• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Valet pro Interior revived (VS Natural Look)

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
Prijs en beschikbaarheid:
Valet Pro Interior Revived - 500ml is te koop bij Carclean.com

Gebruikt op:
Dashboard Opel astra G station uit 2001

Fabrieks informatie en instructies:
"Spray evenly from a distance of approx. 20cm and wipe as required with a clean lint free cloth"

verpakking:
500ML Spuitbus met verfrissend en keurig verzorgd etiket.

uitstraling en geur:
de kleur van de vloeistof zelf is transparant.
Het ruikt naar haarlak en "spuitbus-gas" met heel in de verte wat fris.

reinigingsvermogen:
Goed, getest op een zeer mild vervuild dashboard.

Gemakkelijkheid:
Zeer hoog, je spuit het oppervlak in en wrijft het eventueel na. makkelijker kan niet.

Uitstraling:
het dashboard was grijzig en stoffig, je zag dat het wat dressing nodig had. na de behandeling met Valet pro Interior Revived werd het zeer diep zwart met een goeie glans.
na het nawrijven werd de glans al minder.
Vettig was het totaal niet. het voelde niet perse glad aan, ook voelde het niet statisch aan.

Duurzaamheid:
Onbekend, vandaag de behandeling afgerond. ik zal jullie op de hoogte houden wat de standtijd ongeveer zal zijn.
(ik vermoed rond de 2 a 3 weken.)

prijs/kwaliteit:
Gezien de prijs, en de uitstraling, vind ik de prijs/kwaliteit keurig te noemen.

conclusie:
Valet pro Interior revived is nog een zeer onbekend product.
des al niet te min vind ik het een verrassend goed product.

Voordelen:
-Goedkoop
-Snel
-Mooie uitstraling


Nadelen
-Spuitbus!! voorruit en alles in de auto zit onder als je de spuitbus gebruikt. op een applicator pad spuiten werkt beter.
-glansend


Review:
Reinigen met APC plus 1:10 en een Deluxe mege towel
20110530140807956.jpg


Beduidend meer informatie op de Poorboys verpakking
20110530140915785.jpg


Links onbehandeld, Rechts Valet pro (exclusief nawrijven)
2011053014120093.jpg


Links Natural Look, Rechts Valet pro (inclusief nawrijven)
20110530141344993.jpg

20110530141350321.jpg

20110530141356127.jpg

20110530141403476.jpg



Bedankt voor het lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk ben ik niet zo'n van cockpit spray's ... maar dit ziet er wel netjes uit ! en ook niet te vergelijken met die Valma zooi.. :D de Valet Pro is wel beduidend zwarter !
 
D-J zei:
Netjes!
En wat vind je zelf als je de twee vergelijkt?

Valet pro laat een mooier resultaat achter na 1x.
met natural look kun je het zelfde behalen door de behandeling te herhalen.

grootste nadeel van valet pro is dat het in een spuitbus zit.

alle ruiten en het stuurwiel zaten dan ook onder.(Goed te zien op de 6e foto)
 
Fijne review! :)^

Ik zou zelf voor de PBW gaan. Gedoe met zo´n spuitbus ben ik niet zo van. Beter gewoon een lekker goedje aanbrengen op een pad of doek en dan lekker in/ en uitwrijven.
 
Bedankt voor de uitgebreide foto's; duidelijk :)^

Mij te glimmend, maar ook die Natural Look krijg je mooi 'dof' als je het met een foam applicator aanbrengt en met een mf of badstof doek nawrijft :heart_eyes:
 
Bedankt voor de complimenten over de review.

Voor wat betreft de glans,
ja de valet pro geeft een iets hogere glans.

maar mijn dashboard heeft sowieso al een beetje een glans.
Zie de tweede foto maar, waar het onbewerkte dashboard op getoond word.

Glans is hier dus moeilijk op te beoordelen.

ik vind de natural look nog steeds een mooiere uitstraling.
 
De uitstraling van de Natural Look is inderdaad goed, alleen ik vind de geur te zoet en te aanwezig, maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Ik gebruik nog de Meguiar's NXT Tech Protect, maar die bestaat niet meer :sob: Als deze op is, dan zal het waarschijnlijk de vergelijkbare Mothers Protectant worden.
 
@A3, bedoel je deze?
Ik ben namelijk ook niet kapot van de PB NL geur, en mijn meg's is ook bijna op.... ;)
 
@bartezzz

Nadat ik gisteren de spulltjes heb opgehaald bij je en de valet pro als:kado mee kreeg van jou.

Heb ik deze gelijk uit kunnen proberen op mijn buurmans alfa 155,en mijn buurman is er zeer content mee.

We zagen het dashboard weer tot leven komen zelf vind ik het te veel glimmen maar dat is persoonlijk.

Ik gebruik zelf de pb nl en vind dit prima werken in me golf v, de geur vind ik zelf mee vallen maar ook dit is persoonlijk.

thks nog voor de spullen:grinning: Bart
 
je Dashboard word er weer intens donker mee ja :party:

ik vind de glans ook wat teveel van het goeie.

Natural look bevalt mij nog steeds prima :)

Geen probleem dennis, Veel plezier ermee :)^
 
Bart, mooie review! NL geeft wel veel glans op jouw dashboard. Heb dat nog nooit gezien dat NL zoveel glans geeft. Bij onze Audi's blijft het altijd mooi mat, en de andere wagens die ik gedaan heb idem!
 
Bedankt,

zoals je kunt zien glimt mijn dashboard sowieso wat.

daarnaast breng ik Natural look aan met een microfiber pad van mothers, dus redelijk royaal. maar ik vind het er zo wel mooi uit zien en stoor me er niet aan.
 
Valet pro Interior revived vind ik wel de beste cockpit spray die ik ooit heb gebruikt en ruikt lekker.