.

Ik krijg er een beetje een punthoofd van, voor een godsvermogen aan sprayers liggen die allemaal de pijp aan Maarten hebben gegeven....]-0
 
stonden je velgen in de wax Patrick?

anders krijg je dit resultaat nog voor elkaar met Spray and wipe :)

Mooie review! lijkt me een mooi product.
 
okee, even overheen gelezen :)

super goed bedoelde test! en mooi uitgevoerd. :cool:
en sorry dat ik zeikerig klink, maar jouw velgen krijg je dan nog makkelijk schoon met schoon water als het moet, je laat dus niet zien wat
deze reiniger echt kan :)