• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Wipe

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Wipe

Met de laatste bestelling die ik had gedaan deze "Fog Clear Anti Fog Wipe" van Pro Vision cadeau ontvangen van Carclean.com. Met de huidige weersomstandigheden wil het nogal eens gebeuren dat de ruiten van je auto beslaan, om dit te voorkomen zou je gebruik kunnen maken van deze 'Anti Fog Wipe'.
Ook te verkrijgen in gel variant en vloeibare variant.

Verpakking:
De "Fog Clear Anti Fog Wipe" zit per stuk verpakt in een plastic verpakking dat je aan de bovenkant openscheurt. De verpakking is duidelijk en helder, je kunt in één oogopslag zien wat voor product het is en waar het voor bedoeld is. Ook als je geen Nederlands kunt lezen.
Op de achterzijde van de verpakking staat in vier talen (Nederlands, Duite, Frans, Italiaans) uitgelegd hoe je dit product dient te gebruiken.

De verpakking is gemakkelijk te openen. Aan de bovenzijde zit aan beide kanten een inhammetje waarmee je de aanzet kunt maken tot openen zonder dat je de verpakking helemaal kapot scheurt. In de verpakking zit een gevouwen doekje met een sterke geur die lijkt op alcohol.

Werkwijze:
Alvorens de "Anto Fog Wipe" te gebruiken heb ik de binnenzijde van de voorruit en zijruiten schoongemaakt met Dodo Juice Clearly Methol glasscleaner i.c.m. Monello Vetro Bianco. Hierna heb ik de instructie op de verpakking opgevolgd. In een cirkelvormige beweging de ruiten twee maal behandeld om er zeker van te zijn geen deel over te slaan. Het doekje is gemakkelijk te hanteren door het formaat en kan uitgevouwen worden om een groter oppervlak te beslaan. Nadat het twee maal is aangebracht heb ik de ruiten afgenomen met een Monello Peluche Verde.
Om te testen hoe anti condens dit product is heb ik een kan met anderhalf liter kokend water in de auto gezet. *Hierbij te vermelden dat wellicht bij normale condensvorming dit minder snel en in deze hoeveelheid gaat.*

Als je niet voldoende 'uitpoetst' krijg je vlekken welke alleen van buitenaf te zien zijn. Na nog even met de Monello Vetro Bianco na te hebben gewreven was dit verdwenen.

Conclusie:
+
- Werkt echt,
- Redelijk gemakkelijk te verwerken,
- Uitpoetsen gaat gemakkelijk,
- Vlekt niet.

-
- (Sterke alcohol) Geur,
- Wel echt stevig aandrukken om goed op het hele oppervlak aan te brengen,
- Economisch: eenmalig gebruik van het doekje. Er was nog voldoende vloeistof in het doekje aanwezig om nog een auto te behandelen.

Bedankt voor het lezen. Vragen, opmerkingen, tips zijn van harte welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook ooit een proefpakketje gekregen, dat ik laatst toevallig weer tegenkwam. Het leek een oplossing voor de gopro camera
waarvan de behuizing nog wel eens wil beslaan wanneer we ermee zeilen of wintersporten.
Dus afgelopen wintersport snel dit pakketje in de tas gestoken en de behuizing behandelt nadat we weer een beslagen lens hadden.
Na de behandeling helemaal geen last meer gehad van een beslagen lens!!!
Topspul voor weinig geld dus. De originele anti fog units van gopro kosten 30 euro!!
Zo was mijn verslaving toch de redder in nood, na jaren roepen: daar heb ik wel wat voor! :rules Had ik hier gelijk bewijsmateriaal in de praktijk.
Bedankt carclean:-b
 
Leuke review, ziet er goed uit. De gebruiksaanwijzing lijkt wel wat op die van de Rain-X.