• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Dodo Juice Double Wax in drievoud

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.352
190
Utrecht
"In drievoud" ?, ja in drievoud, althans dat is de planning.

De eerste is de Jaguar, de tweede en derde worden de twee auto's van de buurman.
Zijn werk / leaseauto is zwart, schraal als de spreekwoordelijke neten en wordt dagelijks stevig gebruikt.
De eigen auto is een RAV, vrijwel krasloos en gewend aan veel rust :roll en Glansprotector.

Vandaag de Jaguar, de andere twee een andere keer ....

Vanochtend had ik eigenlijk niet de bedoeling om aan de auto te werken.
Mijn rug doet ff niet mee en het weekend gebruiken om bij te komen is geen straf.
Maar het weer was goed, de Jaguar vuil en er stond nog een Dodo Juice Double Wax kit.
Daarnaast moest ik toch nog even naar de stalling en daar heb ik bijna alles om de auto gewoon te wassen.
Dus de daad bij het woord gevoegd, de spullen ingepakt en erheen.
Als er verder weinig andere “bewoners” zijn, heb ik alle ruimte. Overigens wel wat kijkers :-b

DSC04428.jpg


De Jaguar was een beetje vuil, de Dodo Juice Orange Crush is van begin Oktober.

DSC04429.jpg


De wax op de wieldoppen is van vorige week, dus die beading is nog netjes.

DSC04430.jpg


Eerst gewoon afgespoten. De HD reiniger meenemen ging me ff te ver / te zwaar voor 1 keer.

DSC04431.jpg


Emmer sop aangemaakt met de waterkoker 2 liter warm bijgevoegd en sop van Snowfoam gemaakt.
De wax die er op zat mag wat minder, helemaal eraf was niet mijn bedoeling (doen we bij de leasebak wel).

DSC04432.jpg


Na het wassen echt nog wel bescherming van de Dodo Juice Orange Crush, maar minder dan eerst.

DSC04433.jpg


Afgedroogd met de Delirium. (Geen paniek, de doeken op de grond zitten in het plastic)

DSC04434.jpg


Resultaat, GLIM !!

DSC04435.jpg


Laagje Double Wax, de harde, aangebracht. Werkt echt zuinig en best een aparte geur.
Een beetje alsof er dichtbij iemand pepermuntkauwgom staat te eten.

DSC04436.jpg


Reflexion shotje

DSC04440.jpg


Qua glans is het echt een prima wax. Ten opzichte van de Dodo Juice Orange Crush zie ik niet zoveel verschil. Hopen dat het droogblijft tot morgen en dat er dan de kans is voor de tweede (zachte) laag.

DSC04443.jpg


Wordt dus vervolgd.

Hans
 
"Best goed", zegt ie }:)w

Kwam vanmiddag iemand kijken die wilde niet geloven dat ie van 2003 is.
Hij is er wel drie keer omheen gelopen. En maar zuchten dat ze zo duur zijn.
Nieuw wel ja :party:

Hans
 
Als de caravan naar buiten is, is de locatie nog beter. Witte wanden, gecoate vloer, water, stroom (dus een kachel), genoeg licht .....
Het is alleen wat smaller dan bij CC, maar verder gaat het goedkomen :ja

Weer On-topic. De tweede laag zit er op, dus tijd voor wat vergelijkende detailinformatie.

Een foto van het resultaat als beginnetje.

DSC04444.jpg


De auto had maar zeer weinig stof gevangen en dat heb ik met een Dodo Fantastic Fur er af gewapperd. De harde wax laat zich redelijk makkelijk aanbrengen. Het was niet al te warm, dus misschien is dat van invloed op de verwerking. Wat ik constateerde is dat ik met de rode Monello handpad wel twee keer over dezelfde plek moest cirkelen wilde de harde versie echt lekker dekken. Ik ga altijd nog een keer over een plek als bij het opbrengen een resultaat ontstaat alsof er een deel nog onbedekte lak is.

Van een mindere dekking is bij een harde wax waarschijnlijk eerder sprake dan bij een zachte. Een zachte die ook nog wat olieen bevat maakt natuurlijk een andere eerste indruk dan een harde in de relatief koude omstandigheden. De zachte heeft wel het effect dat je snel wat teveel pakt, dat is door de betere dekking echt niet nodig.
Met drie veegjes uit het potje doe je makkelijk de hele motorkap.

Het verbruik van beide is zuinig te noemen, er is wel een behoorlijke hap uit beide potten, maar dat komt door het weggeven van samples.
Daarbij heb ik geen moeite met wat verbruik, er is zeker nog geen 10% uit de pot en van die hoeveelheid moet je meer dan vier auto's kunnen doen. Als de zachte wat sneller op is, kan de harde ook met een andere zachte gecombineerd worden.

Uitwrijven is een eitje, net als het nabuffen. Voor het uitpoetsen een Poorboys Mega-Mega gebruikt en voor het napoetsen een Dodo Fantastic Fur.

En nu mijn trots. hij glansde al vaker zo, maar nu staat het ook goed op de foto.

DSC04445.jpg


Hans

Overigens was ik aan de rechterachterkant een stukje vergeten uit te poetsen, zelfs de ochtend erna geen enkel probleem.
 
Hans,

Voor dat ik je complimenten ga geven eerst even dit: Waarom heb je mij niet even gebeld? Dit wilde ik wel live meemaken! Foei!

Verder blijft de Jag er geweldig uitzien. Wat een ongelooflijke glans! Staat er weer netjes bij! TOP!
 
Of ik lees het verkeerd,.maar heb je nu de harde versie gebruikt na de zachte....of alleen de harde versie?
 
Mooie review Hans,en mooie glans zoals altijd.

Nu een tijdje wachten wat de meerwaarde is van de double wax (standtijd), want zoals ik het nu begrijp zijn er voor de glans alleen diverse andere alternatieven,die goedkoper zijn en slechts 1 laagje nodig hebben..

Maar ach,je zou het alleen al voor de geur doen..........