• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[review] Autobrite Under- / upperbody lance

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.352
190
Utrecht
Autobrite Underbody Lance

De naam zegt het al, het is een lans om de onderzijde van de auto af te kunnen spuiten met de Hoge Drukreiniger (HD).
In mijn geval met Kärcher aansluiting. Let wel, Carclean verkoopt de Roestvaststalen versie.

AUBL1.jpg


De normale bevestiging leidt tot een lans die vanauit de pistoolgreep omhoog spuit.

AUBL2.jpg


Het lijkt alsof je ruimte tussen band en wielkast nodig hebt, maar de lans spuit ook achter de band om.
De straal is wigvormig en haalt eenvoudig een afstand van zo’n 60 cm. Het handvat is los verschuifbaar en dan weer te vergrendelen.

Alternatief is de lans andersom in de pistoolgreep te bevestigen. In die stand is het eenvoudig om hogere objecten staand af te spuiten.
Denk aan caravans en campers.

AUBL3.jpg


Wat mij betreft de beste aankoop sinds de Foam Lance. Menig fabrikant zou beter deze lans als accessoire bij kunnen voegen dan de veelal volkomen nutteloze terrasreinigers.

Kortom, degelijk, en zeer bruikbaar. Zijn enigszins stevige prijs meer dan waard.

Hans
 
Dit lijkt mij ook nog wel een nuttige accesoire. Kärcher levert zelf een lans die fexibel is en in een hoek van 90 graden omgebogen kan worden. Als je dan begint te spuiten wordt het omgebogen deel echter weer terug gebogen door de druk van de waterstraal. Je bent dus genopodzaakt om het omgebogen deel met de hand vast te houden waardoor je dus weer niet overal kunt komen.

Deze lans gaat er dus zeker een keer komen :)^

Groeten,
Erik
 
voor mijn nilfisk-alto heb ik ook een speciaal haakse spuitkop, doet het ook erg goed in de wielkasten..
gebruik 'm ook vaak voor het afspoelen
chassis.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik spuit de onderzijde af in onze truckwasplaats. Er zit een smeerkelder in de wasbox. Ideaal!
 
Onlangs met mijn busje op het erf van een boerderij geweest wat een paar flinke moderrige wielkasten opleverde. Ik bedacht me daarop ineens dat ik ooit de Autobrite Underbody Lance nog eens had willen bestellen en heb dat alsnog gedaan.

Vandaag heb ik deze lans voor het eerst mogen gebruiken en ben er heel erg enthousiast over. Nu heeft mijn bus iets meer ruimte tussen band en wielkastrand dan de gemideelde personenwagen dus ik kon met de lans goed in de wielkast komen. Ik kon ze met groot gemak schoon spuiten. De lans heeft een erg krachtige straal en je bent wel beide handen nodig om de spuitlans vast te houden. Het is dus zeker geen miezerig straaltje.
Ook is de bodem van de wagen erg goed te reinigen met deze underbody lance. Ik denk dat ik hier erg veel plezier aan ga beleven als de pekeltijd weer aanbreekt :)^

Op YouTube kwam ik nog een filmpje tegen over deze underbody lance. Hierop is te zien dat de straal inderdaad krachtig genoeg is.

Voor mij is het één van de betere aankopen die ik de laatste tijd gedaan heb :heart_eyes: en ik kvind de underbody lance dan ook een aanrader.

Groeten,
Erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de aansluiting van mijn underbodylance aangepast van Karcher naar Kranzle.
Fluitje van een cent. Karcherkoppeling losjes tussen de draaibank, kop vastgepakt en met de hand losgedraaid.
De Kranzle koppeling is een bus met rond M 22 draad, daardoor kan de lans nu in een willekeurige hoek met het pistool.
Hij is dus nog veelzijdiger geworden :party: . En omdat de koppeling los zit kan hij zo weer teruggezet naar Karcher.

Hans
 
MDP zei:
Lijkt me interessanter! Met dat ding kom ik wel onder de auto. :grinning:


IK heb dezelfde haakse nozzle. Hij komt in de plaats van de gewone recht nozzle. Je komt er met gemak mee halverweg de bodemplaat van de auto.

Je moet in zekere zin toch ook op je knieen gaan zitten om onder de auto te kijken waar je spuit.
 
hoi
ikzelf heb ook zo een lans maar een originele van kranzle en ik moet
zeggen dat werkt verdomd goed .
er zit tevens een verlengstuk bij van om en bij de 80 cm en dan is de lans ook nog eens bijna 50 cm
dus kom ik bijna ander andere kant weer tevoorschijn als ik hem onder de wagen door steek.

greetz johan